تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

توزیع آزمایشی نان یارانه‌ای از اول خرداد

  • کد خبر : 153712
  • 17 اردیبهشت 1401 - 1:00
توزیع آزمایشی نان یارانه‌ای از اول خرداد
سهم هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز

جمهوریت – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص توزیع نان با کارت بانکی مخصوص، گفت: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خرداد اجرا شود، سهمیه هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز است.

محمد صفایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت آرد و ماکارونی در روزهای اخیر، اظهار کرد: مجلس به این شرط به دولت اجازه اصلاح نظام پرداخت یارانه ها و بهینه سازی آن را داد که قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور ۱۴۰۰ افزایش پیدا نکند. لذا با افزایش قیمت آرد و ماکارونی، دولت باید با حضور در مجلس، در این خصوص توضیح دهد که آیا برنامه‌ای برای جبران این افزایش قیمت‌ها دارد یا خیر.

وی در خصوص برخی از اظهارات که افزایش قیمت آرد را به دلیل جلوگیری از قاچاق آن عنوان می‌کنند، ضمن غیرمنطقی دانستن این بهانه‌ها، افزود: به طور کلی مصرف سالانه گندم در کشور ما ۱۲ میلیون تن است، در حالیکه مقدار کل قاچاق گندم، حداکثر ۲۵۰ هزار تن در سال است. لذا اصلا منطقی نیست که برای جلوگیری از قاچاق گندم، قیمت آن در داخل کشور را افزایش دهیم. برای جلوگیری از قاچاق، باید نظارت دستگاه‌های اجرایی و قضایی افزایش یابد، نه قیمت گندم در داخل.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر لزوم افزایش مبلغ یارانه‌ها، به منظور جبران قدرت خرید مردم، بیان کرد: باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور سال گذشته سنجیده و به صورت یارانه به مردم پرداخت شود.

صفایی در پاسخ به اینکه به گفته برخی در فروردین اعلام شد در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان، قول‌هایی در خصوص تامین گندم این کشور توسط ایران داده شده است، آیا صادرات گندم ایران به لبنان اتفاق افتاده است و این مسئله با گرانی اخیر گندم مرتبط است؟ گفت: خیر، صادرات گندم به لبنان در حال انجام نیست، لذا نمی‌توان این مسئله را با افزایش قیمت اخیر گندم مرتبط دانست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص بحث توزیع نان با کارت بانکی مخصوص، عنوان کرد: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خرداد اجرا شود. سهمیه هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز است و اگر به نتایج قابل قبولی برسد، در تمام کشور به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=153712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰