تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11

قتل عام گراز در ایران/سرو گوشت گراز در رستورانها

  • کد خبر : 163490
  • 18 شهریور 1401 - 20:35
قتل عام گراز در ایران/سرو گوشت گراز در رستورانها
طبق خبر های رسیده ، سرو گوشت گراز در رستوران های تهران دیگر به مسئله ای کاملا عادی تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که سود جویان و غارتگران منابع ملی این مملکت، بقدری آسوده هستند که فارغ از غیر قانونی بودن شکار و حرام بودن گوشت گراز، گوشت این حیوان نگون بخت را به مبلغ ناچیز 60 هزار تومان معامله می کنند.

جمهوریت – ناصر تبریزی- طبق خبر های رسیده ، سرو گوشت گراز در رستوران های تهران دیگر به مسئله ای کاملا عادی تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که سود جویان و غارتگران منابع ملی این مملکت، بقدری آسوده هستند که فارغ از غیر قانونی بودن شکار و حرام بودن گوشت گراز، گوشت این حیوان نگون بخت را به مبلغ ناچیز ۶۰ هزار تومان معامله می کنند.

اخیرا در رابطه با این خبر، حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار نظر جالبی کرده است :«…. گاهی اوقات به صورت انگشت شمار در رستوران‌ها تخلفاتی از قبیل خرید و فروش گوشت حیوانات حیات وحش صورت می گیرد و نمی توان آن را انکار کرد، اما بعضی از این اخبار مانند سرو گوشت گراز به صورت وسیع در رستورانها شایعه است…..»

کسی نیست به ایشان یادآوری کند که بقدری در تهران وفور گوشت گراز عادی شده که عرضه اش از میزان تقاضا هم فراتر رفته و به میزان یک چهارم گوشت گوسفند رسیده است. داستان به جایی رسیده که برای انگیزه خرید و افزایش متقاضی، فرصت طلبان در این بازار مکاره «حافظان محیط زیست»دستورالعمل طرز نگهداری و پخت آنرا  هم در شبکه های اجتماعی تبلیغ می فرمایند.

البته دلالان منابع طبیعی کشور حق دارند که هیچ ابایی از عمل خود نداشته باشند. با وجود انتشار فیلم و شناسایی « آتش زدن مرداب انزلی توسط سود جویان»، در شبکه های اجتماعی، طبق اخبار رسیده، افراد خاطی با خیالی آسوده ، آزادانه در شهر به گشت و گذار مشغول هستند و ظاهرا هیچ کسی انگیزه و یا توان مقابله با این وضع را ندارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افاضات خود امیدوار است : « اگر شخصی در مورد سرو یا خرید فروش گوشت حیوانات نا متعارف مانند گوشت گراز یا … در رستوران‌ها یا هر جای دیگری اطلاعاتی دارد با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرد و سازمان حفاظت محیط زیست بلافاصله با متخلفین برخورد خواهد کرد».

نمی دانیم این به اصطلاح«بلافاصله برخورد قاطع» با کشتار وحشیانه پرندگان مهاجر و ثبت رسمی خوراک انواع پرندگان در منوی رستوران های سراسر ایران چه تاثیری در جلوگیری از آن داشته که این بار نیز امیدی برای درد بی درمان محیط زیست کشور داشته باشیم.

فجایع کشتار حیوانات وحشی، تخریب و خشکاندن عمدی تالابها، سوزاندن مردابها…..و صدها معضل زیست محیطی حاضر در کشور را نمی توان نادیده گرفت و از آن به صورت محدود یاد کرد .گویا قرار است برای حل هر مشکلی مسئولیت را به گردن مردم بیندازیم . باید بار دیگر به مسئولین محترم یاد آوری نماییم ، مثل همیشه، توپ در میدان سازمان محیط زیست و زمین متخلفین قرار دارد. اگر نمی توانید با متخلفین در حد و سزای تخریب گران و جانیان حیات وحش، بازی کنید زمین را به دیگرانی تحویل دهید که خود را در اندازه درگیر شدن با متخلفین می دانند.

بیشتر بخوانید:

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=163490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰