تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

زنگ خطر آمریکا برای حمله روسیه به اوکراین

  • کد خبر : 146913
  • 23 بهمن 1400 - 1:52
زنگ خطر آمریکا برای حمله روسیه به اوکراین
روسیه بیش از 100000 سرباز در مرز با اوکراین حاضر کرده است. احتمال زیادی وجود دارد که تهاجم روسیه شامل شهرهای بزرگ اوکراین از جمله پایتخت شود.
جمهوریت : مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه نیرو‌های اعزامی به اروپا در صورت نیاز در اختیار ناتو خواهند بود افزود: احتمال حمله روسیه به اوکراین قبل از پایان المپیک زیاد است. روسیه ممکن است بهانه‌ای برای حمله به اوکراین پیدا کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: ممکن است روسیه پیش از پایان المپیک زمستانی به اوکراین حمله کند.

سالیوان در ادامه گفت: به همره متحدان خود آماده پاسخگویی سخت به روسیه هستیم و این شامل تحریم های اقتصادی سخت می شود.

وی افزود: نفوذ روسیه در صورت حمله به اوکراین افزایش نخواهد یافت. به نظر می رسد نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین و بلاروس در موقعیتی قرار دارند که می خواهند حمله کنند.

مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه نیروهای اعزامی به اروپا در صورت نیاز در اختیار ناتو خواهند بود افزود: احتمال حمله روسیه به اوکراین قبل از پایان المپیک زیاد است. روسیه ممکن است بهانه ای برای حمله به اوکراین پیدا کند.

وی در ادامه گفت: هیچ گزارشی مبنی بر تصمیم نهایی پوتین در مورد حمله به اوکراین دریافت نکرده ایم، اما روسیه ممکن است به زودی به اوکراین حمله کند.

سالیوان افزود: بایدن با همتای روس خود تماس خواهد گرفت و من اطلاعات بیشتری در این مورد ندارم. برای جلوگیری از تشدید تنش نظامی به منظور حفظ امنیت اروپا، انعطاف دیپلماتیک نشان داده ایم.

وی گفت: روسیه بیش از ۱۰۰۰۰۰ سرباز در مرز با اوکراین حاضر کرده است. احتمال زیادی وجود دارد که تهاجم روسیه شامل شهرهای بزرگ اوکراین از جمله پایتخت شود.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند و امروز نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در ملبورن استرالیا به سر می‌برد،ادعا کرد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است پیش از خاتمه بازی‌های المپیک زمستانی پکن (ظرف چند روز آینده) انجام شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=146913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰