تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
11

همسر ابراهیم رئیسی: به زنان نگاه پست می‌شود/ از لذت‌های معنوی همسران شهدا استفاده کنیم

  • کد خبر : 144995
  • 04 بهمن 1400 - 21:35
همسر ابراهیم رئیسی: به زنان نگاه پست می‌شود/ از لذت‌های معنوی همسران شهدا استفاده کنیم
باید در این جهان پرغوغا و پر رقابت حق زن را تبیین کنیم از جمله حق معنویت، حق آموزش، داشتن یک زندگی خوب و ... .

جمهوریت– ایسنا نوشت : همسر رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید در یک تجمع بین ادیانی معنویت زن معاصر را به رخ بکشیم.

جمیله علم الهدی، همسر رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز زن که با حضور وزیر خارجه و همسر وی و تعدادی از کارکنان زن وزارت خارجه و همسران شهدای این وزارتخانه در محل تالار وحدت برگزار شده بود اظهار کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته در بخشی از صحبت های خود جهاد تبیینی را مطرح کردند که در خط مقدم این جهاد تبیینی وزارت خارجه قرار دارد چرا که در تعامل با دیگر کشورها و مقامات قرار دارد.

وی همچنین با بیان این که در حال حاضر چهار دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما میراث انقلابیون و رهبران بزرگ‌مان هستیم، افزود: اگر بار انقلاب بر دوش ما است و قرار است به قله برسیم باید ببینیم که در این مسیر چه کار ویژه ای زنان ما می توانند انجام دهند به خصوص در جایی مثل وزارت خارجه که در خط مقدم قرار دارد.

وی با بیان این که ما در حوزه زنان یک سری باورهای اصیل الهی ایرانی و اسلامی داریم که باید در مورد آنها به جمع بندی برسیم، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند ما در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار گرفته‌ایم و این سوال وجود دارد که در این پیچ بزرگ تاریخی ما به عنوان یک کشور اسلامی همراه دیگر کشورهای اسلامی آیا می توانیم این اقدام بین‌المللی علیه فحشا و پستی که در مورد زنان ایجاد شده را انجام دهیم.

وی با اشاره به تصویری که از زنان در برخی از شبکه های اجتماعی منتشر و ارائه می شود گفت: در هیچ مقطع تاریخی و در هیچ دوره ای به زنان این نگاه پست نبوده است و آیا ما این امکان را داریم که در یک تجمع بین‌الادیانی معنویت زنان معاصر را به رخ بکشیم. آیا برای ما امکان دارد که از لذت‌های معنوی همسران شهدا، استفاده کنیم و با آنها آشنا شویم. امروز برخی از زنان در کشور ما و کشورهای همسایه حضور دارند که یک لذت معنوی را تجربه کردند و یک تجربه های متافیزیکی شیرینی دارند که در حوزه ی حریم خصوصی خود حفظ کرده اند. آیا خبرنگاران ما به سراغ این ها رفته‌اند که این زنان این لذت های معنوی را با دیگران به اشتراک بگذارند وتجربیات خود را در این زمینه بیان کنند.

وی با بیان این که ما کار زیادی بر عهده داریم گفت: در این مدت ۳ و ۴ سال باید نشان دهیم که الگوی زن معاصر چیست؟ و باید در این جهان پرغوغا و پر رقابت حق زن را تبیین کنیم از جمله حق معنویت، حق آموزش، داشتن یک زندگی خوب و … .

علم الهدی ادامه داد: در غوغا سالاری که سرمایه داری نوین ایجاد کرده راهی برای گوش دادن به صدای معنویت نمانده است و متاسفانه ما معنویت را هم در استثمار می بینیم. یعنی به استعمار درآمده است و اگر امکان داشته باشد با همکاری جمعیت ادیانی توحیدی می‌توانیم معنویت را تبیین کنیم چرا که گم شده انسان معاصر معنویت است.

همسر رئیس‌جمهور گفت: ما احادیثی داریم که می‌گویند زنان معنوی‌تر هستند و آمادگی برای معنویت بیشتری دارند. اینها را باید جدی بگیریم و در این مسیر حرکت کنیم . من به عنوان یکی از اعضای ملت از دکتر خزعلی، از آقای امیرعبداللهیان و سایر وزرا تقاضا می کنم که برای اعتلای جایگاه زن و معرفی الگوی زن مطابق با ادیان الهی به خصوص دین اسلام اقدام جدی بکنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=144995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰