تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
18

هشدار برای مسافران جاده هراز

  • کد خبر : 140052
  • 25 آذر 1400 - 19:34
هشدار برای مسافران جاده هراز
در سراسر دنیا در موارد این چنین، با تهیه و انتشار یک نشست فوری توضیح کامل در چگونگی این اتفاق برای روشن شدن افکار عمومی برگزار می شود.

جمهوریت – ناصر تبریزی – اخیرا فیلمی یک دقیقه ای  در شبکه های اجتماعی منتسب به “دوستداران محیط زیست” منتشر و دست به دست می شود که در صورت تایید آن، احتمال ریزش و تخریب «تونل و جاده هراز» در منطقه آب اسک بصورت جدی وجود دارد.

بر مبنای گزارش این فیلم،  ترکهای عظیمی در «دو حوزه» و «رانش خطرناکی» در ارتفاع یکصد متری مجاور جاده و تونل «محدوده آب سک» اتفاق افتاده است.

سکوت وزارت راه در قبال این اتفاق (که بسیار حیاتی و خطرناک جلوه می کند) جای تامل است.

بررسی اطلاعیه های منتشر شده وزارت راه (امروز) نشان می دهد، کارشناسان این وزارتخانه معتقدند، صرفا با یکطرفه کردن مسیر این محدوده ، نیاز به اقدام دیگری احساس نمی شود. آنچه مایه تاسف است این است که یا وزارت راه، از عمق فاجعه در بالادست مجاور تونل و جاده آگاه نیست و یا اینکه در صورت آگاه بودن نیازی به اقدام دیگری نمی بیند. لذا در این باره هیچ عکس العمل درخوری، در قبال پخش نقشه هوایی این «ترکها و رانش ها» از خود نشان نمی دهد.

به فرض تایید عمل نظر کارشناسان وزارت راه در برابر «ترک» های بالادست تونل و جاده هراز در منطقه آب اسک، چرا هیچ اطلاعیه ای در جهت تنویر افکار عمومی و آرامش بخشیدن به مسافران، صادر نمی کند ، تا جایی که حقیر اطلاع دارد در سراسر دنیا در موارد این چنین، با تهیه و انتشار یک نشست فوری توضیح کامل در چگونگی این اتفاق برای روشن شدن افکار عمومی برگزار می شود.

امری که ظاهرا وزارت راه برای آرامش روحی و روانی مسافران اهمیتی قائل نیست و سر در زیر برف به راه خود رفته و منتظر حوادث می ماند تا پس از آن با پیدا کردن مقصر یا مقصرین مسئله را فیصله دهد.

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=140052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰