تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
12

پلیس: بابک خرمدین هیچ فساد اخلاقی نداشت

  • کد خبر : 150480
  • 06 فروردین 1401 - 10:59
پلیس: بابک خرمدین هیچ فساد اخلاقی نداشت
تحقیقات پلیس نشان داد هیچ تماس، پیام یا رابطه ای که فساد اخلاقی بابک را نشان دهد وجود ندارد و کسانی که با او کار می کردند او را به چشم پاکی می شناختند

جمهوریت – اردیبهشت ماه سال گذشته دادسرای جنایی تهران اعلام کرد جسد بابک خرمدین مستندساز ایرانی را پیدا کرده است. خبر نحوه مرگ بابک خرمدین چنان شوک آور بود که دیگر کسی به گذشته او و موفقیت های این هنرمند فکر نمی کرد. جسد بابک خرمدین مثله شده بود. تکه هایی از جسد را در سطل زباله ای در اکباتان نزدیک محل زندگی اش پیدا کردند و تکه های دیگر هنوز پیدا نشده بود.

پدر و مادر بابک خرمدین در مظان اتهام

به گزارش اعتمادآنلاین، وقتی خبر مرگ بابک به پدر و مادر او داده شد واکنش آنها ظن پلیس را برانگیخت. مادر بابک نسبت به خبر مرگ پسرش هیچ واکنشی نداشت. پدر نیز گفته بود بابک با آنها زندگی نمی کرد و نمی داند چه بلایی سر او آمده است. این بی تفاوتی خبر از اتفاقاتی تلخ تر از مرگ بابک می داد.

پلیس در اولین اقدام تصمیم گرفت دوربین های مداربسته خانه پدری بابک را که در همان نزدیکی سطل زباله ای بود که بخشی از جسد بابک در آن کشف شده بود، بررسی کند.

دوربین های مداربسته راز قتل را فاش کردند

بازبینی دوربین ها نشان می داد پدر و مادر بابک خرمدین با ساکی سنگین و خون آلود از خانه خارج و سوار آسانسور شده و با همان ساک از ساختمان خارج شده‌اند. وقتی پدر و مادر بابک نتوانستند دلیل خارج کردن ساک از خانه و محتویات آن را توضیح دهند دیگر برای پلیس کاملا روشن بود آنها جسد مثله شده فرزندشان را حمل می کردند. حالا دیگر راه فراری نبود و اکبر خرمدین پدر بابک اعتراف کرد با همکاری همسرش مرتکب قتل شده است.

افشای راز قتل خواهر و شوهرخواهر

قتل بابک خرمدین پرونده قدیمی گم شدن خواهرش را هم باز کرد. پلیس متوجه شد سالها قبل آرزو دختر خانواده که به بیماری ام اس نیز مبتلا بود گم شده و کسی نیز گم شدن او را گزارش نداده است. این در حالیست که فریبرز داماد خانواده نیز قبل از همسرش گمشده بود. فریبرز فرزند خواهر اکبر و البته شوهر دوم آرزو بود. اکبر به خواهرش گفته بود فریبرز کشور را ترک کرده و به آرزو هم چیزی نگفته است. این مرد بعد از گم شدن دخترش نیز مدعی شد آرزو به خارج از ایران نزد شوهرش رفته است و به برخی نیز گفته بود که آرزو به دلیل بیماری که داشته در یک آسایشگاه است.

هرچند بابک پیگیر خواهر و شوهرخواهرش شده اما گفته های پدرش او را قانع کرده بود تا اینکه خودش نیز به قربانگاه پدر و مادر رفت.

ادعای اکبر خرمدین درباره دختر و دامادش پلیس را قانع نکرد و او تحت بازجویی های بیشتری قرار گرفت. در نهایت او اعتراف کرد داماد و دخترش را سال‌ها قبل به همان شیوه ای که بابک را به قتل رسانده، کشته بود.

حالا پلیس با یک قاتل زنجیره ای و البته پدری مواجه بودد که فرزندانش را قربانی می کرد.

اکبر خرمدین چرا دست به فرزندکشی زد

اکبر خرمدین ادعا می کرد بابک دچار فساد اخلاقی بوده و به همین دلیل هم دست به قتل او زده است اما آیا این حقیقت داشت؟ تحقیقات پلیس نشان داد هیچ تماس، پیام یا رابطه ای که فساد اخلاقی بابک را نشان دهد وجود ندارد. کسانی که با او کار می کردند او را به چشم پاکی می شناختند او یکی از معتبرترین افراد سینمای ایران بود.

اکبر خرمدین البته این موضوع را درباره دختر و دامادش هم مطرح کرد اما با توجه به بیماری ام اس آرزو چنین چیزی نمی توانست صحت داشته باشد.

اکبر خرمدین مردی بود که در جنگ ایران و عراق سالها در جبهه جنگیده بود. او البته به گفته نزدیکانش دارای رفتارهای پرخاشگرایانه بود و به گفته پزشکی قانونی اختلال روانی نیز داشت. او فردی بود که ملی گرایی اش باعث شده بود تا نسبت به نژادهای غیر ایرانی رفتار نامناسبی داشته باشد. اکبر خرمدین متولد ۱۳۲۰ افسر ارتش و یک نظامی دقیق است. او با ایران موسوی ثانی متولد ۱۳۳۰ ازدواج کرد. و چهار فرزند به نام های افشین ، آزیتا ، آرزو و بابک داشت که همگی آنها دارای تحصیلات دانشگاهی و موفق هستند. او مردی از طبقه متوسط جامعه است. ۶۹ ماه در جبهه جنگ با عراق حضور داشته، دوبار شیمیایی شده و چهار بار ترکش خورده‌ است. او همچنین گفت که ۱۷ سال از دوران ۳۰ ساله خدمتش را دور از خانواده‌اش بوده ‌است.

مادر بابک خرمدین کیست

ایران موسوی ثانی متولد ۱۳۳۰است. او اعتراف کرده بود شاید افراد دیگری را هم به همین ترتیب که آرزو و بابک را کشته اند قبل از دستگیری می کشتند اما دستگیر شدند و فرصتی باقی نماند. او به گفته پزشکی قانونی دچار کندذهنی است و البته به شدت تحت تاثیر شوهرش قرار دارد.

ایران موسوی ثانی تا زمانی که شوهرش در بازجویی ها صحبت می کرد کلامی حرف نمی زد و وقتی تنها بود هم می گفت هرچه شوهرش گفته درست است و بچه هایش فساد اخلاقی داشتند؛ ادعایی که هرگز ثابت نشد.

روزگار سخت خواهر و برادر بابک خرمدین

خواهر و برادر بابک خرمدین که زنده هستند بعد از این حادثه دچار وضعیت روحی بهم ریخته ای شدند فرزندان آنها به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند. برادر بزرگ بابک یکبار در حالیکه وضعیت جسمی بسیار بدی داشت و به صورت نیمه هوشیار به بیمارستان رسانده شد و از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و خواهر دیگرش نیز از مردم خواست تا دیگر به سراغ آنها نروند اما نکته جالب این پرونده رابطه این خواهر و برادر با مادرشان است.

مرگ اکبر خرمدین در زندان

چند ما قبل از اینکه پرونده مرگ بابک به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شود اکبر خرمدین توسط خواهرش بخشیده شد بخششی که با واکنش های زیادی روبه رو شد اما خواهرزاده اکبر دلیل بخشش را مطرح کرد او گفت که اکبر خرمدین دچار بیماری سرطان است و به همین دلیل مادرش او را بخشیده است.

چندماه بعد اکبر خرمدین به دلیل ابتلا به بیماری درخواست آزادی از زندان را کرد اما دادگاه با این درخواست موافقت نکرد و اکبر خرمدین ۳۰ آبان ماه سال گذشته براثر ابتلا به سرطان در زندان فوت کرد.

عاقبت پرونده بابک خرمدین

پرونده قتل بابک خرمدین بجز اکبر پدرش یک متهم دیگر هم دارد مادر بابک خرمدین در سال ۱۴۰۱ به اتهام معاونت در سه فقره قتل و مثله کردن اجساد محاکمه خواهد شد. او در مثله کردن اجساد دو فرزند و دامادش به شوهرش کمک کرده است. همچنین در اجرای نقشه قتل نیز همراه او بوده است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=150480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰