تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

جزئیات دیدار نمایندگان مجلس با رئیسی

  • کد خبر : 160083
  • 10 مرداد 1401 - 17:03
جزئیات دیدار نمایندگان مجلس با رئیسی
معاون نظارت و هماهنگی معاون امور مجلس رئیس جمهور به شرح جزئیات دیدار مجامع نمایندگان استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با رئیس جمهور پرداخت. جزئیات دیدار امروز نمایندگان مجلس با رئیس جمهور

جمهوریت – قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی معاون امور مجلس رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات دیدار مجامع نمایندگان استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی با رئیس جمهور اظهار داشت: این دیدار هفتمین جلسه‌ای بود که رئیس‌جمهور با نمایندگان برگزار کرد.

وی با بیان اینکه مجموع نمایندگان خراسانات ۲۵ نفر بودند که امروز به خدمت رئیس‌جمهور رسیدند، افزود: استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد هم یک مجموعه خواهند شد و ظرف روزهای آینده با رئیس‌جمهور دیدار خواهند کرد.

 معاون نظارت و هماهنگی معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور در کمتر از یک سالی که مسئول اجرایی کشور شده‌ است، تقریباً با تمامی نمایندگان دیدار و صحبت کرده است؛ این اتفاق در یک فضای بسیار صمیمی اتفاق افتاده و نمایندگان در این دیدارها به طور مفصل به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخته‌اند و رئیس‌جمهور نیز برای توضیح بیشتر از نمایندگان استفسار کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه نمایندگان در این دیدارها هم مسائل ملی و هم مسائل استانی‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کنند، گفت: نمایندگان در این دیدارها به طرح موضوعاتی چون رتبه‌بندی معلمان، فعال شدن معادن، آب، جاده، راه‌آهن و… پرداخته‌اند و رئیس‌جمهور نیز جهت حل موضوعات مطروحه دستوراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سایر مسئولان مربوطه صادر کرده است.

وی بیان داشت: رئیس‌جمهور بارها عنوان کرده‌ است که نمایندگان مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوستان خود می‌دانم و اظهارات ایشان دوستانه است؛ از طرفی نمایندگان مجلس هم معتقدند دولت از ابتدای شروع به کار خود رویکرد مردمی دارد و از نزدیک مسائل مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند.

روایتی از دیدار نمایندگان با رئیس‌جمهور/ چرا دولت‌های قبل اصلاحات اقتصادی را اجرا نکردند؟

نماینده نیشابور در مجلس جزئیاتی از نشست امروز نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با رئیس‌جمهور را تشریح کرد.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: امروز مجمع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با رئیس‌جمهور دیدار کردند.

وی افزود: در این نشست رئیس‌جمهور عنوان کرد که دولت‌های قبل معتقد به جراحی اقتصادی در کشور بودند اما حاضر نبودند ریسک اجرای آن را بپذیرند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسی گفت که ما در دولت سیزدهم ریسک اجرای جراحی اقتصادی را پذیرفتیم و آن را عملیاتی کردیم و اگرچه ممکن است این موضوع برای ما هزینه‌هایی در پی داشته باشد، اما به کار خود در این حوزه ادامه خواهیم داد.

ارکانی خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان مسائل مختلفی را مطرح کردند که از جمله آن می‌توان به تأکید نمایندگان بر اجرای هر چه زودتر رتبه‌بندی معلمان تأکید کردند.

وی افزود: نمایندگان در این جلسه اعتراض خود را نسبت به تخصیص اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به  خراسان رضوی اعلام داشتند، چرا که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته در سفر استانی ۴۷۵ میلیارد تومان به شهر مشهد تخصیص یافته و مابقی به دیگر شهرهای استان و حالا آنکه تنها نیمی از جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد هستند و اگر بخواهد براساس جمعیت هم این اعتبارات تقسیم شود باید ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفرهای استانی به مشهد برسد و نه بیشتر. رئیس‌جمهور در پاسخ به این اعتراض نمایندگان عنوان کرد که اعتراضات خود را به صورت مکتوب ارائه کنید تا ما آن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این جلسه خواستار تفویض اختیارات به استان‌ها برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان شدند که رئیس‌جمهور در پاسخ به این درخواست گفت که این موضوع را از طریق استانداران مطرح و درخواست‌های خود را ارسال کنید تا دستورات لازم در این زمینه صادر شود.

ارکانی خاطرنشان کرد: نمایندگان همچنین خواستار تعیین یک وزیر معین برای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شدند تا مسائل و مشکلات خراسان از این طریق با جدیت و سرعت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: نمایندگان همچنین نکاتی را در رابطه با مشکلات آب و دیگر مسائل حوزه‌های انتخابی خود را رئیس‌جمهور مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=160083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰