تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6
وزیر آموزش و پرورش :

مدارس غیردولتی در ایران ۲ برابر میانگین جهانی

  • کد خبر : 158955
  • 24 تیر 1401 - 19:53
مدارس غیردولتی در ایران ۲ برابر میانگین جهانی
برنامه گفتگو محور و تحلیلی دستخط با اجرای محمد حسین رنجبران و تهیه کنندگی مریم حداد، هر هفته جمعه‌ها حوالی ساعت ۱۶:۱۵ پخش می شود

جمهوریت – یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم مهمان این هفته برنامه‌ی “دست‌خط” شبکه ۵ سیما بود و به پرسش های محمد حسین رنجبران مجری و سردبیر این برنامه درباره نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان، راهکارهای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درباره حذف متون و مباحث اضافی از کتب درسی و حذف کنکور پاسخ گفت
وی در ابتدای این گفتگو به تحقیق کارشناسی درباره‌ی چگونگی فعالیت مدارس کشورهای مختلف در دوران کرونا اشاره کرد و گفت : برای من سوال بود که چرا ما تعطیل هستیم؟

یوسف نوری همچنین ، تشکیل قرارگاهی برای حکمرانی فضای مجازی ، ایجاد موتور جست و جوی “ذره بین” و پیام‌رسان اختصاصی “شادبین” را از جمله تلاشهای اموزش و پرورش برای حضور امن دانش‌آموزان در فضای مجازی برشمرد و از استمرار بکارگیری ظرفیت ایجاد شده در این حوزه خبر داد .
وزیر اموزش وپرورش در ادامه این گفتگو ، روش فعلی برگزاری کنکور را باعث استرس دانش‌آموزان دانست و گفت اقداماتی برای تغییر وضع فعلی در حال انجام است
وی افزودالبته این اقدامات به معنی حذف کنکور نیست بلکه به تدریج تأثیر فعالیت علمی دانش‌آموزان پایه‌های آخر در کنکور افزایش یافته وبه ۶۰ درصد می‌رسد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال رنجبران مجری برنامه درباره نظارت بر فعالیت مالی مدارس غیردولتی و رسیدگی به تخلفات احتمالی گفت تلاش ما افزایش نظارت دقیق بر گردش مالی، شهریه‌ها و حقوق معلمان مدارس غیردولتی است
یوسف نوری در ادامه از درصد بالای مدارس غیردولتی در کشور در مقایسه با میانگین جهانی انتقاد کرد و افزوداین در حالی است که براساس اصل ۴۴ ،اموزش و پرورش از خصوصی‌سازی مستثنی شده است.
دکتر نوری تأمین نیروی انسانی را از مهم‌ترین چالش‌های وزارت آموزش و پرورش دانست وافزود و بازنشستگی معلمین از یک سو و افزایش تعداد دانش‌آموزان از سوی دیگر ‌پیش رو داریم و برای تامین معلم از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان تلاش می کنیم
وزیر آموزش و پرورش تصویب “قانون رتبه بندی معلمان” را حاصل تلاش دولت،مجلس انقلابی و شورای نگهبان دانست و آن را عامل ایجاد انگیزه در معلمان در راستای آمادگی برای ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش برشمرد.
وی هم چنین «سازمان پژوهش» را مبنای تحول در آموزش و پرورش معرفی کرد و اضافه کرد اگر سازمان پژوهش به حرکت افتاد آموزش و پرورش به حرکت می‌افتد.
برنامه تلویزیونی «دست‌خط» که به گفت‌وگوهای صریح با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و اجتماعی می‌پردازد، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است.
این برنامه گفتگو محور و تحلیلی را با اجرای محمد حسین رنجبران و تهیه کنندگی مریم حداد، هر هفته جمعه‌ها حوالی ساعت ۱۶:۱۵ بیننده باشید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=158955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰