تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
11

افغان هراسی ، غیرانسانی و خلاف منافع ملی است

  • کد خبر : 151360
  • 17 فروردین 1401 - 17:21
افغان هراسی ، غیرانسانی و خلاف منافع ملی است
بهانه قرار دادن این جنایت برای نفرت پراکنی علیه مهاجران افغان ، غیر اخلافی ، غیر انسانی و خلاف منافع ملی است.

جمهوریت – عصر دیروز و همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ، جوانی اهل افغانستان ، با چاقو ، به سه روحانی در حرم مطهر رضوی حمله کرد که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر شد.

در این خصوص چند نفر دستگیر شده اند و بایستی برای اطلاعات تکمیلی منتظر اتمام بازجویی ها بود.

از لحظه مخابره خبر برخی افراد با اشاره به ملیت ضارب ، هجمه ها علیه مهاجران افغانستانی در فضای مجازی و رسانه ای بالا گرفت.

هر چند اغلب کاربران و بسیاری از کارشناسان بر این نکته تاکید کردند که نباید هویت و ملیت این فرد ، سبب برخورد نژادی با مهاجران اففان شود، اما در اقدامی عجیب، محمود احمدی بیغش نماینده جنجالی شازند درمجلس شورای اسلامی، در واکنش به حمله به روحانیون در حرم رضوی در توئیتی نوشت: “حمله گستاخانه تبعه افغانی به سه روحانی در صحن حرم مطهر امام رضا(ع) نشان از اتفاقات ناخوشایند توسط مهاجرین بی هویت افغانی برای کشور در آینده دارد. حمایت از طالبان منفور لکه ننگی برای ماست. تا دیر نشده بایدهمه اینها را بدون هیچ دفع الوقتی از کشور اخراج کرد. فقط استان تهران توسط یک میلیون و ششصد هزار افغانی محاصره شده است”.

ملت افغانستان بخشی از ایران بزرگ فرهنگی هستند و با زبان فارسی و دین اسلام و تعداد زیاد شیعیان و همچنین فرهنگ و تاریخ مشترک ، نزدیک ترین ملت دنیا به ایرانیان هستند.

این ملت که از چند دهه قبل تحت اشغال شوروی و آمریکا بوده اند ؛ اکنون نیز در اسارت یکی از ارتجاعی ترین تفکرات روی زمین قرار دارند.

ملت مظلوم افغان دهه هاست در آوارگی و رنج بی پایانی قرار دارد و مجبور به مهاجرت و ترک وطن بوده است.

مردمان سخت کوش ، کم ادعا ، پرکار و قانع افغان از بد حادثه ، رنج آوارگی و دوری از خانواده و وطن و تحقیر دائمی در اقصی نقاط دنیا را تحمل می کنند.

در کشور ما اغلب مهاجران افغان تبار به شغل های سخت و طاقت فرسا مشعولند. مشاعلی که بسیاری از هموطنان ایرانی حاضر به انجام آن ها نیستند.

اعلب پروژه ها ، ساحت و سازها و موارد مشابه ، بدون حضور کارگران سخت کوش افعان میسر نبوده است.

حال باید از محمود احمدی بیغش که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است ، سوال کرد : با چه معیار و مبنایی اقدام یک یا چند تبعه افغانستانی را به پای همه مهاجران افعان تبار می گذارد و چگونه علیه بیش از ۷ میلیون نفر از مهاجران افغان که اغلب مردمانی مظلوم و نجیب هستند نفرت پراکنی می کند؟

بی شک بهانه قرار دادن این جنایت -برای نفرت پراکنی علیه مهاجران افغان ، غیر اخلافی ، غیر انسانی و خلاف منافع ملی است.

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=151360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰