تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

کدیور در روزنامه اطلاعات: بیانیه اول جعلی بود/سختگیری در گیت شاهچراغ وجود ندارد

  • کد خبر : 168105
  • 09 آبان 1401 - 8:34
کدیور در روزنامه اطلاعات: بیانیه اول جعلی بود/سختگیری در گیت شاهچراغ وجود ندارد
پس از وقوع عملیات حرم شاهچراغ، اطلاعیه ای مجعول در رسانه های اجتماعی منتشر شد. در این اطلاعیه چند اشتباه آشکار وجود داشت.

جمهوریت – روزنامه اطلاعات در یادداشتی به قلم جمیله کدیور به شبهاتی که درباره حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در افکار عمومی به وجود آمده، پاسخ داده است. در بخشی از این یادداشت کدیور از عدم سختگیری در ورودی حرم شاهچراغ نوشته و در بخشی دیگر، بیانیه اول منتسب به داعش را بیانیه جعلی خوانده است.

شبهاتی در مورد سیستم امنیتی ورود به شاهچراغ مطرح شده است، مبنی بر اینکه با توجه به شدت سختگیری ها، چگونه ممکن است کسی از این گیت با سلاح بتواند عبور کند. دی ماه ۱۳۹۸ که امکان زیارت شاهچراغ را داشتم، در زمان ورود مطلقا با سختگیری و محدودیت خاصی مواجه نشدم. در حالیکه در همان سال، در حرم امام رضا سختگیری بسیار شدید و قابل توجه بود.

پس از وقوع عملیات حرم شاهچراغ، اطلاعیه ای مجعول در رسانه های اجتماعی منتشر شد. در این اطلاعیه چند اشتباه آشکار وجود داشت. از جمله اشاره به ولایت فارس، در حالیکه در بین ولایت هایی که داعش اعلام کرده، تاکنون اسمی از ولایت فارس نبوده و ایران از نگاه داعش جزء ولایت خراسان محسوب می شود.

اشکال دیگر این خبر مجعول، تاریخ صدور آن بود که تاریخ ۳۰ ربیع الأول را داشت، در حالی که ماه ربیع الأول ۲۹ روزه و روز عملیات، چهارشنبه اول ربیع الاخر بود. و همین تاریخ اشتباه، مبنای موج رسانه ای و ایجاد شبهاتی شد که به مخاطب القا می کرد که این اقدام توسط داعش انجام نشده، بلکه «کار خودشان»!!بوده است.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=168105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰