تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

استثنائات در طرح شفافیت نباید قاعده شود

  • کد خبر : 152035
  • 27 فروردین 1401 - 11:49
استثنائات در طرح شفافیت نباید قاعده شود
سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس : شفافیت رأی را به صورت کلی قبول داریم اما شفافیت رأی اشخاص و برخی موارد خاص شاید منجر به بروز مشکلاتی شود لذا باید استثنا قائل شد.

جمهوریت – عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه شفافیت رأی اشخاص و برخی موارد خاص شاید منجر به بروز مشکلاتی شود لذا باید استثنا قائل شد، گفت: اعتقاد داریم که این استثنائات نباید قاعده شود و ضدشفافیت عمل کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: در مجلس خیلی چیزها شفاف است و ما شفافیت‌ را عملیاتی کرده‌ایم که می‌توانم به شفافیت حقوق نمایندگان اشاره کنم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به نظراتی که درباره شفافیت آرا وجود دارد؛ افزود: برخی می‌گویند که نباید رأی به اشخاص شفاف باشد زیرا این کار باعث بروز مشکلات متعدد بین نمایندگان مجلس و مدیران دولت می‌شود و این احتمال وجود دارد که شفافیت رأی باعث نفاق شود ضمن اینکه این شفافیت شاید منجر به ضررهایی هم برای کشور شود.

سلیمی گفت: شفافیت رأی را به صورت کلی قبول داریم اما شفافیت رأی اشخاص و برخی موارد خاص شاید منجر به بروز مشکلاتی شود لذا باید استثنا قائل شد. اما اعتقاد داریم که این استثنائات نباید قاعده شود؛ نباید این استثنائات ضد شفافیت عمل کند.

وی افزود: شفافیت آرا نباید باعث شود که هیچ نمایند‌ه‌ای نظر واقعی‌اش را اعمال نکند. برای مثال شاید رأی به هیأت رئیسه مجلس و یا وزرا برای نمایندگان دردسرساز بوده و عملاً منجر به ضرر کشور شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس  با انتقاد از برخی رویکردهای رسانه‌های اصلاح طلب ادامه داد: روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب که مستمراً گزارش، خبر و مصاحبه درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس یازدهم می‌نویسند آیا حاضر هستند شفاف بگویند چه میزان از دولت روحانی یارانه‌ مطبوعاتی و تبلیغات خاص دریافت کرده‌اند و باید مشخص شود اسپانسر این رسانه‌ها کدام کارخانجات و مدیران هستند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=152035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰