تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
17

نامه ۲۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن: از هرگونه لغو تحریم‌های ایران جلوگیری می‌کنیم

  • کد خبر : 138111
  • 10 آذر 1400 - 11:12
نامه ۲۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن: از هرگونه لغو تحریم‌های ایران جلوگیری می‌کنیم
۲۵ قانونگذار جمهوری‌خواه کنگره در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا کاخ سفید را به پنهان کاری در ارائه اطلاعات درباره مذاکرات وین متهم کردند متعهد شدند از هرگونه لغو تحریم‌های ایران جلوگیری کنند.

جمهوریت : به نوشته وبگاه «نشنال»، این قانونگذاران،کاخ سفید را به پنهان کردن اطلاعات از کنگره درباره جزئیات مذاکرات با تهران متهم کرده‌اند.

در نامه این قانونگذاران آمده است: «با آنکه اعضای کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان در بیش از ۱۲ نامه خواستار دریافت اطلاعاتی درباره نحوه اجرای تحریم‌های ایران شده‌اند دولت شما کماکان کنگره را درباره برنامه‌های خود برای تضعیف اجرای تحریم‌ها و کاهش تحریم‌ها علیه ایران در بی‌خبری نگاه داشته است.»

در این نامه، امضاکنندگان بار دیگر اختیارات نهاد قانونگذار آمریکایی برای اعمال تحریم علیه ایران را یادآور شده‌اند. آنها نوشته‌اند: «می‌نویسیم تا یادآوری کنیم که اختیار تنظیم تجارت با کشورهای خارجی و بالتبع، توانایی اجرای تحریم‌های اقتصادی در اختیار کنگره است.»

امضاکنندگان جمهوری‌خواه این نامه تهدید کرده‌اند که در صورت کسب اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده از رفع تحریم‌ها علیه ایران جلوگیری خواهند کرد.

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که مواضع بسیار تندی در قبال جمهوری اسلامی دارد نیز در جریان مذاکرات «وین» برای احیای برجام در پیامی تند گفت که در صورت روی کار آمدن جمهوری‌خواهان، مجدداً هرگونه توافق با ایران پاره خواهد شد.

وی در صفحه توییتر خود در این خصوص نوشت: «توافق هسته‌ای (جو) بایدن-ایران حتی از آنچه قبلاً حاصل شده بود بدتر خواهد بود و وقتی جمهوری‌خواهان (در آمریکا) قدرت بگیرند، مجدداً پاره خواهد شد.»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=138111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰