تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
12
نوری قزلجه در گفت‌وگو با جمهوریت:

اینترنت ملی نشده ، اختلال موقتی است

  • کد خبر : 164992
  • 02 مهر 1401 - 15:24
اینترنت ملی نشده ، اختلال موقتی است
رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره وضعیت فعلی اینترنت و احتمال تداوم آن در آینده توضیح داد.

جمهوریت – غلامرضا نوری قزلجه ، رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم  در گفت و گو با جمهوریت درباره وضعیت اختلال اینترنت در روزهای اخیر گفت: بر اساس گفته‌های وزیر کشور، این اختلال موقتی است و احتمالا به معنای آغاز به اجرای طرحاینترنت ملی نمی‌باشد.

عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ، با بیان این که « وضعیت فعلی اینترنت به دلیل شرایط خاص کشور است تا امکان سوءاستفاده از فضای مجازی نباشد»، تاکید کرد: اختلال فعلی اینترنت به منزله دائمی شدن و اجرای طرح و ایده «اینترنت ملی نیست» و حتما این محدودیت ها رفع خواهد شد.

*انتقادات مردم به برخی قوانین یا عملکرد گشت ارشاد از مجازی قانونی و مجلس قابل پیگیری است

باید توجه داشت اتفاقاتی که رخ داد باید با یک نگاه تفکیکی بررسی شود؛ کسانی که در خیابان مردم را می‌زنند و بانک و ماشین و آمبولانس را آتش می‌زنند، جایی در مطالبات ندارند و عده ای اغتشاش‌گر هستند که با برنامه‌ به خیابان ها آمدند و قطعا از جای دیگر دستور می‌گیرند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با تاکید بر این که «عملکرد این گروه به هیچ وجه قابل قبول نیست»، افزود: صف مردم باید از این اغتشاشگران جدا باشد چرا که این گروه به دنبال به هم ریختن کشور هستند.

نوری قزلجه گروه دوم در این میان را برخی مردم معترض به نحوه اجرای برخی قوانین توصیف و تصریح کرد: گروهی دیگر نسبت به اجرای برخی قوانین و احتمالا عملکرد گشت ارشاد اعتراض‌هایی دارند و طریقه طرح موضوع این انتقادها متقاوت از اغتشاشگران است.

وی خاطر نشان کرد: این انتقادها از مجاری قانونی باید بررسی شود و مجلس پیگیر اصلاح برخی قوانین و نظارت برنحوه اجرای برخی قوانین دیگر است و در اینباره کار ذاتی خود را انجام خواهد داد.

*حساب کسانی که مبانی دینی ما را هدف قرارداده اند از مردم جدا است

نوری قزلجه با تاکید مجدد بر این که مساله اغتشاشات جدا از هرگونه اعتراض است، افزود: کسانی که مبانی دینی ما را هدف قرار داده باشند و اصل زندگی عفیفانه در جامعه را زیر سوال ببرند، حساب جدایی از مردم دارند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=164992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰