تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
10

مالیات خانه‌های لاکچری و لوکس تعیین شد

  • کد خبر : 145824
  • 12 بهمن 1400 - 20:37
مالیات خانه‌های لاکچری و لوکس تعیین شد
بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مالیات یک خانه ۲۵ میلیاردی ۵ ملیون در سال است.

جمهوریت – باشگاه خبرنگاران: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به بیان توضیحاتی درباره مالیات مصوب مجلس برای خانه‌های لوکس و ویلا‌ها پرداخت.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره میزان مالیات بر خانه‌های لوکس و ویلا‌ها گفت: وقتی در کمیسیون تلفیق برای مالیات بر دارایی تصمیم گیری می‌شد بر اساس گزارش‌ها به این نتیجه رسیدیم که تقریبا بیش از ۳۰ درصد مردم تهران خانه‌های ۱۰ میلیاردی دارند.
این مصوبه انتقادات زیادی را در پی داشته و بسیاری مبلغ مالیات در نظر گرفته شده برای این خانه‌های لوکس را اعداد و ارقام بسیار پایین دانسته اند. کمیسیون تلفیق پیش از این مصوب کرده که جزئیات مصوبات کمیسیون تلفیق برای مالیات با خانه‌های لوکس باغ ویلا‌ها و خانه‌های لوکس تا سقف ۲۰ میلیارد تومان شامل معافیت مالیاتی شوند و سایر خانه‌ها و باغ ویلا‌های لوکس نسبت به مازاد ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان ۱ در هزار، نسبت به مازاد ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان ۲ در هزار، نسبت به مازاد ۳۵ تا ۵۰ میلیارد تومان ۳ در هزار، نسبت به مازاد ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان ۴ در هزار و مالیات خانه‌های بالای ۷۰ میلیارد تومان هم ۵ در هزار برای آن‌ها در سال ۱۴۰۱ تعیین شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق دلیل تصویب این ارقام برای مالیات را این می‌داند که بخش زیادی از این خانه‌های با قیمت بالا متعلق به بازنشستگان و کسانی بود که درآمد چندانی ندارند که بتوانند مالیات زیادی بپردازند.
زارع ضمن قبول اینکه دایره مالیات دهندگان خانه‌های لوکس و ویلا‌ها توسط مجلس تنگ و محدود شده تا مردم عادی کم تر آسیب ببینند، اعلام کرد که این اقدام ما یک کار اولیه است.
این نماینده مجلس یازدهم معتقد است که این مالیات‌ها تصویب قانون به نفع لاکچری نشینان نیست، زیرا یک خانه معمولی ۱۰۰ متری در منطقه پیروزی تهران ۱۵ تا ۲۰ میلیارد است.
زارع گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مالیات یک خانه ۲۵ میلیاردی ۵ ملیون در سال است.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=145824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰