تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
12

استیضاح عبدالملکی رأی می‌آورد/ وزیر کار توانایی اداره این وزارتخانه مهم را ندارد

  • کد خبر : 143902
  • 26 دی 1400 - 10:36
استیضاح عبدالملکی رأی می‌آورد/ وزیر کار توانایی اداره این وزارتخانه مهم را ندارد
در عرض چند ماه نشان داد که توانایی اداره این وزارتخانه مهم را ندارد و ضعف مدیریتی شدید در این وزارتخانه مشاهده می‌شود.

جمهوریت – عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص درخواست استیضاح وزیر کار توسط جمعی از نمایندگان، گفت: با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهمی است، به نظر من نوع انتصابات و عملکردی که وزیر کار در این مدت داشته قابل قبول نیست.

جبار کوچکی‌‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با جمع‌آوری ۳۲ امضاء و اعلام درخواست استیضاح حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهمی است، به نظر من نوع انتصابات و عملکردی که وزیر کار در این مدت داشته قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اگر ایشان بیاید به سمت استیضاح، قطعا مجلس موافق استیضاح است و ایشان برکنار خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز داشت: ایشان در عرض چند ماه نشان داد که توانایی اداره این وزارتخانه مهم را ندارد و ضعف مدیریتی شدید در این وزارتخانه مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا شما هم جزو امضاءکنندگان استیضاح بودید؟»، گفت: من تا الان استیضاح را امضاء نکردم، باید بررسی کنم و بعد تصمیم بگیرم.

کوچکی‌نژاد در ادامه افزود: در این مدت چند ماهه‌ای که از آغاز به کار دولت و وزرا می‌گذرد انتصابات وزیر کار قابل دفاع نبود و انتصابات سردرگمی داشت؛ این در حالی است که این وزارتخانه بسیار مهم است و با جمعیت بسیار زیادی از مردم سروکار دارد لذا وزیر باید در انتصابات و تصمیم‌گیری‌ها خیلی دقت کند. انتصابات فامیلی، باندی، جناحی و غیرکارآمد باعث شد که این وزارتخانه دچار مشکل اساسی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین تصریح کرد: من معتقدم که مجلس حتی با تردید به ایشان رأی داد، در آن روز فضا در ابتدا به شکلی بود که ایشان رأی نمی‌آورد اما حالا کمک کردند و رأی آورد اما متاسفانه بعد از رأی آوردن نتوانست اعتماد مجلس را جلب کند.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که «برخی می‌گویند اکنون برای طرح استیضاح زود است»، گفت: با توجه به روند کاری بررسی استیضاح‌ها، این استیضاح به بعد از عید نوروز موکول خواهد شد و بعید است قبل از عید مطرح شود اما در مجموع به اعتقاد من ایشان توان اداره این وزارتخانه را ندارد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=143902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰