تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
25

برخی در درون دولت می خواهند جای پای خود را برای دولت غیراصلاح طلب بعدی سفت کنند

  • کد خبر : 16144
  • 03 دی 1397 - 16:20
برخی در درون دولت می خواهند جای پای خود را برای دولت غیراصلاح طلب بعدی سفت کنند

جمهوریت : گروه سیاسی ؛ سعید حجاریان به تازگی در گفت و گویی مطرح کرده بود که اصلاح‌طلبان هیچگاه با روحانی عقدی به معنای ائتلاف نبسته بودند و حالا که‌ آقای روحانی از خودش عبور کرده، طبیعی است که برخی اصلاح‌طلبان با او زاویه پیدا کنند. این اظهارات حجاریان واکنش های مختلفی را به دنبال […]

جمهوریت : گروه سیاسی ؛ سعید حجاریان به تازگی در گفت و گویی مطرح کرده بود که اصلاح‌طلبان هیچگاه با روحانی عقدی به معنای ائتلاف نبسته بودند و حالا که‌ آقای روحانی از خودش عبور کرده، طبیعی است که برخی اصلاح‌طلبان با او زاویه پیدا کنند.

این اظهارات حجاریان واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است . محمود واعظی نسبت به این اظهارات موضع گیری کرد و گفت که دولت با اصلاح طلبان تندرو میانه خوبی ندارد.

اعضای فراکسیون امید مجلس از موضع نرم تری دارند . آن ها به جمهوریت می گویند که اصلاح طلبان با روحانی در زمان انتخابات ائتلاف کردند و از او حمایت البته نسبت به انتظاراتی که از دولت وی داشتند و برآورده نشده است نیز انتقاداتی دارند. ( اینجا بخوانید)

بیشتر بخوانید:

علی تاجرنیا ، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم و عضو شورای عمومی و مرکزی دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با جمهوریت در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط دولت روحانی و اصلاح طلبان با توجه به ادبیات بین واعظی و حجاریان وارد فاز جدیدی شده است ؟ ؛ می گوید : من الزاما آقای واعظی و سخنان ایشان را سخنان دولت و آقای روحانی نمی بینم ؛ هر چند با توجه به اینکه ایشان رییس دفتر آقای روحانی است اظهاراتشان قابل توجه و تامل است.

تاجرنیا خاطر نشان کرد : به هر حال آقای روحانی فردی با خاستگاه اصولگرایی که رابطه خوشی با اصلاح طلبی ندارد و باید به این موضوع واقع گرایانه نگاه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم درباره ارتباط بین دولت و اصلاح طلبان در شرایط فعلی گفت : غیرقابل انکار است که تلاش هایی برای مخدوش کردن ارتباط بین دولت و اصلاح طلبان صورت گرفته و می گیرد اما من احساس نمی کنم هنوز به شرایطی رسیده باشیم که این رابطه خدشه دار شده باشد.

تاجرنیا همچنین افزود : تصور می کنم برخی از مجموعه ها در درون دولت با توجه به این که در حلقه نزدیک آقای روحانی بودند و به قدرت رسیدند ، این احساس را دارند که اگر دولت آینده یک دولت اصلاح طلب نباشد در آن جایی ندارد و به همین دلیل سعی می کنند با ارسال پالس هایی جای پای خود را در دولت آینده با شرایطی متفاوت از امروز ایجاد کنند .

وی خاطر نشان کرد : من این افراد را همه مجموعه دولت نمی بینم و نمی دانم ؛ این ها بخش کوچکی هستند هرچند این بخش کوچک تاثیر کمی ندارند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=16144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰