تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

راهکار کاهش مصرف اینترنت واتساپ

  • کد خبر : 155435
  • 09 خرداد 1401 - 20:49
راهکار کاهش مصرف اینترنت واتساپ
اگر از کاربران همیشگی واتس اپ هستید و به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های مصرف اینترنت خود می‌باشید، دراین مطلب همراه ما باشید.

جمهوریت – از آنجایی که بسیاری از کار‌های روزمره ما به اینترنت وابسته است، طبیعی است که به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های اینترنت با کاهش مصرف داده باشیم. این روز‌ها بسیاری از افراد برای ارتباطات شخصی و کاری خود از پیام رسان محبوب واتساپ استفاده می‌کنند.

به گزارش فرارو ، چند ترفند ساده برای کاهش قابل توجه داده مصرفی واتساپ وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اگر از کاربران همیشگی واتس اپ هستید و به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های مصرف اینترنت خود می‌باشید، دراین مطلب همراه ما باشید.

کاهش استفاده از داده در تماس‌های صوتی و تصویری

یکی از جذابیت‌های پیام رسان واتس اپ امکان برقراری تماس صوتی و تصویری است. بخش بزرگی از استفاده داده واتس اپ به دلیل تماس‌های صوتی و تصویری است. خبر خوب این است که می‌توان مصرف داده تلفن همراه را هنگام تماس صوتی و تصویری واتساپ کاهش داد. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا واتساپ را باز کنید. سپس از سه نقطه بالای صفحه وارد Settings شوید.

۲- سپس Storage and Data را باز کنید.

۳- در این قسمت باید دکمه Use less data را فعال کنید. فعال کردن این گزینه به این معنی است که واتس اپ در هنگام برقراری تماس صوتی و تصویری، اینترنت دیتای تلفن همراه شما را کمتر مصرف می‌کند.

 

حذف ویدئو‌ها از پشتیبان گیری واتساپ

واتس اپ برای پشتیبان گیری از اطلاعات شما، نیاز به اینترنت دارد. هنگام تهیه نسخه پشتیبان از واتس اپ، تمام اطلاعات چت‌های واتس اپ شما از جمله ویدئو، عکس و فایل‌های صوتی و متنی ذخیره می‌شوند. همانطور که می‌دانید حجم فایل‌های ویدئویی از بقیه بیشتر است و ذخیره آن‌ها در نسخه پشتیبان از داده‌های بیشتری استفاده می‌کند. می‌توانید با غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری از فایل‌های ویدئویی در چت واتساپ، میزان استفاده از داده‌های پشتیبان واتساپ خود را کاهش دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا واتساپ را باز کنید. سپس از سه نقطه بالای صفحه وارد Settings شوید.

۲- تب chats را باز کنید.

۳- وارد Chat Backup شوید.

۴- این صفحه تنظیمات بکاپ واتساپ است. آخرین گزینه Include videos است. با غیرفعال کردن این گزینه از ویدئو‌های موجود در چت واتس اپ شما بک آپ گرفته نمی‌شود و در نتیجه داده‌های استفاده شده برای بک آپ گیری از واتس اپ در گوشی شما کاهش می‌یابد.

 

غیرفعال کردن دانلود خودکار عکس‌ها و فیلم‌ها

عکس‌ها و فیلم‌ها پس از دریافت در واتس اپ به صورت خودکار دانلود می‌شوند. در واقع این تنظیمات پیش فرض واتس اپ است. این تنظیمات سبب اشغال ناخواسته فضای زیادی از حافظه گوشی شما و مصرف زیاد داده‌های اینترنت خواهد شد. برای غیر فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا واتساپ را باز کنید. سپس از سه نقطه بالای صفحه وارد Settings شوید.

۲- سپس Storage & Data را انتخاب کنید

۳- در قسمت دانلود خودکار رسانه سه گزینه را مشاهده خواهید کرد. هنگام استفاده از داده تلفن همراه، هنگامی که به وای فای متصل است و هنگام رومینگ. از گزینه اول می‌توانید دانلود خودکار را هنگام استفاده از داده موبایل غیر فعال کنید. گزینه دوم دانلود خودکار را هنگام استفاده از وایفای غیر فعال می‌کند و گزینه سوم این قابلیت را در حالت رومینگ غیر فعال می‌کند. گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و در پنجره ظاهر شده، کادر کنار مواردی را که نمی‌خواهید به طور خودکار دانلود شوند، علامت بزنید: عکس‌ها، فایل‌های صوتی، ویدیو‌ها و اسناد. این کار را می‌توانید برای هر سه حالت انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=155435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰