تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

پرسپولیس، سند قهرمانی را دودستی تقدیم استقلال کرد

  • کد خبر : 151198
  • 16 فروردین 1401 - 0:43
پرسپولیس، سند قهرمانی را دودستی تقدیم استقلال کرد
هوادار صفر - پرسپولیس صفر؛ هدیه یحیی به فرهاد در اولین بازی سال جدید

جمهوریت – پرسپولیس و هوادار با تساوی بدون گل، امتیازات را میان خود تقسیم کردند.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر، پرسپولیس و هوادار از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل تمام شد.

با این نتیجه، پرسپولیس با ۵۰ امتیاز، اختلاف خود با استقلال را به ۵ امتیاز کاهش داد اما این فرصت را به آبی‌پوشان پایتخت داد تا فردا اختلاف را به عدد ۸ برسانند. هوادار هم با سومین تساوی متوالی خود ۲۸ امتیازی شد و در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفت.

نیمه اول

در دقیقه سه شوت رضا اسدی از پشت محوطه جریمه با مهار خوب حق شناس به کرنر رفت. در دقیقه شش مهدی عبدی از دهانه دروازه به توپ ضربه زد که در چارچوب نبود. یک دقیقه بعد تمیروف در موقعیت مشابه توپ را به بیرون زد.

در دقیقه ۱۵ شوت احسان پهلوان با واکنش خوب حق شانس به کرنر رفت. بازی تا دقیقه ۴۰ نسبتا آرام بود تا شوت تمیروف منجر به موقعیت خطرناکی شد که حق شناس توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه فرصت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۷ شوت تیمروف از پشت محوطه جریمه توسط حق شناس به خوبی مهار شد. در دقیقه ۵۶ پاس مهدی ترابی به رامین رضاییان رسید که شوت او را حق شناس به کرنر فرستاد. در دقیقه ۶۲، ارسال رامین رضاییان در سمت چپ به شجاعی رسید که ضربه او در اختیار گلر قرار گرفت.

دقیقه ۷۰: حمله پر تعداد پرسپولیس از سمت چپ که ضربه نهایی مهاجم پرسپولیس در اختیار حق شناس قرار گرفت که این دروازه‌بان خودش را روی زمین انداخت و این کار او اعتراض پرسپولیسی‌ها را به همراه داشت.

در دقیقه ۸۰ ارسال رضاییان به روی دروازه به طور مستقیم به حق شناس رسید که او توپ را به کرنر زد. ارسال این کرنر به روی دروازه هم با واکنش نامطمئن حق شناس همراه بود و توپ از دستان او خارج شد اما قبل از تمیروف، باز هم همین دروازه‌بان توپ را تصاحب کرد.

در دقیقه ۸۷، با سر خوردن ترابی، ضد حمله خوبی برای هوادار خلق شد که بازیکن این تیم در موقعیت نسبتا خوب شوت زد که گوهری مانع از باز شدن دروازه پرسپولیس شد.

شوت دیدنی مغانلو در دقیقه ۹۰ با اختلافی اندک از کنار دروازه پرسپولیس به اوت رفت. یک دقیقه بعد اسدی با یک شوت دروازه هوادار را تهدید کرد که واکنش به موقع دروازه‌بان هوادار مانع از گلزنی او شد.

این دیدار جذاب در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

ترکیب پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی، علی نعمتی، رضا اسدی، مهدی ترابی (کارت زرد)، کمال کامیابی‌نیا (میلاد سرلک ۶۵)، احسان پهلوان (حامد پاکدل ۶۵)، مهدی عبدی (علی شجاعی ۵۹)، رامین رضاییان (کارت زرد)، شرزود تمیروف (کارت زرد) و سعید آقایی (امید عالیشاه ۵۸)(کارت زرد).

ترکیب هوادار: مسلم حق شناس، سیدمحمد حسینی (کارت زرد)، مهدی عبدی، سیدمحمد ستاری (کارت زرد)، فرزاد جعفری، نیما انتظاری (امیرحسین پورمحمد ۸۳)، معین عباسیان (روح الله باقری ۸۲)، حسین صادقی، داریوش‌ شجاعیان (رضا مغانلو ۶۰)، بابک مرادی (محمد چهارمحالی ۴۶)، محمدجواد محمدی.

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و هوادار

دو کارشناس داوری درباره قضاوت مصاف پرسپولیس و هوادار صحبت کردند.

نوید مظفری، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص داوری دیدار پرسپولیس و هوادار اظهار کرد: مسابقه هوادار و پرسپولیس توسط حمید حاج ملک قضاوت شد. مسابقه‌ای پرتنش و پرخطا که حتی کمک داور اول در کنترل مسابقه و تذکر به بازیکنان کمک حال داور شد که به نظر می‌رسید ۳۰ دقیقه اول بازی را خیلی جدی نگرفته بود.

وی ادامه داد: اخطار به رامین رضاییان صحیح بود ولی لحن و برخورد داور با بازیکنان به صورت پرخاشگرانه بود که مشخص نیست این طرز رفتار در کدام کلاس به بعضی از داوران ما توصیه شده است. اخطار به بازیکن هوادار در دقیقه ۵۸ و در دقیقه ۶۰ به بازیکن پرسپولیس، تصمیمات درستی بود که داور گرفت. در ادامه باز هم شاهد برخورد نامناسب داور این بار با سرمربی تیم هوادار بودیم.

مظفری اضافه کرد: در این بازی هم طبق ۸۰ درصد مسابقات لیگ برتر، داور چهارم مسابقه قادر به اداره و کنترل کردن منطقه فنی و کادر فنی تیم‌ها نبود و مجبور به فراخواندن داور برای کاهش اعتراضات بود. این فرایندی است که به چیدمان اشتباه تیم‌های داوری برمی‌گردد. تعداد کارت‌های زرد و رفتار بازیکنان دو تیم که در هر صحنه ممکن به طرف هم می‌رفتند و با هم درگیر می‌شدند، نتیجه اشتباه داور در نوع قضاوت و نداشتن تاکتیک مناسب برای این بازی است. درکل تیم داوری اشتباه تاثیرگذاری در این بازی نداشت. با این حال نمی‌توان از قضاوت مطلوب داور یاد کرد.

همچنین تورج حق‌وردی هم در این خصوص بیان کرد: داوری صحنه خاصی نداشت اما داور در بسیاری از خطاهای میانه میدان اشتباه می‌کرد و با فریادهای بسیار، بازی را متشنج کرد. او قضاوت بدی داشت و شانس آورد که صحنه خاصی پیش نیامد.

و اما حواشی مصاف پرسپولیس و هوادار

 

مصاف پرسپولیس و هوادار با حواشی مختلفی همراه بود.

به گزارش ایسنا، در جریان هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز (دوشنبه) از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه دستگردی میهمان هوادار بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

پیش از آغاز بازی و پس از رسیدن کاروان پرسپولیس به ورزشگاه، یحیی گل‌محمدی به کنار زمین آمد و به بررسی شرایط زمین پرداخت. او در ادامه پیگیر این موضوع بود که به دلیل محرومیت باید از کجا بازی را دنبال کند که ناظر بازی به او گفت می‌تواند از روی صندلی‌های زیر جایگاه CIP بازی را تماشا کند.

گل‌محمدی زمانی که قصد داشت به سکو برود، دیداری هم با اسکوچیچ داشت.

زمانی که بازیکنان پرسپولیس در حال گرم کردن بودند، میلاد سرلک که در لیست ذخیره‌های این تیم بود، در رختکن حضور داشت که حمید مطهری از ماساژور تیم خواست سرلک را از رختکن فرا بخواند تا همراه سایرین گرم کند.

سیامک نعمتی که با مصدومیت روبه‌رو است، از روی سکوها نظاره‌گر کار هم‌تیمی‌هایش بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد از طریق آنالیزورهای تیمش سعی می‌کرد نکاتی را به روی نیمکت انتقال دهد.

با وجود اینکه اعلام شده بود بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما حدود ۲۰۰ تماشاگر بازی را از نزدیک تماشا کردند.

محمد محمدی مدیر تیم ملی امید به همراه رضا درویش و سعید راد از جایگاه ویژه بازی را تماشا کرد.

تعدادی از تماشاگران هوادار با استفاده از یک طبل تیم محبوب خود را تشویق می‌کردند که این موضوع باعث اعتراض ناظر بازی بود چون او اعتقاد داشت وقتی بازی بدون تماشاگر است، مهمانان دو تیم هم نباید تیمی را تشویق کنند.

روی برخی از تصمیمات داور، رضا عنایتی به شدت به داور چهارم اعتراض کرد.

در دقیقه ۷۲ پس از اعلام خطای علی نعمتی روی بازیکن هوادار، نیمکت نشینان پرسپولیس به شدت به تصمیم داور اعتراض کردند که همین امر موجب شد داور به آن‌ها تذکر بدهد.

در اواخر بازی زمانی که نیمکت نشینان پرسپولیس روی یک صحنه به داور اعتراض کردند، سعید آقایی به تصمیم داور معترض بود که کریم باقری با هل دادن او را به سمت نیمکت هدایت کرد.

پس از سوت پایان دیدار پرسپولیس برابر هوادار، یکی از اعضای کادرفنی پرسپولیس با یکی از بازیکنان هوادار و رضا عنایتی دچار درگیری شد که در ادامه کریم باقری سعی کرد اوضاع را آرام کند.

هواداران خشمگین پرسپولیس هم به شدت به داور بازی اعتراض کردند ‌و علیه بازیکنان هوادار شعار سر دادند. روح‌الله باقری بازیکن هوادار هم هنگام خروج از زمین پیراهن آبی رنگ خود را بوسید که همین امر موجب شد هواداران پرسپولیس علیه او شعار بدهند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=151198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰