تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

دوز سوم واکسن چقدر از سویه امیکرون پیشگیری می کند؟

  • کد خبر : 141046
  • 04 دی 1400 - 10:41
دوز سوم واکسن چقدر از سویه امیکرون پیشگیری می کند؟
تزریق دوز سوم واکسن تا ۸۰ درصد از ابتلا به امیکرن پیشگیری خواهد کرد و در صورت ابتلای فرد شدت بیماری و میزان بستری در افرادی که دوز سوم را دریافت کرده اند به نحو چشمگیری کاهش پیدا می کند.

جمهوریت : سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن تا ۸۰ درصد از ابتلا به امیکرن پیشگیری خواهد کرد، گفت: در صورت ابتلای فرد شدت بیماری و میزان بستری در افرادی که دوز سوم را دریافت کرده اند به نحو چشمگیری کاهش پیدا می کند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه قدرت سرایت اومیکرون بسیار بیشتر از سویه های قبلی از جمله دلتاست، اظهار کرد: هرچه سطح پوشش واکسیناسیون و در نتیجه میزان ایمنی در جامعه افزایش پیدا کند، می توان به آینده ایمنی در برابر جهش های جدید ویروس کرونا امیدوار بود.

وی هدف از تزریق دوز سوم واکسن کرونا را بهبود و افزایش ایمنی ناشی از تزریق دو دوز قبلی دانست و افزود: دوز سوم به محافظت طولانی مدت فرد کمک می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن تا ۸۰ درصد از ابتلا به امیکرن پیشگیری خواهد کرد، گفت: در صورت ابتلای فرد شدت بیماری و میزان بستری در افرادی که دوز سوم را دریافت کرده اند به نحو چشمگیری کاهش پیدا می کند.

مهرابیان، از کلیه افراد بالای ۱۸ سال که حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنان گذشته خواست نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند و ادامه داد: در کنار انجام واکسیناسیون توجه به دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک زمان حضور در اماکن عمومی و توجه به تهویه هوا و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و خودداری از عادی انگاری بیماری مورد تاکید است.

وی با اشاره به آمادگی ۴۰۰ مرکز واکسیناسیون سطح استان جهت تزریق دوز سوم، عنوان کرد: هیچ کمبودی در واکسن نداریم و کمبودهای موقتی در اسرع وقت جبران می شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۹۴ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول و ۸۵.۴ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند، یادآور شد: همچنین ۲۲۶ هزار نفر نوبت سوم را دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=141046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰