تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
13

آمار حیرت انگیز ورود مسافران نوروزی به مازندران

  • کد خبر : 150362
  • 04 فروردین 1401 - 22:32
آمار حیرت انگیز ورود مسافران نوروزی به مازندران
از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سومین روز فروردین در مجموع چهار میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۳۷ نفر-شب اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد که ۵۶ درصد این تعداد اقامت‌ها معادل دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۴۳ نفر-شب مربوط به اقامتگاه‌های دولتی و خوابگاه‌های دانشجویی بود

جمهوریت – سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: تعداد اقامت‌های ثبت شده در مازندران تا پایان سومین روز فروردین ۱۴۰۱ به بیش از چهار میلیون و ۲۷۶ هزار نفر رسید که بیش از ۵۰ درصد این آمار مربوط به روزهای دوم و سوم فروردین است.

مهدی ایزدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی و پذیرایی غرب مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد میزان اقامت‌های نوروزی مازندران در هر شبانه‌روز پس از چند روز به حدود یک میلیون نفر-شب در هر ۲۴ ساعت رسید و طبق آمارهای دریافت شده بخش مهمی از ظرفیت اقامتی مازندران در حال حاضر با حضور مسافران نوروزی پر شده است.

وی افزود: از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سومین روز فروردین در مجموع چهار میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۳۷ نفر-شب اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد که ۵۶ درصد این تعداد اقامت‌ها معادل دو میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۴۳ نفر-شب مربوط به اقامتگاه‌های دولتی و خوابگاه‌های دانشجویی بود. در طرح خانه مسافر استان نیز طی این مدت یاد شده یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۲۶ اقامت به ثبت رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت  ۲۷ هزار و ۵۳ اقامت در هتل‌ها، دو هزار و ۴۵ اقامت در اقامتگاه‌های سنتیف ۹ هزار و ۸۶۸ اقامت در مجتمع‌های گردشگری، یک‌هزار و ۶۱۴ اقامت در مهمان‌پذیرها، ۲۳ هزار و ۹۰۸ اقامت در هتل‌آپارتمان، هشت‌هزار و ۲۲۸ اقامت در واحدهای بومگردی، ۱۹ هزار و ۹۹۴ اقامت در متل‌ها، ۱۲۶ هزار و ۶۴۰ اقامت در اقامتگاه‌های موقت و ۱۴ هزار و ۷۱۸ اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به اموزش و پرورش مازندران ثبت شد.

ایزدی درباره میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران طی روزهای ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سوم فروردین نیز گفت: تعداد بازدید از جاذبه‌های مختلف و ثبت شده مازندران از مرز یک میلیون مورد نیز گذشت که بیشترین سهم از این بازدیدها با ۴۳۴ هزار و ۹۹۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی است. پس از آن نیز ۳۹۱ هزار و ۶۸۵ مورد بازدید از مجموعه‌های تفریحی استان طی ۶ روز اخیر ثبت شد.

وی افزود: در این مدت اماکن تاریخی مازندران ۵۷ هزار و ۸۳۸ بازدیدکننده داشتند و ۴۳ هزار و ۶۱۹ نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کردند. ۵۵ هزار و ۱۶۵ نفر از زیرساخت‌های تفریحی مازندران استفاده کردند و ۲۶ هزار و ۹۷۵ نفر نیز در اماکن مذهبی استان حضور یافتند. کمترین سهم از بازدیدها مربوط به کارگاه‌های صنایع دستی است که طی هفت روز اخیر فقط ۴۵۰ مورد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به انجام بازدیدهای مستمر از مراکز اقامتی و پذیرایی استان گفت: مجموع بازدیدهای انجام شده به ۳۶۴ مورد رسید که ۱۷۵ بازدید مربوط به مراکز اقامتی استان بود.

به گفته ایزدی در این بازدیدها ۱۱ مورد تشویق به مراکز اقامتی و پذیرایی و ۳۹ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی داده شد و ۹ شکایت از مراکز اقامتی نیز توسط مسافران به ثبت رسید.

به استناد اظهارات مسئولان استان ظرفیت اقامتی این استان تقریبا نزدیک به پر شدن است و مازندران مانند سال‌های گذشته در صدر سفرهای نوروزی قرار دارد. روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران دیروز -سوم فروردین- در حاشیه بازدید از وضعیت خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی در محور هراز حجم ورود مسافر به مازندران را سنگین توصیف کرد و گفت که بیش از ۹۳ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی مازندران شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و متل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌مسافر، اقامتگاه‌ها و واحدهای بومگردی استان تکمیل شده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=150362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰