تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
10

مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان واریز شد

  • کد خبر : 161856
  • 31 مرداد 1401 - 14:50
مبلغ علی الحساب رتبه بندی به حساب معلمان واریز شد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مبلغ علی الحساب رتبه بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تن‌مان بیرون رفت.

جمهوریت – علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: مبلغ علی الحساب رتبه‌بندی برای معلمان واریز شده است و خستگی یک و نیم ساله از تنمان بیرون رفت.

وی ادامه داد: ۸۵۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت علی الحساب شد و شاهد اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان هستیم که طلیعه‌ای نو در آموزش و پرورش است.

منادی با اشاره به برخی مقاومت ها در مسیر تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: با این قانون جایگاه معلم تعریف شد و او در بستر سالم رقابتی قرار گرفت؛ همچنین کمیسیون آموزش مجلس یازدهم با مطالعه دقیق در مسیر رفع گره‌های آموزش و پرورش حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: معلم از تمام مزایای فصل دهم برخوردار است و جمع فوق‌العاده شغل و شاغل بین ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش بر حسب رتبه‌ها خواهد بود. بر این اساس، معلم دیگر کارمند نیست اما ۱۰۰ سال به عنوان کارمند به معلم نگاه شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز عنصر رقابت با رتبه‌بندی معلمان وارد آموزش و پرورش شده است، گفت: معلمان در ادامه بر کسب رتبه‌های بالاتر تلاش می‌کنند.

وی افزود: بازگرداندن تربیت صفر تا شش ساله‌ها به نظام آموزش و پرورش و انتزاع آن از سازمان بهزیستی، تغییر لایحه ضعیف دولت وقت در زمینه رتبه‌بندی و رساندن رتبه‌بندی به سرمنزل مقصود از جمله تلاش‌ها برای ارتقای آموزش و پرورش است و از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم پیگیری کند تا بودجه خوبی برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که بخش مهمی است، پیگیری کند.

منادی با بیان اینکه در زنجیره آموزش باید خانواده‌ها را مورد توجه قرار دهیم، گفت: قرار بود سهم مهارت آموزی در آموزش و پرورش به ۵۰ درصد برسد که اکنون ۳۲، ۳۳ درصد است. مهارت در قانون آمده است و  مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای باید رتبه‌بندی شوند همچنین برای وزارت علوم هم برنامه داریم.

وی تصریح کرد: ۴۰، ۵۰ هزار بابای مدرسه کم داریم. بابای مدرسه نیروی خدماتی نیست و تلاش برای جذب این گروه می‌کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محتوای کتاب درسی را باید درست کنند و دانشگاه فرهنگیان را باید تقویت کنیم که در این صورت خروجی خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ت

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=161856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰