تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
9

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد

  • کد خبر : 137711
  • 07 آذر 1400 - 12:38
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد
مجلس یازدهم به وزیر پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد داد.

جمهوریت – صبح امروز – یکشنبه ۷ آذر- جلسه رای اعتماد به یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار گردید که موافقان و مخالفان به طرح دیدگاهای خود پرداختند. سید ابراهیم رییسی ، رییس جمهور در این جلسه حضور نداشت.

پس از پایان اظهارات مخالفین و موافقین ،یوسف نوری از مجموع ۲۶۸ رای نمایندگان حاضر، ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع بدست  آورد وبه عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم رای اعتماد گرفت.

نوری در نطق دفاعی خود در مجلس تاکید کرد که «سلیمانی عزیز نمونه برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود. امروز خداوند این الگوی تربیتی را در مقابل دیدگان ما مسئولان آموزش و پرورش قرار داده است که امکان تحقق اهداف تربیتی سند تحولی آموزش و پرورش را باور و معنای عینی آن را مشاهده می‌کنیم»

وی همچنین تصریح کرد زمانی می توانیم آموزش و پرورش را به مدرسه تربیتی شهید سلیمانی تبدیل کنیم که از تشتت و تفرقه بپرهیزیم.

نوری در بخش دیگری از نطق خود در جلسه رای اعتماد ، با تاکید بر اینکه از مهم ترین اقداماتی که آن را پیگیری می کنم کارآمدی شورای عالی آموزش و پرورش است، این شورا در مقابل نفوذ سند آموزش ۲۰۳۰ کاملا منفعل عمل کرد و برخی از اعضای آن با این سند همراهی کردند، عنوان کرد: در این تریبون اعلام می کنم سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ در ایران به تعداد محدودی هستند جایی در نظام آموزش و پرورش ندارند.

 
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=137711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰