تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
16

درخواست فوری درباره رتبه بندی معلمان

  • کد خبر : 138143
  • 10 آذر 1400 - 13:23
درخواست فوری درباره رتبه بندی معلمان
ماجرای رتبه‌بندی معلمان به داستان طولانی و پرفراز و نشیبی تبدیل شده است که اجرای آن به شکل‌های مختلف، ناگفته‌های جدیدی را عیان کرده است؛ از همان زمان که قرار بود رتبه‌بندی اجرا شود تاکنون، همواره بر سر اینکه رتبه‌بندی چگونه باشد و کی انجام شود بحث شده است.

جمهوریت : رتبه‌بندی معلمان مدت ها است در مجلس در حال طی مراحل نهایی است و هنوز مشخص نیست در نهایت آنچه تصویب می‌شود تا چه اندازه اهداف سند تحول بنیادین را برای ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای معلمان محقق کند.

    البته برخی بر این باورند که هدف رتبه‌بندی نباید صرفاً با افزایش حقوق معلمان گره بخورد و تأکید دارند: آنچه در اینجا باید محل تأمل قرار گیرد، نتیجه آن بر رتبه‌ها و مرتبه‌ها است.

    رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است

    در همین راستا با نماینده مجلس یازدهم به گفتگو نشستیم و نظر وی را در مورد ماجرای رتبه بندی معلمان جویا شدیم. برای خواندن مشروح این گزارش با ما همراه باشید:

    رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس یازدهم در مورد طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: معلمان به عنوان نیروهایی که در تعلیم و تربیت مردم اثر گذارند، چشم انتظار سرانجام این طرح هستند. آنها طلایه داران تعلیم و تربیت هستند. رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

    وی افزود: وزرا، مراجع تقلید، مدیران کل و نمایندگان و… در آموزش و پرورش تربیت می یایند. آیا با این آموزش و پرورش سست و بی انگیزه می توان انتظار داشت که کشور پیشرفت کند؟ این امر مهم است که معلم انگیزه داشته باشد. وقتی خط فقر در کشور به ۱۲ میلیون تومان رسیده است چطور می توان انتظار داشت که فرهنگی که با مدرک دکتری ماهیانه ۶ میلیون الی ۷ میلیون می گیرد به فکر تعلیم و تربیت باشد؟

    مدیریت کیفیت و جامع در آموزش و پرورش وجود ندارد

    نماینده مردم علی آباد کتول بیان کرد: معلم بر دو بال آموزش و پرورش سوار است و نباید درگیر معیشت و اجاره خانه اش باشد. معلم باید فکر کند و با برنامه ریزی و طراحی، آینده این کشور را نقاشی کند. اگر ژاپن بعد از دوره میجی منشا تحولات شد و اگر چین دنیا را در مشت خود گرفته، اگر هند با آن جمعیت در فناوری مدام در حال پیشرفت است، همگی به آموزش و پرورش توجه کرده اند. علمای صاحب منصب همگی بیان دارند که ما باید عالم تربیت کنیم، نباید کاری کرد که مردم طوطی وار یکسری مطالب را حفظ کنند. اکنون مدیریت کیفیت و جامع در آموزش و پرورش کشور وجود ندارد.

    نوروزی ادامه داد: آموزش و پرورش مبدا همه تحولات کشور است، امروز باید آموزش و پرورش پویا، سالم و بالنده باشد. ما امید داریم، آقای رییسی قول داده اند و گزارش ها آماده است و در این میان آقای میرکاظمی وعده ۲۵ هزار میلیاردی داده اند،‌باید این قول ها را محقق کنند، زیرا که فرهنگی ها منتظر رتبه بندی هستند.

    پیش از این وی، در صحن علنی مجلس در تذکری گفته بود: براساس وعده رئیس مجلس قرار بود لایحه رتبه بندی معلمان با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان طبق موافقت سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهوری در دستور مجلس قرار گیرد اما آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس، گفت دولت قصد پس گرفتن این لایحه را دارد. ما از آقای نوری، وزیر آموزش و پرورش، هم خواسته‌ایم هر چه سریع‌تر این لایحه اجرا شود.

    وی با تاکید بر اینکه اکثر نمایندگان مجلس با رتبه بندی معلمان موافق هستند، ادامه داد: فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند؛ یک ماه گذشته و هنوز گزارش کمیسیون آموزش درباره لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس بارگذاری نشده است. فرهنگیان چشم انتظار هستند، باید آموزش و پرورش از رخوت خارج شود.

    لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=138143

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰