تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

کیهان به اصلاح طلبان: چرا از زورگیر اتوبان نیایش دفاع می کنید؟

  • کد خبر : 163994
  • 23 شهریور 1401 - 13:57
کیهان به اصلاح طلبان: چرا از زورگیر اتوبان نیایش دفاع می کنید؟
روزنامه کیهان: همواره وقتی جنایتکاران در کشور به اعدام و زندان محکوم می‌شوند، مدعیان اصلاحات فریاد نقض حقوق بشرشان به هوا می‌رود.

جمهوریت – کیهان نوشت: همواره وقتی جنایتکاران در کشور به اعدام و زندان محکوم می‌شوند، مدعیان اصلاحات فریاد نقض حقوق بشرشان به هوا می‌رود. آنها حتی از اوباشی که مزدور رسمی دشمن هم نباشند، از آن جهت که با زورگیری و قمه‌کشی در جامعه رعب و وحشت ایجاد کرده و در راستای پروژه القای بن‌بست و یأس‌آفرینی آنها حرکت کرده‌اند، به حمایت برمی‌خیزند.

نمونه نزدیک این مسئله حمایت مدعیان اصلاحات از زورگیر اتوبان نیایش است که به اعدام محکوم شد.

عباس عبدی در توئیتر نوشت: «دادگستری تهران: زورگیر اتوبان نیایش به اعدام محکوم شد. اگر مجازات چنین اقدامی اعدام است روزانه موارد زیادی از این رفتار انجام می‌شود که باید اعدام شوند ولی چون فیلم آنها گرفته نشده؛ پس نه دستگیر می‌شوند و نه اعدام. این مجازات به دور از انصاف و عدالت است. حکم را منتشر کنید.»

این در حالی است که قاضی ابوالقاسم صلواتی در جلسه قرائت رأی پرونده زورگیر مسلح اتوبان نیایش با اشاره به اتهامات متهم، گفت: متهم امان حبیب‌اللهی فرزند عبدالله معروف به عماد با عنایت به گزارش مأموران فراجا، اقاریر صریح خود مبنی بر ۲۰ فقره سرقت به روش زورگیری، شکایت حداقل ۵۰ شاکی، فیلم زورگیری در سرقت مقرون به آزار در اتوبان نیایش و شهید چمران، مواجه حضوری متهم با شکات، اظهارات شاهدان عینی، نظریه پزشکی قانونی دایر بر اینکه زمان ارتکاب جرم علائمی از اخلال بارز روانپزشکی که موجب فقدان قوه تمیز و کنترل اراده باشد احراز نشده است، به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح و مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب به حکم اعدام محکوم شد.

روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز روز دوشنبه با اشاره به مطالبه دستگاه قضا و جامعه برای اعدام زورگیر اتوبان نیایش، مطلبی را با عنوان «اعدام درمان این درد نیست» منتشر کرد و حکم اعدام را تخطئه کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=163994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰