تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
9

آقای رئیسی به دنبال بانیان وضع موجود بودید؟

  • کد خبر : 162966
  • 13 شهریور 1401 - 11:33
آقای رئیسی به دنبال بانیان وضع موجود بودید؟
هر فردی که اندک تجربه ای در بازار سرمایه و بورس داشته باشد، قطعاً می تواند موید میزان اثر گذاری شرکت صباتأمین در بازار سرمایه باشد و موضوع از جایی حائز اهمیت می شود که یکی از شعارهای رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم سامان دادن به وضعیت بورس و جبران مافات سهامداران خرد و مردم عادی در بازار سرمایه بود. مگر می شود با مدیرانی که تأثیر مستقیم در تصمیمات تراژدی از دست رفتن اعتماد عمومی در بازار سرمایه داشتند، بازار سرمایه را مجدداً ساخت و اعتماد عمومی را بازگرداند. آقای رئیس جمهور سرمایه های خارج شده از بازار سرمایه به سمت کدام بازارهای غیرمتشکل و ایجاد ابرتورم های بخشی خواهند رفت؟ پایان سال مالی جاری زمانی که مقرر است بررسی عملکرد گروه مالی امید برگزار شود، چنانچه عملکرد مورد قبول نبود آیا مدیرعامل بانک سپه و اعضای هیئت مدیره می توانند بیان کنند مدیرعامل فعلی مدیرعامل منصوب ایشان نبوده است؟

جمهوریت – سایت خبرداغ نوشت :  در شروع دولت مردمی سیزدهم زمانی که هنوز مدیران عامل بانک های دولتی منصوب نشده بودند، آقای محمدعلی میرزا کوچک شیرازی با توصیه آقای سید احسان خاندوزی به مدیرعاملی گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بانک سپه منصوب شدند. این انتصاب به شکلی عجیب و در فاصله یک ما پیشتر از حضور مدیرعامل جدی بانک سپه بر اریکه این بانک انجام شد! موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که مدیرعامل جدید گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بانک سپه برخلاف دستور صریح حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوری در خصوص عدم به کار گیری بانیان وضع موجود با تعجیلی غیر منطقی پیش از انتصاب مدیرعامل بانک سپه منصوب شده اند.

بر احدی پوشیده نیست که مدیرعامل بانک سپه می بایست پاسخگوی دوره مدیریت خود باشد، اما بدون اختیار و صرفاً با سپردن مسئولیت؟! پایان سال مالی جاری زمانی که مقرر است بررسی عملکرد گروه مالی امید برگزار شود، چنانچه عملکرد مورد قبول نبود آیا مدیرعامل بانک سپه و اعضای هیئت مدیره می توانند بیان کنند مدیرعامل فعلی مدیرعامل منصوب ایشان نبوده است؟ وانگهی مگر دستور رئیس دولت برای اعضای هیئت دولت و وزرا نمی باید نصب العین قرار گیرد؟ چه می شود که مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین زیر مجموعه شستا در دولت قبل با چنین تعجیلی مدیرعامل ابر گروه سرمایه گذاری بزرگترین بانک جهان اسلام می شود؟ هر فردی که اندک تجربه ای در بازار سرمایه و بورس داشته باشد، قطعاً می تواند موید میزان اثر گذاری شرکت صباتأمین در بازار سرمایه باشد و موضوع از جایی حائز اهمیت می شود که یکی از شعارهای رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم سامان دادن به وضعیت بورس و جبران مافات سهامداران خرد و مردم عادی در بازار سرمایه بود. مگر می شود با مدیرانی که تأثیر مستقیم در تصمیمات تراژدی از دست رفتن اعتماد عمومی در بازار سرمایه داشتند، بازار سرمایه را مجدداً ساخت و اعتماد عمومی را بازگرداند. آقای رئیس جمهور سرمایه های خارج شده از بازار سرمایه به سمت کدام بازارهای غیرمتشکل و ایجاد ابرتورم های بخشی خواهند رفت؟

شایان ذکر است در قائله ماینرهای شرکت بورس تهران که موجب بی اعتمادی بیش از پیش مردم به بازار سرمایه شد، محمدعلی میرزا کوچک شیرازی تنها عضو هیئت مدیره شرکت بود که به شکلی عجیب محکوم نشد و تمامی افراد دیگر به رغم بی اطلاعی از موضوع و حتی عضویت بصورت غیر موظف، بصورت مادام العمر از فعالیت در بازار سرمایه و ارکان تابعه و وابسته محروم شدند و پس از اندک زمانی آقای محمد علی میرزا کوچک شیرازی به مدیرعاملی گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بانک سپه منصوب شد که مراتب نیازمند بررسی دقیق نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور است.

آقای رئیس جمهوری مرد میدان و عمل، مردم از شما انتظار عمل دارند نه صرفاً بیان کلام شیرین، صد البته که حضور میدانی حضرتعالی در منویات مقام معظم رهبری هم موجب امید آفرینی شده، اما عملکرد مدیران حضرتعالی و وزراء هم باید همتراز عملکردتان باشد.

علی ایحال گویی آنهایی که در شکل‌گیری وضع موجود اثرگذار و تصمیم‌گیر بوده‌اند، بعضا هنوز بر سر کار هستند و رنگ عوض کرده‌اند و ته‌ریشی گذاشته‌اند و با شعارهای جدید، همان کارهای قبلی را می‌کنند.

بزودی در خصوص صورتجلسات متفاوت! شرکت صبا تأمین در دولت پیشین و انتصابات پر شائبه گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بانک سپه به همراه اسناد به تفضیل خواهیم نوشت. در دولت جدید قرار بود حزب الهی های متعهد و متخصص بر سرکار بیایند یا بانیان وضع موجود و صرفاً از شستا به گروه سرمایه گذاری امید نقل مکان کنند؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=162966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰