تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
10

واکنش مصباحی مقدم به پست گرفتن دامادهایش در دولت

  • کد خبر : 134629
  • 12 آبان 1400 - 18:45
واکنش مصباحی مقدم به پست گرفتن دامادهایش در دولت
من از خویشاوندانم کسی را به مسؤلیت نرسانده‌ام.

جمهوریت : غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: به آقای رییسی توصیه می کنم از انتصاب‌های حاشیه دار در دولت پرهیز کنند.

مدتی است که برخی انتصاب ها در دولت و دستگاههای اجرایی با عناوینی چون گزینش فامیلی، خویشاوند سالاری و رابطه بازی از آن یاد می شود که مورد انتقاد شدید افراد و حتی برحی تشکل های سیاسی بوده و برخی آن را به عنوان بدترین تجربه مدیریتی در دوران اخیر یاد می کنند. این در شرایطی است که برخی چهره های سیاسی که اکنون در مسند مسئولیت قرار گرفتند قبلا از از هر نوع فامیل بازی تبری جسته و قول شایسته سالاری داده اند.

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا با انتصاب نزدیکان مقامات سیاسی در پست‌های مختلف موافقید یا خیر؟ نقاط قوت و ضعف این انتصابات را چه می‌دانید؟ به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: حقیقت این است که در انتصابات فامیلی به فرض اینکه رعایت شایسته سالاری صورت گیرد شبهه ناک است. شبهه آن این است که همین شایسته سالاری و همین شایستگی‌ها را ممکن است فرد دیگری هم داشته باشد.
مردم ذهنیت خوبی از فامیل بازی بین مقامات سیاسی ندارند

او افزود: من معتقد هستم که مسئولان در حوزه‌های مدیریتی خودشان از انتخاب افرادی که به آنها وابستگی دارند باید پرهیز کنند. از این جهت بسیار مناسب است که از انتصاب نزدیکان دوری و پرهیز شود تا این شبهه به وجود نیاید که فامیل بازی است چون بالاخره مردم ذهنیت خوبی از این گونه اقدامات ندارند و جلب اعتماد عمومی و بالا رفتن سرمایه اجتماعی اقتضا می کند که به شدت از این گونه انتصابات خودداری و پرهیز شود.
هیچ کس حتی با داشتن شایستگی نباید توسط خویشاوندش به کار گرفته شود

این چهره سیاسی در پاسخ به این سوال که به نظر شما نگاه غالب جامعه به این گونه مسائل در بین مقامات سیاسی چیست؟ تصریح کرد:نظر بنده بازتاب نظر مردم در این باره است. افکار عمومی نمی پسندد که مسؤلان کشور بستگان خودشان را به قدرت برسانند و به آنها پُست دهند. در واقع مردم این گونه اقدامات و انتصابات را فامیل بازی می دانند. از این جهت حتی اگر طرف شایستگی دارد توسط خویشاوند خودش نباید به کار گرفته شود.

انتصاب‌های فامیلی یک رانت است

او در پاسخ به این سوال که تا چه حد این گونه انتصاب‌های فامیلی رانت آور است؟ و چه زیان‌هایی برای کشور دارد؟ تاکید کرد: انتصاب‌های فامیلی یک رانت است. یعنی کسی که فامیل و خویشاوند یک مسئول است، انتصابش در پُست‌هایی که به نحوی توسط او می تواند رقم بخورد یک رانت است در نتیجه باید از چنین رانت‌هایی خودداری شود.

رییسی از انتصاب‌های حاشیه دار در دولت پرهیز کند!/من از خویشاوندانم کسی را به مسئولیت نرساندم

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که توصیه شما به دولت آقای رئیسی در این خصوص چیست؟ آیا از خویشاوندان شخص شما هم در دولت جدید پُست گرفته‌اند؟ عنوان کرد: به آقای رییسی توصیه می کنم از چنین انتصاب‌های حاشیه داری در دولت پرهیز کنند. نکته دیگر اینکه، هیچ یک از فامیل‌های بنده در این تغییر و تحولات مسئولیتی پیدا نکرده‌اند و بنده برای هیچ یک از بستگانم واسطه نشدم. اگر مواردی هم در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه فلانی خویشاوند مصباحی مقدم است، دروغ محض است. آنها چنان به طور قاطع، این گونه دروغ‌ها را مطرح می‌کنند که مثلا فرد خودش هم باورش می شود ولی حقیقت ندارد و کذب محض است. من از خویشاوندانم کسی را به مسؤلیت نرسانده‌ام.
این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: حقیقت این است که VOA و ظاهرا BBC و منافقین به صورت بسیار گسترده‌ای انتشار داده اند که داماد مصباحی مقدم مسئولیت فلان پُست مهم را بر عهده گرفته است. بنده چهار داماد دارم و هیچ کدام چنین مسئولیتی ندارند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=134629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰