تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
26
این ادبیات قیم مابانه از کجا نشات می گیرد؛

“هرکس نمی خواهد جمع کند و برود” ؛ این بار از زبان استاندار فارس !

  • کد خبر : 142281
  • 13 دی 1400 - 8:41
“هرکس نمی خواهد جمع کند و برود” ؛ این بار از زبان استاندار فارس !
پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد. این سخنان محمدهادی ایمانیه استاندار فارس است. افاضات آقای استاندار جدیدترین ورژن از افاضاتی است که بارها تکرار شده که "هرکس نمی خواهد جمع کند و برود".

جمهوریتناصر تبریزی : دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، روز شنبه ۱۱ دی، در دیدار با اعضای برخی تشکل‌های کارگری استان، در باره عملکرد پزشکان کشور مطالبی را عنوان کرده که می تواند عواقب وخیمی را برای جامعه به بار آورد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد. ایمانیه با بیان اینکه به غلط در ذهن مردم جا افتاده است که برخی پزشکان بیمار را از مرگ نجات می‌دهند و دستان شفابخش دارند، اظهار کرد: باعنوان کارشناس این حوزه هیچ پزشک منحصر به فردی نداریم و این مسئله باعث شده که افراد خانه و زندگی خود را بفروشند تا هزینه جراحی پزشکان را تامین کنند.

استاندار محترم چند مقوله را کنار هم چیدمان کرده و مبتنی بر آن جامعه پزشکی رو مورد انتقاد قرار داده است.

-«مدیران پروازی»؛ چنانچه مقصود ایشان پزشکان فوق تخصصی هستند که مشقت سفر های چند صد کیلومتری را به جان خریده و برای ارائه خدمات خود به سفرهای یک روزه اقدام می کنند، باید مسئولین و عوامل وزارت بهداشت قدردان زحمات این بزرگواران باشند و بجای فراهم کردن امکانات لازم و ضروری در تامین پرسنل متخصص در حوزه بهداشت و درمان، خود را به کوچه «علی چپ» نزده و درد اصلی را پاسخگو باشند.

«مهاجرت پزشکان» – جناب دکتر ایمانیه، لابد زمانی که با شور و شوق و اعتماد به نفس بالا از مهاجرت پزشکان دم می زدند، فراموششان شده که جایگاه جهانی ایران در فرار مغزها را، مورد بررسی قرار دهند، لطفا در مقام استاندار فارس مراسم مفصلی برای مهاجرت ماهیانه تعداد ۱۰۰ الی ۵۰۰ نفر از پرستاران فداکارمان را هم فراهم بفرمایید، یاد آوری می کنم که اخیرا (۲۸آذر ۱۴۰۰) علی حسینی معاون توسعه روابط بین‌الملل مرکز تعاملات علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک مصاحبه با خبرگزاری دانشجو،اعلام فرمودند که؛ «در چند سال اخیر حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار دانشجوی ایرانی در کشور‌های مختلف دنیا مشغول تحصیل هستند. طبق آخرین آمار، یک درصد دانشجویان ایرانی، در صد دانشگاه برتر دنیا (معمولا در آمریکای شمالی و اروپا) هستند.» امیدوارم یک آش پشت پای مناسب هم توسط استانداری فارس برای این گروه از نخبگان را در شیراز مهیا و پخش کنند. ظاهرا، راه حل دکتر ایمانیه برای زیاده خواهی پزشکان (به زعم ایشان) فراری دادن آنها تلقی می شود.

«بعضی افراد گمان می کنند که پزشکان دست شفا بخش دارند و بیماران را از مرگ نجات می دهند….»- راستش را بخواهید نگارنده هر چه در این باره تامل کردم که در این روزگار کرونا آیا روغن بنفشه مردم را از مرگ نجات داده یا کادر فداکار درمان کشور، هنوز به یقین قاطع نرسیده ام و با فرمایشات استاندار محترم فارس به شک و تردید من در باره نقش پزشکان ایرانی مطرح در جهان اضافه شده است.برای اطمینان خاطر دکتر ایمانیه یادآوری می کنم که به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین نتایج رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا که در ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی نظام رتبه‌بندی ESI (Essential Science Indicators) اعلام شد. نام ۱۷ پزشک ایرانی در میان  این لیست قرار دارد. بر اساس این رتبه بندی نام دکتر محمد عبدالهی، دکتر باقر لاریجانی، دکتر رضا ملک‌زاده، دکتر نیما رضایی، دکتر فریدون عزیزی، دکتر عباس شفیعی، دکتر احمد اسماعیل زاده، دکتر رسول دیناروند، دکتر محمدرضا زرین دست، دکتر احمدرضا دهپور، دکتر حسین حسین زاده، دکتر لیلا آزادبخت، دکتر رویا کلیشادی، دکتر شکوفه نیک‌فر، دکتر علی منتظری، دکتر اصغر آقامحمدی، دکتر محمد برزگر جلالی حضور دارند….. سه سال بعد فهرستی از نوابغ دیگر پزشکی ایرانی نیز منتشر شد: پروفسور توفیق موسیوند مخترع نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسان، علی اصغر خدا دوست برجسته‌ترین جراح چشم پزشک ایرانی(اتفاقا دکتر خدادوست شیرازی هستند و لابد اگر شرایط مناسب بود قطعا بدرقه خوبی از جانب استانداری فارس برای مهاجرت ایشان تدارک دیده می شد.)، پروفسور مجید سمیعی مشهورترین جراح مغز و اعصاب ایرانی، دکتر فرهاد شکوهی یکی از نوابغ پزشکی دنیا، متولد شهرستان فریدن می‌باشد. ایشان در دانشگاه‌های آمریکا مدرس تروما(صدمات مغزی و ضایعات نخاعی) و مدرس احیای پیشرفته قلب هستند. ای کاش دکتز ایمانیه مراسم مفصلی برای تمام نوابغ ایران مهیا و در آن خرمای محرومیت ایرانیان از چنین بزرگورانی را در  کشور فراهم نمایند.

آخرین افاضات استاندار محترم فارس را نیز در جای خود قابل تامل است؛« به عنوان کارشناس این حوزه هیچ پزشک منحصر به فردی نداریم و ….) نمی دانم اخیرا در خیال و توهمات برخی از مسئولان چه اتفاقی افتاده که در صورت اعلام هر مشکل اجتماعی، از مهاجرت نخبگان استقبال می شود، خاطره ملت شریف ایران بخوبی به یاد دارد، شاه مخلوع زمانی که می خواست تاسیس حزب رستاخیز را اعلام کند، با غرور اعلام کرد «هر کس دوست ندارد از ایران برود….» دیدیم که چه شد ملت شریف ایران ماندند و آنها رفتند…..راه حل مشکل دستمزد های نجومی پزشکان، فراری دادن آنها نیست ،راه دیگری باید یافت….جور دیگری باید جست…..

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=142281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰