تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
11

احمدی‌نژاد به دنبال افزایش طرفداران

  • کد خبر : 132678
  • 28 مهر 1400 - 16:05
احمدی‌نژاد به دنبال افزایش طرفداران
. آنچه که مشخص است او می‌خواهد با توده‌ها ارتباط بگیرد. هزینه رد صلاحیت خود را بالا ببرد و با زور فشار حامیان خود در انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شرکت کند. البته خودش می‌داند که دیگر جایگاهی در حوزه اجرایی ندارد اما در عین حال تلاش خود را می‌کند و قطعا تبعات این رویه را نیز پذیرفته است

جمهوریت : محمود احمدی‌نژاد این بار با سفر به دوبی خودش را مطرح و توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است. این اقدام او اما از سوی تحلیلگران تلاشی برای مطرح کردن خود و در راستای سایر اقدامات از جمله مصاحبه‌ها، تماس‌ها، نامه‌ها، پیام‌های ویدئویی و … است.

سوال اما اینجاست که وی در پس این مطرح کردن‌ها چه هدفی را دنبال می‌کند؟ آیا همه این‌کارها برای آن است که به فراموشی سپرده نشود یا واقعا تصور می‌کند که راهی برای بازگشت مانده و از سوی نهادهای حاکمیتی و ارکان قدرت یا مهم‌تر از آن از سوی مردم مورد پذیرش و استقبال قرار می‌گیرد؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «نامه نیوز» در این رابطه گفت: «روشن است که احمدی‌نژاد قصد بازگشت به قدرت دارد. هیچ شکی در این رابطه نیست و این موضوع را به وضوح می‌توان از رفتار او فهمید. همه این‌ها نشان می‌دهد که او نیت بازگشت در شرایط مناسب را دارد».

وی تحرکات احمدی‌نژاد از سفر به دوبی گرفته تا مصاحبه و پیام ویدئویی و … را تلاشی برای جلب توجه قشر خاکستری دانست و گفت: «او دست روی نقطه‌ای گذاشته که قابل توجه است. او می‌داند که اقبالی بین خواص ندارد و اقبال خود را در قشر خاکستری می‌بیند. از آنجایی هم که ما در کشور فاقد احزاب کارآمد هستیم و همواره قشر خاکستری سرنوشت انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را تعیین می‌کند، او در آن بخش سرمایه‌گذاری می‌کند».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا به هدف خود خواهد رسید یا خیر؟ گفت: «برداشت من این است که او به دنبال افزایش طرفداران خود است زیرا می‌داند که بخشی از جامعه از وی حمایت می‌کنند و مایل است که آنها را افزایش دهد. برایش هم مهم نیست که با چه ابزاری مخاطب کسب می‌کند بلکه فقط مهم است که مخاطب داشته باشد زیرا می‌خواهد در ادامه این رویه اگر زمانی نامزد و احیانا رد صلاحیت شد، به واسطه همین حامیان کنشگری کرده و به نوعی هزینه ردصلاحیت خود را برای نظام بالا ببرد. البته من بعید می‌دانم که بتواند قشر خاکستری را به حامیان خود پیوند دهد».

واعظ آشتیانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد قصد دوباره رئیس جمهور شدن دارد یا به مجلس فکر می‌کند؟ گفت: «این را از حالا نمی‌توان گفت. آنچه که مشخص است او می‌خواهد با توده‌ها ارتباط بگیرد. هزینه رد صلاحیت خود را بالا ببرد و با زور فشار حامیان خود در انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس شرکت کند. البته خودش می‌داند که دیگر جایگاهی در حوزه اجرایی ندارد اما در عین حال تلاش خود را می‌کند و قطعا تبعات این رویه را نیز پذیرفته است».

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=132678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰