تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
9

سیگنال مهم مذاکرات برجام به بازار دلار و سکه

  • کد خبر : 156030
  • 16 خرداد 1401 - 11:40
سیگنال مهم مذاکرات برجام به بازار دلار و سکه
سیگنال روس ها به بازار ارز ایران

جمهوریت – بازیگران ارزی تصور کنند افزایش تنش ها در مورد نشست شورای حکام می تواند مسیر رسیدن به توافق هسته ای را سخت کند و این امر زمینه ساز تقاضای احتیاطی در بازار دلار شود.

نشست شورای حکام و احتمالات بر سر صدور قطعنامه علیه ایران در بین معامله گران بازار ارز تهران برجسته شده است. عده ای از معامله گران معتقدند در این نشست قطعنامه ای بر علیه ایران امضا می شود.

سیگنال روس ها به بازار ارز ایران

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین با اشاره به آغاز نشست روز دوشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش بینی کرد که آژانس مذاکرات دشواری در پیش داشته باشد.

پیش بینی اولیانوف باعث شده بازیگران ارزی تصور کنند افزایش تنش ها می تواند مسیر رسیدن به توافق هسته ای را سخت کند و این امر زمینه ساز تقاضای احتیاطی در بازار دلار شود و بازار دلار در حالت آماده باش به سر ببرد .

قوت گرفتن دخالت بازار ساز در بازار ارز

اما عده ای از معامله گان به مصوبه جدید سران قوا اشاره می کردند که در آن اختیارات ویژه ای به بانک مرکزی داده شده است. منابع آگاه اعلام کردند که سران قوا در جلسه‌ای که اخیرا داشته‌اند، به بانک مرکزی مجوز دادند تا به‌طور نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی هم پیش از این،‌ از افزایش اختیارات بانک مرکزی خبر داده بود. او در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد که اختیارات ویژه‌ ارزی به بانک مرکزی داده می‌شود.

این خبر باعث شده که معامله گران تصور کنند که قدرت بازارساز بیشتر خواهد شد افزایش ساعت کاری بازار متشکل هم از نظر برخی از تحلیلگران به معنای آن است که بازارساز در بازار رسمی قصد دارد از کانال صرافی های مجاز میزان عرضه خود را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=156030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰