تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
21

تجدید نظر وزارت کشور ایران در شیوه نوبت دهی بازشماری اتباع افغانستانی

  • کد خبر : 143516
  • 23 دی 1400 - 9:42
تجدید نظر وزارت کشور ایران در شیوه نوبت دهی بازشماری اتباع افغانستانی
وزارت کشور طی اطلاعیه‌ای نوبت دهی حضوری در ۴ مرکز از پیش اعلام شده برای دریافت نوبت بازشماری مهاجرین افغانستانی غیرمجاز سرشماری شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در تهران را به علت ازدحام جمعیت تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

به گزارش جمهوریت ؛ خبرگزاری صداوسیما نوشت : وزارت کشور در استان تهران با وجود ۵۱ شعبه دفتر کفالت در حوزه استان تهران تا عصر دیروز فقط ۴ دفتر کفالت را به نوبت دهی و باز  سرشماری مهاجران در این استان ملزم کرده بود.

 

از آنجا که استان تهران بزرگترین استان مهاجرپذیر در سراسر ایران است این تصمیم، شهروندان غیرقانونی خارجی سرشماری شده در تهران را هنگام دریافت نوبت با مشکلات عدیده‌ای از جمله ازدحام بیش از حد در شرایط کرونا مواجه کرده بود.
بنا بر این گزارش، وزارت کشور امروز ضمن انتشار نشانی اینترنتی www.kanoonnobat.ir اعلام کرده است که برای پیش نوبت دهی «طرح بازشماری اتباع افغانستانی دارای رسید سرشماری» افراد به جای مراجعه حضوری از ۸ صبح فردا پنجشنبه ۲۳ دی به سامانه مذکور برای «پیش نوبتدهی» مراجعه کنند.
مراجعه کنندگان توجه داشته باشند که پذیرش صرفا با پیش نوبت اینترنتی صورت می‌گیرد و برای دریافت نوبت نباید هیچگونه وجهی پرداخت کنند؛ البته مراجعه کنندگان خود نیز می‌توانند از طریق رایانه و تلفن همراه نسبت به گرفتن نوبت اقدام کنند.
لازم به ذکر است که همه افراد فراخوانده شده پیش از این در طرح سرشماری سال‌های ۹۵ و ۹۶ شرکت کرده بودند و در یکی از دفاتر کفالت ۵۱ گانه تهران و سایر شهرستان‌های استان دارای پرونده و مشخصات هستند.
هنوز مشخص نیست که پس از دریافت نوبت از طریق سامانه یاد شده روند بازشماری همچنان فقط در همان ۴ دفتر صورت می‌گیرد یا از ۴۷ دفتر دیگر در سطح استان هم استفاده خواهد شد که در غیر آن باز هم به نوعی شاهد ازدحام جمعیت در این ۴ دفتر خواهیم بود.
طرح به روز رسانی آمار مهاجرین افغانستانی غیرمجاز سرشماری شده برای مشخص شدن وضعیت فعلی آن‌ها در سراسر کشور آغاز شده است و یکماه ادامه دارد.
در سرشماری گذشته بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر افغانستانی غیرقانونی، احراز هویت شده بودند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=143516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰