تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
12

آنجلینا جولی در میان خانواده‌های آواره یمنی/عکس

  • کد خبر : 149207
  • 17 اسفند 1400 - 21:15
آنجلینا جولی در میان خانواده‌های آواره یمنی/عکس
"آنجلینا جولی" گفت : یمن درگیر یکی از بدترین بحران های انسانی جهان است و دنیا باید در کنار توجه به اوکراین، به فجایع انسانی روی داده در این نقطه از دنیا هم توجه نشان دهد.

جمهوریت – “آنجلینا جولی” هنرپیشه هالیوود و فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، با سفر به یمن در تلاش است توجه جامعه جهانی به این نقطه از جهان که بیش از ۷ سال است در نتیجه تجاوز نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان و محاصره همه جانبه با بحران بزرگ انسانی روبروست، جلب کند.

فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان روز یکشنبه وارد شهر عدن یمن شد و بلافاصله به بازدید از مردم و خرابی های جنگ و اردوگاه های آوارگان رفت.

او با مردم محلی به گفتگو پرداخت و از نزدیک در جریان وضعیت وخیم یمن قرار گرفت.

آنجلینا جولی همزمان با سفر به یمن با انتشار فیلمی از ویرانی های جنگ در یمن در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من وارد عدن شدم تا با خانواده آوارگان و پناهجویان دیدار و حمایت خود را از ملت یمن اعلام کنم.

او در ادامه افزود: در روزهای آتی تمامی تلاش خود را در این کشور انجام خواهم داد، در حالی که ما شاهد فجایع اوکراین هستیم، خواهان توقف جنگ و درگیری در آنجا و ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم. من برای حمایت از کسانی که نیاز به صلح و آرامش دارند به یمن آمده‌ام.”

او وضعیت یمن را یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان توصیف کرد و افزود:” در سال ۲۰۲۲ هر ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته یا زخمی می شود. اقتصاد ویران شده از جنگ، و بیش از ۲۰ میلیون یمنی برای بقای خود به کمک های بشردوستانه وابسته هستند.”

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (وابسته به جنبش انصارالله) نیز از سفر جولی به این کشور استقبال کرده و گفته است:” وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله خاطرنشان کرد، سفر آنجلینا جولی به یمن در معطوف کردن توجه جهانیان به تجاوز و محاصره علیه مردم این کشور و همچنین آوارگانی که در یمن نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند، سهم بسزایی خواهد داشت.”

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=149207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰