تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11

واکنش شورای نگهبان به جاسوسی پسر میرسلیم

  • کد خبر : 162275
  • 06 شهریور 1401 - 0:02
واکنش شورای نگهبان به جاسوسی پسر میرسلیم
آیا شورای نگهبان مسایل امنیتی را برای تایید صلاحیت‌ کاندیداهای نمایندگی مجلس در نظر می‌گیرد؟

جمهوریت  : سخنگوی شورای نگهبان به سوالی مبنی بر اینکه «با توجه به دستگیری پسر یکی از نماینده‌های مجلس به اتهام ارتباط با منافقین» آیا شورای نگهبان مسایل امنیتی را برای تایید صلاحیت‌ها در نظر می‌گیرد؟ پاسخ داد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «با توجه به دستگیری پسر یکی از نماینده‌های مجلس به اتهام ارتباط با منافقین» آیا شورای نگهبان مسایل امنیتی را برای تایید صلاحیت‌ها در نظر می‌گیرد؟ گفت: شورای نگهبان مکلف است از ۴ مرجع استعلام کند و شورای نگهبان براساس گزارش‌های واصله، اعلام نظر می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دولت درباره لایحه جامع انتخابات با شورای نگهبان مکاتبه داشته و چرا این روند کند است؟ گفت: از طرف دولت چیزی مطرح نبوده و فکر می‌کنم طرح در مجلس در حال بررسی باشد و ما به محض دریافت طرح نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات است گفت: اصلاح قانون انتخابات مطالبه همیشگی ما بوده است. ما در شورای نگهبان هیچ دسته‌بندی در زمینه سیاسی نداریم و حضور همه گرایش‌های سیاسی را در چارچوب قانون در انتخابات مغتنم می‌دانیم و بسیار علاقه‌مندیم انتخابات مجلس آینده با قانون اصلاحی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=162275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰