تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

واکنش پلیس به پیکرتراشی‌های غیرمجاز

  • کد خبر : 161852
  • 31 مرداد 1401 - 14:05
واکنش پلیس به پیکرتراشی‌های غیرمجاز
ماموریت پلیس فتا باید در کلانتری‌ها انجام شود

جمهوریت – فرمانده فراجا بااشاره به ویدیوی منتشرشده از جلسه پیکرتراشی‌های غیرمجاز گفت: در گزارش آمده بود که پزشکی آمده و آشکارا توضیح می‌دهد و فعال است، این کار غیرمجاز و غیرقانونی است.

سردار حسین اشتری در دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتا در سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، گفت: اقدامات همکاران من در پلیس فتا نسبتا اثربخش بوده و در این عمر کوتاه منشاء خیر و برکت بوده و هر سال هم نسبت به دوره قبلش اثربخش بوده و در صحنه حضور داشته است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی با زندگی مردم عجین شده است، گفت: امروز درصد بالایی از مردم با این فضا سروکار دارند، به همین نسبتی که زندگی مردم با این فضا آمیخته می‌شود ما باید خودمان را بیشتر آماده کنیم.

اشتری ادامه داد: این فضا همانطور که نقاط مثبتی داشته است، اگر مراقبت نشود نقاط منفی و مشکلاتی هم در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و … ایجاد می‌کند. در همین راستا نیز ما باید پابه‌پای پیشرفت تکنولوژی در جهان حرکت کنیم.

ماموریت پلیس فتا باید در کلانتری‌ها انجام شود

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا باید در تمام شهرستان‌ها جایگاه داشته باشد، گفت: ماموریت پلیس فتا باید در کلانتری‌ها انجام شود، البته این یک آرزویی است که باید به سمت آن برویم و البته دست‌یابی به آن سخت است. به نظرم ما باید این موضوع را در برنامه توسعه هفتم که از سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد، این نیازمندی را برآورده کنیم. البته اولویت اول ما این است که در تمام شهرها و حتی کوچک‌ترین شهرها هم پلیس فتا داشته باشیم.

رییس پلیس کشور افزود: موضوع بعدی تجهیزات است و هر امکاناتی که لازم داریم باید برای پلیس فتا تهیه کنیم، ما باید آخرین تجهیزات دنیا را برای پلیس فتا داشته باشیم و اگر در داخل کشور تولید نمی‌شود، باید با همراهی ستاد کل آن را تهیه کنیم. تاکنون طی دو مرحله تجهیزات ما به‌روز شده است، اما این برای ما ایده‌آل نیست.

به گفته اشتری، پلیس فتا از نظر نیروی انسانی انسان‌های نخبه و فرهیخته‌ای دارد. در جذب هم به پلیس فتا این اجازه را داده‌ایم که افراد توانمند را جذب کنند.

فرمانده فراجا افزود: واقعیت این است که حدود ۹۰ درصد اعتباراتی که به ما داده می‌شود، صرف پرداخت حقوق می‌شود. ما در شرایط خاصی قرار داریم و لذا باید به بضاعت ما هم توجه شود.

وی افزود: خوشبختانه تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت ایشان دولت سیزدهم همراهی خوبی با فراجا دارد و حمایت‌های خوبی از آن داشته‌ است.

اشتری با تاکید بر اینکه پلیس فتا باید محور موضوعات سایبری در کشور باشد، گفت: البته وزارت ارتباطات در حوزه شبکه ملی فناوری اطلاعات و تکمیل آن نیز فعال است که این یک موضوع جداست و ان‌شالله مشکلات آن حل شده و این طرح که خواسته مقام معظم رهبری و مردم است، اجرا شود.

فرمانده فراجا با بیان اینکه رها بودن فضای مجازی ضرر دارد، گفت: در هیچ جای دنیا هم اینطور نیست که فضای مجازی رها باشد و کنترل‌ها وجود دارد. امیدوارم تا پایان سال و ماه‌های آینده، گشایش‌هایی در این حوزه بشود.

اشتری ادامه داد: اما در مورد جرائم باید محوریت خود را حفظ کنیم و پاسخگوی مردم باشیم. البته از نظر ما اشکالی ندارد که دیگران و دستگاه‌های مجاز هم به این حوزه ورود کنند و ما در این خصوص نگران نیستیم.

فرمانده فراجا با اشاره به نقش پلیس فتا در حوزه امنیتی نیز گفت: اقداماتی مانند خرید و فروش سلاح جزو مواردی است که حتما باید با آن برخورد شود. در مورد بانک‌ها نیز بانک‌ها یکی از پرخطرترین و آسیب زا ترین بخش‌ها بودند که مردم در آن مالباخته می‌شدند اما پلیس فتا با ارائه راهکارهایی توانست جلوی کلاهبرداری‌ها را بگیرد.

اشتری ادامه داد: هیچ حرکتی در این فضا نباید از دید پلیس فتا دور باشد، مخصوصا در مورد اتفاقات و رویدادهایی که زندگی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: در حوزه کلاهبرداری‌ها باید قاطعانه با این موارد برخورد کنیم. برخی از اقداماتی که در این فضا رخ می‌دهد، جرم مشهود بوده و وظیفه ذاتی پلیس است که با آن برخورد کند.

اشتری به مسائل ضداخلاقی نیز اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم که این موارد را شناسایی و با آن برخورد کنیم،در لایه زیرپوست شهر چه خبر است؟

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=161852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰