تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

گلایه‌ پورابراهیمی از خیانت شرکت ملی مس به کرمان

  • کد خبر : 155141
  • 06 خرداد 1401 - 11:24
گلایه‌ پورابراهیمی از خیانت شرکت ملی مس به کرمان
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت : سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده است اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد و در ۱۰ ‌سال گذشته باید سه پروژه ملی مس را در استان اجرایی می‌کردیم نه یکی.

جمهوریت – ایستار نوشت : محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در اجتماع رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس شهرستان های رفسنجان و انار در محل حسینیه ثارالله رفسنجان با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت معیشتی مردم اولویت ما قرار دارد بیان کرد: اصلاح ساختار بودجه اولین اولویت مجلس به شمار می رود.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه فضای خوبی در استان کرمان برای خدمت به مردم در دولت سیزدهم ایجاد شده است، گفت:برخی فکر می‌کنند جریان مواجهه ما با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای است و فکر می‌کنند اگر در مذاکرات هسته‌ای توافق کنیم با آمریکا مشکلمان حل است درصورتی که این‌طور نیست.

پورابراهیمی افزود: در عرصه ماهیتی هم آمریکایی ها با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند لذا در عرصه اقتصادی هرچه در توان داشتند در مبارزه با ایران به کار گرفتند .

وی با اشاره به اینکه دشمن طراحی کاملا هوشمندانه در قالب جنگ اقتصادی را از اواخر دولت آقای احمدی نژاد علیه ایران آغاز کرده است ، عنوان کرد: درطول یک دهه اخیر توسط آن‌ها عملیات تحریم علیه ایران انجام شد و صدمات زیادی به اقتصاد ایران وارد شد.

پور ابراهیمی افزود :ما باید در درون، ساختارهای اقتصادی را تقویت می‌کردیم تا اثر تحریم‌ها کم شود لذا  به دلایل آماده نبودن و شرایط موجود در ایران این اثرات تبدیل به شوک‌های ارزی شد.

وی گفت: در یک دهه اخیر ارزش پول ملی ایران ۲۵ برابر تحت تاثیر قرار گرفت یعنی هر برابر حدود صددرصد شوک ارزی شد و هیچ کشوری توان مقاومت با این وضعیت را ندارد.

نماینده ی مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: به فرمان رهبری و عزم دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی فصل جدیدی در اصلاح ساختار نظام اقتصادی در کشور شروع‌ شده است.

پورابراهیمی افزود: سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد و ما از لحاظ تولید مس رتبه پنجم ذخایر دنیا را با ۱۷ میلیارد تن ذخیره داریم اما تولیدکننده بیستم دنیا هستیم.

وی گفت: امروز در طول ۱۰ سال اخیر تولید سنگ‌آهن در استان کرمان از یک میلیون تن به ۲۴ میلیون تن، گندله از دو میلیون تن به ۱۸ میلیون تن و فولاد از صفر به ۶ تا ۸  میلیون تن در استان کرمان رسیده‌است و این‌ها در شرایط تحریم اتفاق افتاد؛ اگر عزم و اراده وجود داشته باشد شبیه نتیجه سنگ‌آهن در مساله مس هم اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در ۱۰ ‌سال گذشته باید سه پروژه ملی مس را در استان اجرایی می‌کردیم نه یکی؛ خیل عظیمی از بیکاران به ما مراجعه می‌کنند و رهبری هم بزرگ‌ترین تحول اقتصادی کشور را معادن اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰