تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
11

نماینده مجلس: کمیسیون تلفیق حذف شود

  • کد خبر : 148671
  • 11 اسفند 1400 - 11:22
نماینده مجلس: کمیسیون تلفیق حذف شود
وجود ۶ هزار پیشنهاد بودجه ای نمایندگان ناشی از ناپختگی لایحه است

جمهوریت – ایسنا نوشت: نماینده رزن در مجلس گفت : نمایندگان از سال آینده باید جلوی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها التماس کنند تا بودجه به استان ها تخصیص داده شود

حسن لطفی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در خلال بررسی جزییات بودجه در تذکری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی اقتصاد، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مشترک، مجلس را از حیز انتفاع خارج کردند.

وی با اشاره به روال بررسی بودجه در مجلس و دولت گفت: برای بررسی بودجه ابتدا دولت سه ماه به بررسی آن پرداخته و سپس کمیسیون تلفیق بررسی ها را شروع می کند.  از آن زمان تا اول اسفند کمیسیون ها و مجلس علاف بودجه هستند. چرا باید لایحه بودجه ۴۵ روز در کمیسیون‌ها و تلفیق بماند و نمایندگان از رسیدگی به جداول و سایر بخش‌های بودجه محروم باشند مگر در این ۴۵ روز دولت و کمیسیون تلفیق چه گلی به سر بودجه می زنند.

لطفی اضافه کرد: وجود ۶ هزار پیشنهاد نمایندگان در بودجه ناشی از ناپختگی بودجه است، بعد در این شرایط نمایندگان از سال آینده باید جلوی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها التماس کنند تا بودجه به استان ها تخصیص داده شود. از سال بعد فکر اساسی برای حذف کمیسیون تلفیق و وقت بیشتر به نمایندگان برای بیان پیشنهاداتشان داده شود نه اینکه نمایندگان مجبور شوند از پیشنهادات خود صرف نظر کرده و با سرعت از موضوعات عبور کنیم.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=148671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰