تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

نامه فیفا به ایران اینترنشنال و پرشیانا اسپرت درباره حق پخش جام جهانی فوتبال

  • کد خبر : 170771
  • 29 آبان 1401 - 23:29
نامه فیفا به ایران اینترنشنال و پرشیانا اسپرت درباره حق پخش جام جهانی فوتبال
سازمان صداوسیما اعلام کرده بود برای اولین بار، این مسابقات با کیفیت 4k توسط شبکه فراتر در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و بسترهای دارای مجوز از این سازمان نیز می‌توانند این بازی ها را به صورت زنده در قالب iframe پخش کنند.

جمهوریت – شرکت «بین مدیا» beIN media group به عنوان نماینده انحصاری فیفا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای پخش مسابقات جام‌جهانی، تاکید کرده است که «حق پخش بازی‌های جام‌جهانی برای ایرانیان در انحصار صداوسیما است.»

به گزارش ایسنا، با توجه به اسنادرسیده، فیفا حق پخش بازی‌های جام جهانی را به صورت انحصاری به شرکت بین مدیا گروپ (beIN media group) داده است و صداوسیما طی قراردادی با این شرکت امکان پخش ۶۴ بازی جام جهانی را برای ایران خریداری کرده است.
بر اساس اسناد موجود و با اعلام مشاور مدیرکل شرکت و مدیر حقوقی بین مدیا گروپ (beIN media group)، با توجه به اینکه دو شبکه پرشیانا و اینترنشنال تبلیغاتی غیرقانونی را برای پخش فوتبال جام جهانی برای ایران آغاز کرده بودند، با تذکر و اخطار جدی این شرکت به عنوان نماینده فیفا مواجه شدند.

 

در بخشی از این نامه که به شبکه اینترنشنال و پرشیانا به صورت جداگانه فرستاده شده، آمده است: «بر اساس توافقنامه بین فیفا و شرکت beIN Media Group، فیفا به گروه رسانه‌ای beIN مجوز حق انحصاری پخش جام جهانی FIFA۲۰۲۲ قطر  ـ جام جهانی فوتبال۲۰۲۲ ـ (به صورت زنده، با تاخیر و با تکرار) را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA ) از جمله ایران را داده است. بر این اساس هرگونه پخش فیلم‌های بازی جام جهانی ۲۰۲۲ برای ایرانیان در کشور ایران با صداوسیما بوده و نقض این حقوق انحصاری است و خسارت و زیان قابل توجهی را برای beIN به دنبال خواهد داشت. این به عنوان اطلاعیه قانونی برای اطمینان از رعایت فوری شما و جلوگیری از هرگونه اقدام بعدی در این مورد تلقی می‌شود. هیچ چیز در این نامه به معنای چشم‌پوشی صریح یا ضمنی از حقوق یا راه‌حل‌های جبران خسارت beIN نیست؛ از جمله هرگونه حقوق یا راه حلی در رابطه با نقض که صریحا هم بیان نشده است، چه در حال حاضر و چه در آینده، که همه آنها به صراحت بیان شده اند.»

 

پیش تر سازمان صداوسیما اعلام کرده بود برای اولین بار، این مسابقات با کیفیت ۴k توسط شبکه فراتر در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و بسترهای دارای مجوز از این سازمان نیز می‌توانند این بازی ها را به صورت زنده در قالب iframe پخش کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=170771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰