تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

منبع وزارت اطلاعات در موساد چه عملیاتی را لو داد؟‌

  • کد خبر : 166877
  • 24 مهر 1401 - 13:14
منبع وزارت اطلاعات در موساد چه عملیاتی را لو داد؟‌
دستگیری این شبکه تروریستی وابسته به اسرائیل، زلزله‌ای بزرگ در ساختار اسرائیل ایجاد کرد و موساد خود را در برابر این سؤال اساسی قرار داد که چگونه ایران توانست این عملیات بسیار پیچیده و سری را کشف و خنثی کند

جمهوریت – ایران نوشت: رسانه‌های صهیونیستی در خردادماه و تیرماه منتظر یک خبر بسیار مهم در ایران بودند! آنها حتی تیترهای خود را برای این خبر مهم هم آماده کرده بودند و اطمینان داشتند که قرار است یک خبر مهم که صدای آن در تمام دنیا خواهد پیچید، از ایران مخابره شود. اما این خبر چه بود؟

موساد اسرائیل با استفاده از یک حزب تروریستی تجزیه طلب به نام کومله و دوسال برنامه ریزی به دنبال این بود که در یکی از حساس‌ترین اماکن توسعه نظامی کشور بمبگذاری کند. موساد طی یک عملیات پیچیده به نام عملیات بزرگ و با استفاده از گروه‌های ضد انقلاب به دنبال این بود که یک ضربه کاری به جمهوری اسلامی ایران وارد کند. عملیات کاملاً مخفی و سری و طبقه بندی شده که حتی برخی از دولتمردان اسرائیل از آن اطلاع نداشتند. دیوید بارناع با کسب تجربه از یوسی کوهن رئیس قبلی موساد به دنبال این بود که موفقیت این عملیات به نام وی ثبت شود. اما این عملیات بسیار پیچیده که طراحی آن در ۵ کشور صورت گرفته است و نیروهای عملیات کننده آن از اقلیم کردستان آمده بودند، شکست خورد و وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای مفصل در تاریخ ۵ مرداد سال جاری از دستگیری این شبکه پرده برداشت. شبکه‌ای بسیار پیچیده و آموزش دیده در دام سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت و یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های موساد در طول ۴۰ سال گذشته توسط وزارت اطلاعات خنثی شد.

دستگیری این شبکه تروریستی وابسته به اسرائیل، زلزله‌ای بزرگ در ساختار اسرائیل ایجاد کرد و موساد خود را در برابر این سؤال اساسی قرار داد که چگونه ایران توانست این عملیات بسیار پیچیده و سری را کشف و خنثی کند؛ سؤالی که با گذشت چند ماه از خنثی‌سازی این عملیات، موساد برای آن پاسخی ندارد و دست به تغییرات اساسی ساختار میز ایران در موساد، زده است. تغییراتی که موساد گمان می‌کند ضربه را از خود میز ایران در موساد خورده است!
با روشن شدن زوایای اصلی عملیات بزرگ موساد علیه یک مرکز حساس نظامی در استان اصفهان ابعاد بیشتری از این عملیات پیچیده نمایان شد؛ عملیاتی که برای اسرائیل می‌توانست یک دستاورد مهم در نبردهای امنیتی و تروریستی خود علیه ملت ایران داشته باشد و ضمن اینکه توانایی موساد را نمایان می‌کرد، ضربه‌ای اساسی به مراکز حساس نظامی وارد می‌کرد. اکنون موساد با تغییر رئیس میز ایران در این نهاد تروریستی به دنبال این است که چگونه در این عملیات بزرگ شکست خورده است و بار دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران توانستند یکی از پیچیده ترین عملیات‌های اسرائیل علیه ایران را کشف و خنثی کنند.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=166877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰