تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
16

داروخانه‌های آنلاین و مزایای بوجود آمدن آن‌ها

  • کد خبر : 132876
  • 01 آبان 1400 - 12:45
داروخانه‌های آنلاین و مزایای بوجود آمدن آن‌ها
داروخانه‌های آنلاین، شاید قدمتی جدید نداشته باشند، اما با توجه به حال و روز این روز‌های جوامع و شیوع ویروس کرونا احتمالا طرفداران خاص را یافته است.

جمهوریت : شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشید که دارو و لوازم بهداشتی بخواهید و از طرف دیگر مسافت تا داروخانه زیاد باشد و یا حوصله خرید رفتن را نداشته باشید.

جالب است بدانید که داروخانه‌ها نیز همانند سایر کسب و کار‌هایی که به مشتریان خدمت رسانی می‌کنند به حالت اینترنتی درآمده اند و خدمات و محصولات خود را بصورت اینترنتی و آنلاین عرضه می‌کنند و بنوعی کسب و کار اینترنتی شده اند، اما با برخی محدودیت‌ها و شروط!

 

داروخانه اینترنتی چیست و تفاوتش با سایر کسب‌وکار‌های اینترنتی چیست؟

داروخانه‌هایی در دنیا شکل گرفته اند که بجز ارائه خدمات بصورت فیزیکی در حوزه فضای مجازی و وب نیز فعالیت دارند و خدمات و محصولات خود را در این فضا نیز عرضه می‌کنند.

البته به دلیل حساسیت بالایی که در این بخش تفاوت‌های بسیاری میان آن و سایر بخش‌های خدمات دهی و ارائه محصول و فروشگاه‌ها وجود دارد و بنوعی هر محصولی را که بخواهیم نمی‌توانیم انتظار خرید و یا عرضه از سوی این مراکز را داشته باشیم.

تقسیم بندی ارائه خدمات در داروخانه‌های آنلاین

در ارائه خدمات در داروخانه‌های آنلاین مجبور هستیم محصولات را از لحاظ اهمیت به چند دسته تقسیم کنیم.

در داروخانه‌ها مهمترین موضوع و محصول مواد دارویی هستند و پس از آن نیز مکمل‌های تغذیه‌ای، اگر با این عینک به این موضوع نگاه کنیم که مکمل‌های تغذیه‌ای زیر دسته دارو‌ها قرار ندارند می‌بینیم که باز هم این محصولات به دلیل نیاز به کنترل بالا از حساسیت خاصی برخوردارند.

پس از مکمل‌های غذایی به مکمل‌های گیاهی می‌رسیم که در واقع عصاره‌های گیاهان هستند از خانواده دارو‌ها محسوب نمی‌شوند و پس از آن نیز مواد غذایی معمول و سوپرمارکت‌ها.

در دنیای اطراف ما داروخانه‌های اینترنتی کارشان را این طور باب کرده اند که تنها دارو و مکمل غذایی ارائه می‌دهند و در ایران نیز به دلیل قوانین موجود این دسته محدود به مکمل‌های تغذیه‌ای می‌شود.

از سوی دیگر محصولات سلامت محور عمومی همانند محصولات ارتوپدی، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از پوست و مو، شیر خشک و کمک غذای کودک، محصولات خاص مادر و کودک و هر محصول موجود در داروخانه به جز دارو‌ها در داروخانه‌های اینترنتی موجود و قابل خریداری است.

اما همین محصولاتی که در حال حاضر قابل خرید از داروخانه‌های آنلاین هستند سبب بوجود آمدن مزایایی در اصل ماجرا و در حقیقت ایجاد داروخانه‌های مجازی شده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

مزایای وجود و فعالیت داروخانه آنلاین

معیار تکنولوژی در کسب و کار‌های اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد بنوعی دوست دارند تا مزایای بسیاری در این بخش از خرید شامل حالشان شود.

  • علاقمندی به خرید دارو از اینترنت

شاید تجربه خرید آنلاین دارو را نداشته باشید و برای شما نوعی تجربه جدید به حساب آید که تا به حال از آن استفاده نکرده اید و یا حتی از آن خبر نداشته اید، اما برخی دیگر در مقابل شما قرار دارند و با توجه به خرید‌های مکرر و سفارش‌های بسیاری که از داروخانه‌های آنلاین داشته اند مشتری همیشگی آن‌ها محسوب می‌شوند و حتی دیگر خرید از داروخانه‌های فیزیکی در داخل شهر نیز از ذهنشان نمی‌گذرد.

  • آسودگی و راحتی در سفارش دارو

داروخانه اینترنتی، مانند بقیه کسب و کار‌های فضای مجازی فرآیند سفارش و تحویل بسیار ساده‌ای دارد. به این صورت که شما محصول مورد نظر خود را بعد از انتخاب تنها با یک کلیک، سفارش میدهید و درب منزل تحویل میگیرید.

  • داروخانه آنلاین شبانه روزی

این نوع مرکز خرید محصولات دارویی به صورت شبانه روزی در دسترس شماست و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز و در هر نقطه از ایران که باشید می‌توانید سفارش خود را انجام دهید و به سادگی تحویل بگیرید.

  • مشاوره و راهنمایی آنلاین

در یک داروخانه اینترنتی شما می‌توانید از طریق سایت مشاوره‌ای رایگان درمورد داروها، مکمل‌های غذایی و یا آرایشی بهداشتی داشته باشید تا متخصصان مربوطه شما را راهنمایی کنند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • صرفه جویی در وقت و هزینه

با خرید از داروخانه‌های اینترنتی دیگر لازم نیست زمان زیادی را به اجبار در مسیر‌های طولانی و پر ترافیک و خسته کننده سپری کنید، می‌توانید به راحتی در منزل و بدون هیچ درگیری و مشکلی داروی خود را تهیه کنید.

  • استفاده از تجربیات و نظرات دیگران

برخلاف یک داروخانه‌ی حضوری، شما می‌توانید در یک داروخانه آنلاین در قسمت نظرات و کامنت‌ها نظر افراد دیگر را در مورد کالای انتخابی خود بخوانید. مطمئنا تجربه افراد که ازاین محصول استفاده کرده اند، برای انتخاب بهتر به شما کمک زیادی میکند.

  • دسترسی همه افراد به خرید آنلاین

افرادی که به دلیل بیمار خاصی توانایی بیرون رفتن از منزل را ندارند؛ و یا کسانی که به دلیل کهولت سن نمی‌توانند از منزل خارج شوند و یا به هر دلیلی خریداران، امکان خروج از منزل را ندارند می‌توانند به داروخانه آنلاین دسترسی داشته باشند و موارد مورد نیاز خود را تهیه کنند. به طور مثال مادرانی که در منزل هستند و برا کودک خود مجبور به تهیه شیرخشک هستند و نمی‌توانند فرزند خود را در این شلوغی و ترافیک مخصوصا در شهر‌های بزرگ تنها بگذارند و خرید خود را انجام دهند؛ و یا افرادی که در مسیر‌های دور از دسترس مرکز خرید دارو و محصولات بهداشتی و پزشکی زندگی میکنند و نمی‌توانند احتیاجات خود را به راحتی رفع کنند؛ سفارش به صورت آنلاین کمک زیادی می‌کند.

  • اطلاع از قیمت و موجود بودن محصول

شما در بهترین داروخانه اینترنتی می‌توانید قیمت محصول انتخابی خود را به راحتی مشاهده کنید و حتی میتوانید با بقیه کالا‌ها مقایسه کنید و طبق بودجه و احتیاج خود خرید کنید؛ و از همه مهمتر ببینید که آیا موجود هست یا نه! و یا اگر در خرید خود عجله‌ای نداشته باشید می‌تواند از امکان اطلاع در صورت موجود بودن محصول استفاده کنید. در صورتی که در یک داروخانه‌ی اینترنتی چنین امکانی برای شما وجود ندارد و شما برای هر مورد باید جداگانه از مسول مربوطه سوال بپرسید، که صرف وقت و حوصله‌ی زیادی است.

حالا شما بگویید؛ حاضرید در این شرایط و شیوع ویروس کرونا برخی از خریدهای داروخانه ای خود را از داروخانه های آنلاین انجام دهید؟!

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=132876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰