تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
11

ادعایی درباره سفر خانواده قالیباف به ترکیه

  • کد خبر : 153060
  • 07 اردیبهشت 1401 - 14:29
ادعایی درباره سفر خانواده قالیباف به ترکیه
فیلمی هم بامداد امروز به وقت تهران روی خروجی ایندیپندنت قرار گرفت. مردی پشت یک میز نشسته و ده‌ها برگه پر از نوشته به زبان ترکی استانبولی را تورق می‌کند.

جمهوریت – توییتی زده شد، فردی فیلمی کم کیفیت از چند برگه پر از نوشته به زبان ترکی استانبولی منتشر کرد و یکی از نمایندگان سابق مجلس مدعی شد که اسناد و مدارکی درباره خرید دو دستگاه آپارتمان در ترکیه توسط خانواده محمدباقر قالیباف وجود دارد. ادعایی دردسرساز.

به گزارش ایسنا، یک هفته از افشاگری یک فعال رسانه‌ای از سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه می‌گذرد. سفری که تنها ساعاتی پس از انتشار عکس همسر، دختر، و داماد محمدباقر قالیباف توسط “فرزند خلف پدر” تأیید شد. الیاس که از خواهر ناراحت بود در صفحه  اینستاگرامش در عین عذرخواهی از مردم ایران، ادعای کاربران توییتری مبنی بر خرید  چمدان‌های سیسمونی برای نوه قالیباف را نقض کرده است. او که سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را “مخالف مشی و مرام پدرش” می‌دانست، هیچ حرفی از حضور مادرش در سفر به میان نیاورد.

قصه سفر به ترکیه با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد. از تقاضای استعفای رئیس مجلس بگیرید تا حمله به افشاگران. نمایندگان مجلس هم از قافله واکنش‌ها عقب نماندند و اندکی بعد از رئیسشان حمایت کردند. از جلال رشیدی کوچی، نماینده‌ای که این روزها به چهره‌ای منتقد بدل شده تا معصومه پاشایی بهرام، نماینده مرند و جلفا که از قالیباف به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا یاد کرد.

از همان دقایق ابتدایی افشای سفر به ترکیه، یک روزنامه‌نگار در توییتر بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی شد که خانواده محمدباقر قالیباف، دو دستگاه آپارتمان در مجتمع «اسکای‌لند» به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان خریده‌اند. این ادعا روز گذشته توسط غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی تکرار شد. جانباز ۷۰ درصد و نماینده مجلس دهم که او هم بدون ارائه هیچ سند و مدرکی در مصاحبه با یک سایت خبری گفت: «هیچ مشکلی با سفر خارجی ندارم؛ اما مدارک و مستنداتی موجود است که نشان می‌دهد قالیباف دو دستگاه اپارتمان را در ترکیه خریداری کرده است!»

برخی معتقدند که این ادعای ایمن آبادی دارای  رنگ و بوی تصفیه حساب سیاسی است؛ چرا که بیش از آنکه به ماجرای سیسمونی گیت پرداخته باشد، پای حساب و کتاب دوستان قدیمی را پیش کشیده است. ایمن آبادی گفته که سخنان علی مطهری و محمود صادقی  برای حاکمیت تلخ بود و حالا باید با رئیس مجلس یازدهم کاری کنند که به ناحق با غلامرضا تاجگردون کردند.

فیلمی هم بامداد امروز به وقت تهران روی خروجی ایندیپندنت قرار گرفت. مردی پشت یک میز نشسته و ده‌ها برگه پر از نوشته به زبان ترکی استانبولی را تورق می‌کند. دوربین با فاصله مشخص از متون فیلم ضبط کرده است و تقریبا هیچ چیز مشخص نیست. شاید ایندیپندنت فارسی گرافیست، ویدئوژورنالیست و تجهیزات ساده ضبط صفحه نمایش (اسکرین رکورد) را ندارد. ۱۵ برگه پر از نوشته تورق می‌شود اما هیچ چیز گیر مخاطب نمی‌آید. در پایان هم برای نام و امضای «محمد بحیرایی» – کسی که ایندیپندت فارسی مدعی شده از نزدیکان امیررضا بحیرایی، داماد محمدباقر قالیباف است – نشان داده می‌شود، نام و امضایی که شاید هر کسی بتواند آن را جعل کند.

حالا مصاحبه جعفرزاده ایمن آبادی برایش دردسرساز شده است؛ چرا که ساعاتی بعد از انتشار مصاحبه اداره اخبار مجلس اعلام کرد که محمدباقر قالیباف شکایتی تنظیم کرده که در اسرع وقت در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت. مشاور رئیس مجلس هم در توییتر به جعفرزاده ایمن آبادی با کنایه گفت که «رسانه‌های سعودی اسناد قابل دفاعشان را به آقای ایمن آبادی برسانند تا شاید ایشان در  دادگاه برای کذبیات خود دفاعی داشته باشند.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی هم در پاسخ گفت: «در مصاحبه با سایت دیده بان گفتم: ظاهرا علاوه بر سیسمونی گیت‬⁩ دو واحد آپارتمان در ترکیه بنام داماد قالیباف خریداری شده، آقای قالیباف‬⁩ بجای توضیح و عذر خواهی، از من ⁧‫شکایت‬⁩ کرده! دادگاه علنی برگزار و به پرونده آقای قالیباف در شهرداری تهران‬⁩ و املاک نجومی‬⁩ و فایل صوتی‬⁩ نیز رسیدگی شود».

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=153060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰