تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10
منصور حقیقت پور در گفت وگو با جمهوریت:

آقای زاکانی روشن کند داماد دستیار ویژه همان داماد سوئیس رفته است یا خیر / زاکانی به عنوان بولدوزر عدالتخواهی و رفع تبعیض تبلیغ می کرد اما در آزمون شهرداری مردود شد / اگر قراری بر پرداخت مالی نبود بدون حکم و در منزل از علم دامادشان استفاده می کردند / چمران در کارنامه زاکانی سهیم و شریک است

  • کد خبر : 133513
  • 05 آبان 1400 - 15:53
آقای زاکانی روشن کند داماد دستیار ویژه همان داماد سوئیس رفته است یا خیر / زاکانی به عنوان بولدوزر عدالتخواهی و رفع تبعیض تبلیغ می کرد اما در آزمون شهرداری مردود شد / اگر قراری بر پرداخت مالی نبود بدون حکم و در منزل از علم دامادشان استفاده می کردند / چمران در کارنامه زاکانی سهیم و شریک است
نماینده ادوار مجلس تاکید دارد که زاکانی با حکم زدن برای دامادش علی رغم تبلیغات وسیع و سنگین در آزمون عدالتخواهی و رفع تبعیض در شهرداری تهران مردود شد.

جمهوریت – منصور حقیقت پور ، مشاور رییس مجلس در دوره دهم و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره نهم مجلس در گفت و گو با جمهویت درباره حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران برای دامادش گفت: این مساله مسبوق به سابقه است و آقای زاکانی در مدت ریاست بر مرکز پژوهش های مجلس نیز عملکردی به دور از شایسته سالاری داشتند.

حقیقت پور با اشاره به مدت زمان مدیریت زاکانی بر مرکز پژوهش های مجلس گفت: آقای زاکانی در مرکز پژوهش ها نیروهای زبده و کاربلد را برکنار و رفقای خود و تعدادی نیروی تازه نفس را از بیرون از ساختار مرکز پزوهش ها در آن جا جمع کرد.

وی با اشاره به تبلیغات زاکانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: در اینجا هم ایشان به عنوان بولدوزر عدالتخواهی و رفع تبعیض ظاهر شد اما در نخستین امتحان شهرداری موفق نشدند.

نماینده ادوار مجلس درباره موضوع و حواشی تحصیل دختر و داماد علیرضا زاکانی در سوئیس که در ایام انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، نیز گفت: آقای زاکانی باید ابتدای امر روشن کند که آیا این داماد که به عنوان دستیار ویژه حکم گرفته همان داماد سوئیس رفته است یا خیر .

وی ادامه داد: بعد از آن در صورتی که ایشان همان داماد است باید شفاف کنند که آیا از سوئیس به کشور تشریف آورده اند یا هنوز نیامده آقای زاکانی برای دامادشان حکم زده اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم با تاکید بر این که «برای ما روشن نیست که این داماد چه وضعیتی دارد» ، گفت: این همه آدم دانشمند و متخصص بیکار در مملکت داریم، آقای زاکانی چرا یک گزینش علمی و امتحان برگزار نکردند تا از میان آن ها انتخاب کنند و از علم این نیروها استفاده کنند.

وی درباره اظهارات زاکانی مبنی بر این که قرار نیست داماد او از شهرداری دریافتی داشته باشد نیز تاکید کرد: اگر می خواستید حقوق ندهید در خانه از دامادتان مشورت می گرفتید و استفاده می کردید چرا حکم زدید تا در آینده رزومه برای وی محسوب شود؟

حقیقت پور با انتقاد از این موضوع، خاطر نشان کرد: خود آقای زاکانی باید گزارش دهند که در این چند ماه در شهرداری تهران چه کار کرده اند و چه خروجی در ماه های گذشته داشته اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره گفته های مهدی چمران مبنی بر این که « انتصابات حق شهردار است و شورای شهر نباید در آن دخالت کند» گفت: آقای چمران هم در مسائل و کارنامه ایشان سهیم و شریک است.

نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: کافی بود یک نفر دیگر از جریان سیاسی دیگری این موضوع را انجام می داد تا آقای چمران همین انتصاب را پیراهن عثمان کند.
خبر مرتبط :
زاکانی بخشنامه خودش را زیر پا گذاشت/سند
ما به انتصاب‎‌های فامیلی عادت کرده‌ایم
تمجید عضو شورای شهر از داماد زاکانی
زاکانی به دامادش پُست مشاور ویژه داد/ متن حکم

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=133513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰