تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8
هاشمی طبا در گفت و گو با جمهوریت

ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال مایه تاسف است/ بانی وضع کنونی ورزش امثال تاج هستند، چرا رییس جمهور و سجادی سکوت کردند؟

  • کد خبر : 162597
  • 08 شهریور 1401 - 16:42
ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال مایه تاسف است/ بانی وضع کنونی ورزش امثال تاج هستند، چرا رییس جمهور و سجادی سکوت کردند؟
رییس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: ارتباطات خاص تاج منجر به تایید صلاحیت وی علی رغم این همه تخلف و مخالفت شد.

جمهوریت ، سیما پروانه گهر ، مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال که صبح امروز برگزار شد ، توانست با کسب آرای کافی به ریاست این فداراسیون برسد. انتخابی پر حاشیه که واکنش های زیادی را نیز در پی داشته است. سیدمصطفی هاشمی طبا، رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در اینباره گفت: این انتخاب تاسف بار است ، ایشان نباید حتی تایید صلاحیت می شد اما حالا ریاست فدراسیون هم به وی رسید.

وی ادامه دامه داد: نمی دانم کار این مملکت به کجا رسیده که فردی که برخلاف همه قوانین و معیارها مربی خارجی به کشور آورده و ضرر زیادی را به ملت تحمیل کرده، دوباره در صدر مدیریت قرار می‌گیرد.

هاشمی طبا همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، قراردادهای ما باید در ایران، مطابق قوانین ایران منعقد شود ایشان رفته بلژیک و قراردادی را  که معلوم نیست بر چه اساسی و با این ارقام غیر متعارف و نجومی ، امضا کرده و مدعی است هیچ نکته حقوقی در آن نیست.

وی ادامه داد: اگر نکته حقوقی در آن پرونده نبود که ما را محکوم نمی کردند، این قرارداد در دسترس مردم نبود که ببینند چه محتوایی داشته، تمام این تخلفات را انجام دادند و وقتی از جیب بیت المال جریمه شدند گفتند « هر کسی شکایت دارد برود شکایت کند». در مورد پیشینه ایشان ، بحث سوءمدیریت ، مثل روز روشن است.

هاشمی طبا  با انتقاد از سپردن ریاست فدراسیون فوتبال به تاج گفت: برخلاف این که این که آقای رییسی می گوید: مسببان وضع موجود و بانیان وضع کنونی نباید بر سر کارها بیایند در  عرصه فوتبال این اتفاق افتاد.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین گفت: مسبب ضرر ۵ میلیون دلاری و خسارتی که بی جهت به کشور ما تحمیل شد ، بر سر کار آمده، انتخاب های او ما را به باخت و حذف رسانده  و حالا گردن کلفتی هم می‌کند .

هاشمی طبا با انتقاد از بی توجهی به هشدارهای نهادهای نظارتی مثل مجلس درباره تایید صلاحیت تاج گفت: تصور می کنم آقای تاج روابط خاصی با برخی افراد دارد که جرات کرد کاندیداها شود و متاسفانه افراد رسیدگی کننده ایشان را تایید صلاحیت نیز کردند و بدتر از همه و صدافسوس که ریاست نیز به ایشان رسید.

وی تاکید کرد: چرا وزارت ورزش و آقای سجادی ساکت نشسته و هیچ اقدامی نمی کند، امروز اگر جلوی این وضع گرفته نشود ،از فردا هر کسی که مسبب وضع خراب است ، به خودش اجازه می دهد به عرصه کار بازگردد و از همه هم طلبکار باشد .

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات همچنین خاطر نشان کرد: این انتخاب مایه تاسف است، مسئولیت کسانی که به هر دلیلی به تاج رای دادند بر گردن شان باقی می ماند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=162597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰