تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
11

بررسی اندیشه های علامه محمد تقی جعفری در سوفیا

  • کد خبر : 135306
  • 18 آبان 1400 - 14:59
بررسی اندیشه های علامه محمد تقی جعفری در سوفیا
این برنامه امشب ١٨ آبان ماه ساعت ٢٢ از رادیو گفتگو موج اف. ام ردیف ١٠٣.٥پخش خواهد شد.

جمهوریت : به مناسبت فرا رسیدن ایام سالگرد حکیم علامه محمد تقی جعفری تبریزی رحمه الله علیه برنامه وزین سوفیا که به مفاخر فلسفی و فرهنگی نیز در میان مباحث فلسفی عطف توجه دارد این هفته برنامه ی خویش را به این شخصیت ارجمند و کم نظیر اختصاص داده است .

جایگاه علامه محمد تقی جعفری در حوزه شناخت نهج البلاغه ، شناخت مثنوی و نگاه متفاوت به حکمت اسلامی و بهره گیری وسیع از اندیشه های ابن سینا جایگاهی بسیار برجسته است.

آنچنان که وی توانست از خویش آثار ارجمند و گران بهایی در حوزه ی حکمت به جای بگذارد خصوصاً آنکه در حوزه ی شناخت نهج البلاغه و شناخت مثنوی در کنار کتب ارزشمند و گرانقدر دیگر از وی آثار معتبری را شاهد هستیم .

برنامه ی وزین و فلسفی سوفیا که در معاونت صدا بهترین برنامه فلسفی محسوب می گردد تلاش نموده با دعوت از شاگردان نزدیک و اندیشمند علامه محمد تقی جعفری یاد و خاطره ی وی را زنده و مانا نگاه دارد.

میهمانان امشب
دکتر عبدالکریم گواهی استاد فلسفه و ادیان
استاد منوچهر صدوقی سها استاد فلسفه و عرفان اسلامی
استاد مهدی چهل تنی استاد حکمت اسلامی و رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران
که هر سه از شاگردان نزدیک و از معاشران قرین با علامه محمد تقی جعفری بودند میهمان این برنامه هستند تا به آراء فلسفی و عرفانی و خاطرات معنوی خویش پیرامون این شخصیت عزیز بپردازند.

کارشناس مجری این برنامه دکتر محمد جواد ادبی که دعوت از این اساتید را نیز برعهده داشته بیان نمود تلاش آن است که در برنامه ای منسجم به دیدگاه های عرفانی و فلسفی و منش و روش ارجمند علامه محمد تقی جعفری در بهره گیری از حکمت اسلامی مطالب بدیعی ارائه شود.
این برنامه امشب ١٨ آبان ماه ساعت ٢٢ از رادیو گفتگو موج اف. ام ردیف ١٠٣.۵پخش خواهد شد.

سوفیا

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=135306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰