تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
7
محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور:

فضای مجازی باید کلا بسته شود/ بزرگ‌ترین خیانت دولت قبل سرپیچی از فرمایشات آقا درباره فضای مجازی بود/ آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته و سنگ زن را به سینه می‌زند خودش برای زن حرمتی قائل نیست

  • کد خبر : 171781
  • 11 آذر 1401 - 15:17
فضای مجازی باید کلا بسته شود/ بزرگ‌ترین خیانت دولت قبل سرپیچی از فرمایشات آقا درباره فضای مجازی بود/ آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته و سنگ زن را به سینه می‌زند خودش برای زن حرمتی قائل نیست
دادستان کل کشور گفت: آن زمانی که حضرت آقا فرمودند شبیخون فرهنگیست، مسوولین فضا را رها کردند، آن زمان که فرمودند فضای مجازی، باز شاهد رهایی بودیم؛ در دولت قبل بزرگ‌ترین خیانت دولت قبل، همین سرپیچی از دستور آقاست.

جمهوریت – حجت الاسلام والمسلمین منتظری «دادستان کل کشور» شامگاه ۱۰ آذر، در نشست «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل کشور «جهاد تبیین» است و اساس دین هم از ابتدا تبیین بوده و پیامبر (ص) پیامبرِ تبیین است و قرآن یکی از نام‌هایش تبیان و این کتاب، کتابِ تبیین است.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از اظهارات منتظری را در ادامه می خوانید:

  • امروز ما با صحنه ای مواجه هستیم که ترکیبی از موضوعات متعدد است؛ جنگ ترکیبی که امروز دشمن برای ما رقم زده و به شدت روی آن کار می‌کند، اتاق‌های فکر، انسان‌های متفکر و دانشمند، هزینه‌های بسیار زیاد، هماهنگی بین بخش‌های مختلف صهیونیزم، آمریکا، اسرائیل، آلمان و فرانسه که موارد اصلی این جنگ هستند.
  • دشمنان تلاش می‌کنند که بحث تضاد بین سنی و شیعه را تشدید کنند و یکی از آن ترکیبات، جنگ ترکیبی است؛ حتی عباراتی که بعضی‌ها در خطبه‌های نماز جمعه‌شان بیان می‌کنند را می‌دانیم که از کجا دارد این خطوط به اینها القا می‌شود.
  • در یک نقطه‌ای از اقلیم کردستان عراق پایگاه می‌گذارند و عده ای را تربیت می‌کنند و آموزش می‌دهند، عده ای را در داعش، طالبان و… می‌فرستند و در داخل کشور و حادثه حرم شاهچراغ را به وجود می‌آورند.
  • آن زمانی که حضرت آقا فرمودند شبیخون فرهنگیست، مسوولین فضا را رها کردند، آن زمان که فرمودند فضای مجازی، باز شاهد رهایی بودیم؛ در دولت قبل بزرگ‌ترین خیانت دولت قبل، همین سرپیچی از دستور آقاست. ما فریاد زدیم اما به نتیجه نرسیدیم چون تمام اختیارات به دست بنده نیست. بنده به عنوان دادستان کل، برای مسوولینی که مرتکب این تخلفات شدند، پرونده تشکیل دادم، ثبت هم شد ولی این که رسیدگی نشده، من نمی‌توانم علت این مسأله را عرض کنم.
  • شما شاید تصور کنید قوه قضائیه در خصوص بحث بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم، در حالی که از اون روزی که این بحث مطرح شد، دشمن به دنبال این بود که گام به گام قدم بردارد و یکی از گام‌ها، بحث فرهنگی بود و یکی از مصادیق آن، همین کشف حجاب زن‌ها بود و قطعاً اگر برخورد صورت بگیرد، این گام اول بوده و امروز دشمن دارد از یک جنگ ترکیبی که یکی از مصادیقش مسأله زن است، اقدام می‌کند.
  • شما عزیزان وقتی شاهدید مساله بی حجابی در شهرها دارد خودش را نشان می‌دهد رنج می‌برید و این بحق است اما تصور می‌کنید که مسوولین مربوطه هم ساکت نشسته اند؟ من به عنوان کسی که در میدان این مساله هستم، عرض می‌کنم که هم مجلس و هم قوه قضاییه دارند کار می‌کنند، برای مثال همین دیروز جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و ظرف یکی دو هفته آینده نتایجی را ملاحظه خواهید کرد.
  • ما به سرعت در حال کار بر روی موضوع حجاب هستیم و تمام تلاشمان را داریم به کار می‌بریم که یک راه حل مدبرانه را بکار ببریم که با این پدیده که دل همه را به درد آورده، مقابله کنیم. حوزه‌های علمیه و خانواده‌های شهدا باید از دستگاه‌های اجرایی، مسوولین فرهنگی و… به شدت مطالبه کنند و این مسأله موثر است. دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و این کار جمعی باید انجام شود.
  • در خصوص گشت ارشاد اولاً ما گشت ارشاد نداشتیم و عنوانش پلیس امنیت اجتماعی بوده، ثانیاً هرگز دستگاه قضایی نه کوچک‌ترین قدمی و نه طرحی برای تعطیل کردن این گشت داشته و ما این را شاهد بودیم که یک حادثه ای که منشأ آن یک اقدام در این واحد پلیس بوده که محترمانه خانم بدحجابی را دستگیر کردند و آنجایی که ایشان را می‌برند و جلسه می‌گذارند برایشان صحبت می‌کنند و…، این ملاحظه شد که یک اتفاق رخ می‌دهد و همین منشا این داستان‌ها می‌شود.
  • اون آقایی که در سیستان و بلوچستان نشسته و خودشان برای زن هیچ حرمتی قائل نیست، امروز سنگ حمایت از زن را به سینه می‌زند.
  • بنده به عنوان دادستان کل به کمک شما نیاز دارم و با روشی مدبرانه راهنمایی کنید؛ اگر ما بخواهیم چهار زن ولنگار را به صرف دستگیر کردن و به زندان انداختن فکر کنیم، آیا به نتیجه می‌رسد، خیر، به نتیجه نخواهد رسید اما نباید هم رها کرد؛ ما در حال استفاده از پیشنهادات هستیم.
  • بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=171781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰