تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
12

روایت عضو هیات ایرانی: پوتین ، اردوغان و مرکل را پشت در معطل می‌کرد، اما در اتاق منتظر رئیسی نشست

  • کد خبر : 144978
  • 04 بهمن 1400 - 20:37
روایت عضو هیات ایرانی: پوتین ، اردوغان و مرکل را پشت در معطل می‌کرد، اما در اتاق منتظر رئیسی نشست
برخلاف ادعاهای‌ مطرح‌شده، پوتین هنگام ورود رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود.

جمهوریت – تسنیم نوشت: رضایی ، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت : برخلاف ادعاهای‌ مطرح‌شده، پوتین هنگام ورود رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سفر دوروزه آیت‌الله رئیسی به مسکو، اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور به روسیه از سفرهای بسیار مهم‌ و راهبردی دولت سیزدهم بود که حاشیه‌سازان نمی‌توانند دستاوردهای آن را مخدوش کنند.

وی در واکنش به عملیات روانی برخی اشخاص و جریانات، به ارائه جزئیاتی از دیدار آیت‌الله رئیسی و ولادیمیر پوتین پرداخت و افزود: برخلاف ادعاهای‌ مطرح‌شده، پوتین هنگام ورود رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود.

نماینده دشتستان در مجلس که همراه با رئیس‌جمهور به مسکو رفته بود، تصریح کرد: به‌خلاف ادعاها، پوتین در اتاق منتظر آیت‌الله رئیسی بود و اتفاقاً به‌خلاف رویه مسبوق به سابقه او که رؤسای کشورها از جمله اردوغان و مرکل را پشت در معطل می‌کرد، این اتفاق در مواجهه با رئیس جمهور ایران نیفتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پوتین در بدو ورود آیت‌الله رئیسی به محل ملاقات، با دو جمله نسبت به ورود ایشان واکنش نشان داد و در جواب سلام رئیس‌جمهور ما از عبارت “علیکم السّلام” استفاده کرد و سپس از این‌که ناچاراً به‌خاطر پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا نمی‌تواند از نزدیک و به‌گرمی از آیت‌الله رئیسی استقبال کند ابراز ناخرسندی کرد.

رضایی تأکید کرد: این سفر در حوزه نفت و انرژی دستاوردهای بزرگی دارد که در آینده مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=144978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰