تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
5

نگاه نمایندگان مجلس به مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یک روز قبل از رای اعتماد

  • کد خبر : 172047
  • 15 آذر 1401 - 13:53
نگاه نمایندگان مجلس به مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یک روز قبل از رای اعتماد
جلسه بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چهارشنبه 16 آذر 1401 در صحن علنی مجلس برگزار می شود.

جمهوریت – رئیس جمهوری ، مهرداد بذرپاش را برای تصدی وزارتخانه مهم راه و شهرسازی به مجلس معرفی کرده است . مهرداد بذرپاش فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی سوابقی چون: رئیس کل دیوان محاسبات کشور، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی جوانان، معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، مدیرعامل گروه‌های خودروسازی سایپا و پارس خودرو ، رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی و عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور، رئیس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی و عضو شورای صیانت از حقوق بیت‌المال را در کارنامه خود دارد.

به نظر می رسد نگاه نمایندگان خانه ملت به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یک روز قبل از جلسه رای اعتماد ، مثبت است.

رفع دغدغه مسکن از شعار و روی کاغذ ماندن به هدفی عینی و ملموس تبدیل شود

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، معرفی فردی جوان، متخصص و دارای نگاهی راهبردی برای وزارتخانه استراتژیک راه و شهرسازی را اقدامی مبارک برای توفیق جهت حل مشکلات این بخش است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به معرفی دکتر مهرداد بذرپاش به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به مجلس شوراس اسلامی، اظهار کرد: راهبرد نمایندگان در مجلس، کمک به حوزه مسکن و رفع موانع موجود جهت تحقق وعده ها و مطالبات در این راستاست. مسکن به عنوان یکی از کلیدی ترین بخش های اقتصادی کشور که لبه ارتباط مستقیم مردم با مجموعه حاکمیت نیز محسوب می شود، امروز نیاز به تزریق و احیای توان و نیرو دارد. از آنجا که ساماندهی این بخش جزو بخش های مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز هست، دولت بنا دارد با به کارگماری نیرویی جوان و دارای سوابق درخشان مدیریتی و افتخار فرزندی شهید، حرکتی جدی به این سمت و سو داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از معرفی فردی جوان، متخصص و دارای نگاهی راهبردی برای وزارتخانه استراتژیک راه و شهرسازی تصریح کرد: ما در مجلس تلاش خود را برای تسهیل فرایندها جهت تحقق اهداف و برنامه های این وزارتخانه به کار خواهیم برد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است بحث های مختلفی در حوزه مسکن نیاز به اقدامات فوری و عاجل دارند. نوسازی بافت های فرسوده، کمک به توسعه و به سازی مسکن روستایی و اقداماتی در جهت کاهش قیمت تمام شده مسکن که با راهکارهای فی مابین مجلس و دولت و البته بهره گیری از نگاه کارشناسان و متخصصان امر قابلیت تحقق دارد، از جمله این اقدامات است. نیاز است رفع دغدغه مسکن از شعار و روی کاغذ، عینی و ملموس شود. ما در این حوزه باید از افعال حال استفاده کنیم و به جای وعده می شود و خواهد شد، سخن از شد و انجام دادیم باشد.

نیکزاد با اشاره به ضرورت های غیر قابل اغماض برای رفع نیاز مردم به مسکن و تسهیل به دست آوردن سرپناه و البته رفع موانع برای توسعه خطوط ارتباطی در حوزه راه جهت تبدیل شدن به الگویی تراز در این زمینه، یادآور شد: تحقق این برنامه ها ضمن جدیت وزیر پیشنهادی و مجموعه وزاتخانه راه و شهرسازی، نیازمند عزمی ملی با نگاهی هم افزا و متناظر به همیاری همه قوا و دستگاه هاست.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اسناد توسعه ای کشور، بنا بوده است ما خیلی پیش از اینها در حوزه های چهارگانه هوایی، ریلی، دریایی و زمینی تبدیل به هاب منطقه شده و مدلی برای سایرین باشیم خاطر نشان کرد: قطعا علی رغم همه سختی هایی که در این راستا وجود دارد، توسعه کریدورهای ارتباطی کشور به جهت ایفای نقش ژئوپلیتیک ایران عزیز در مناسبات منطقه ای از اولویت های مهم این وزارتخانه است. امروز حوزه راه با محورهای چهارگانه ای که اشاره شد، می توانند در تغییر مولفه های قدرت کشورها و مدل های دیپلماسی و نقش آفرینی آنها نقشی بی بدیل ایفا کنند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: گزینه معرفی شده دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی با نگاهی مبتنی بر کارنامه موفق ایشان، در صورت حمایت های دولت و مجلس توفیقات قابل قبولی خواهد داشت.

وضعیت مسکن کشور باید متحول شود/ بذرپاش عملکرد مدیریتی موفقی داشته است

 

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیت بخش مسکن مناسب نیست و طبیعتا باید از ظرفیت وزیری توانمند برای تحول در بخش مسکن استفاده شود،بذرپاش از مدیران موفق کشور محسوب می‌شود و هر کجا که مسئولیتی را بر عهده گرفته است،موفق بوده است.

محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به معرفی بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی از سوی دولت سیزدهم، گفت:باید پذیرفت وضعیت بخش مسکن مناسب نیست و طبیعتا باید از ظرفیت وزیری توانمند برای تحول در بخش مسکن استفاده شود.

وی ادامه داد:آقای بذرپاش از مدیران موفق کشور محسوب می‌شود و هر کجا که مسئولیتی را بر عهده گرفته،موفق بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:پیش بینی می شود از آنجایی که نمایندگان شناختی از عملکرد بذرپاش دارند در زمان ارائه برنامه به مجلس، می تواند نمایندگان را برای دریافت رای اعتماد قانع کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به نظر بنده بذرپاش از عهده اداره وزارت راه و شهرسازی بر می آید.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور: مهرداد بذرپاش نیروی جوان و دارای توانمندی و ظرفیت بالایی است

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به  اهمیت و نقش آفرینی وزارت راه و شهرسازی در توسعه اقتصادی کشور، گفت: باید فردی سکان وزارتخانه را برعهده گیرد که تحول آفرین باشد و به نظر می رسد مهرداد بذرپاش نیروی جوان و دارای توانمندی و ظرفیت بالایی است و از آنجایی که نگاه راهبردی و تفکر به کارگیری مشاوران قدر را دارد، انتخاب درستی برای آنکه وزارت راه و شهرسازی را به او بسپاریم، است.

وی با بیان اینکه یکی از وزارتخانه های مهم در مباحث توسعه زیرساخت کشور، وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این وزارتخانه در بحث عمران و اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می‌کند و ساخت یک میلیون مسکن در سال از مهمترین تعهدات قانونی وزارت راه است که متاسفانه در ۸ سال گذشته بحث ساخت مسکن رها شده بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون دولت سیزدهم باید کم کاری دولت‌های گذشته را جبران کرده و در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشد. علاوه بر آن رکود مسکن بر چرخه اقتصاد و اشتغالزایی تاثیر منفی داشته و برای رونق اقتصادی لازم است رکود مسکن شکسته شود.

این نماینده مجلس گفت: حمل‌ونقل و راه روستایی، شهری و بنادر نیاز به تحول اساسی دارد این تحول می‌تواند در کشور گردش مالی ایجاد کند، ترانزیت در تجارت نقش آفرین است که توجه به آن برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت و گو با خانه ملت، بیان کرد: مجلس نقش پشتیبان را بر عهده دارد و با تصویب قوانین در حوزه مسائل مالی و پشتیبانی از صندوق‌های حوزه وزارت راه و شهرسازی به کمک این وزارتخانه می رود، البته نقش نظارتی خود را نیز ایفا خواهد کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: بذرپاش مدیر اجرایی شایسته‌ای است/ عملکرد او مورد تجلیل رهبری قرار گرفت

محمدرضا پورابراهیمی ، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: عملکرد بذرپاش در دوره مجلس نهم مورد رضایت است همچنین وی مدیریت موفقی بر دیوان محاسبات داشته است.

وی توانمندی مدیریتی بذرپاش در مسئولیت های متعدد را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: در دیداری که نمایندگان با رهبر انقلاب داشتند، از دیوان محاسبات به خاطر عملکرد مدیریتی بذرپاش تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، پورابراهیمی  با بیان اینکه بذرپاش مدیر اجرایی شایسته‌ای است، تصریح کرد: وزرات راه و شهرسازی، وزارتخانه‌ای مهم برای حل مشکلات مردم است، لذا نمایندگان هم به صورت کامل از وی برای حضور در وزرات راه و شهر سازی حمایت خواهند کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس: اکثر وکلای ملت با سپردن مدیریت وزارت راه، و شهرسازی به مهرداد بذرپاش موافق هستند

سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس  با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: بذرپاش از مدیران جوان و با سابقه است که در مسئولیت‌های خود موفق عمل کرده و در دیوان محاسبات مجلس نیز موجب ایجاد تحولات مثبتی شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی نظرات نمایندگان حکایت از این دارد که اکثر وکلای ملت با سپردن مدیریت وزارت راه، و شهرسازی به مهرداد بذرپاش موافق هستند.

موسوی، رییس دیوان محاسبات را مدیری توانمند، با برنامه و مسئولیت پذیر توصیف کرد و گفت:یکی از شعارهای دولت سیزدهم ساخت مسکن در راستای حل مشکلات مردم بود، این هدف توسط وزیری جوان و توانمند مانند بذرپاش قابل تحقق خواهد بود.

*نایب رییس کمیسیون اقتصادی: بذرپاش می تواند از عهده کارهای بزرگ برآید 

محمد باقری بنابی، در مورد معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بذرپاش می تواند از عهده کارهای بزرگ برآید و برنامه های وی در مورد ساخت یک میلیون مسکن برای مجلس مهم است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی بیان داشت: ساخت مسکن همراهی همه نهادهای ذی ربط در این حوزه از جمله بانک ها و منابع دولت و مردم را در حد توان خود می طلبد و وزیر پیشنهادی باید در ابتدای کار خود با ساخت ۲۰۰ یا ۳۰۰ هز ار مسکن شروع کند و اگر برنامه های خود را اینگونه اعلام کند به وی کمک می کنیم تا رای اعتماد مجلس را کسب کند.

باقری اضافه کرد:نمایندگان با استماع برنامه‌های بذرپاش در حوزه مسکن تصمیم نهایی را خواهند گرفت و اگر وزیر پیشنهادی در این حوزه با توجه به وضعیت کشور تدوین شود، حتما رای اعتماد مجلس را کسب خواهد کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بذرپاش در دیوان محاسبات گفت: وی در این سازمان با موفقیت عمل کرده است و اگر من جای ایشان بودم در دیوان محاسبات می ماندم.

*نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور: استقرار بذرپاش در وزارت راه دغدغه های این حوزه را رفع می‌کند

محمد حسن آصفری ، نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت راه و شهرسازی گفت: بذرپاش فردی با تجربه و توانمند است و برای حل امور وقت می گذارد و به نظر اینجانب اگر در وزارت راه و شهرسازی مستقر شود می تواند دغدغه ها و مشکلات وزارت را برطرف کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت و گو با خانه ملت بیان کرد: بذرپاش برای این وزارت برنامه و تیم تخصصی دارد و می تواند وزیر موفقی در وزارت راه و شهرسازی شود. این وزارت تاثیرات بسیاری بر امور داشته و انتظار می‌رود اقدامات خوبی بر اساس سیاست های دولت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این وزارت خانه انجام دهد.

 

*نایب رییس کمیسیون فرهنگی: سوابق بذرپاش وزارت راه را به سطح مطلوبی می رساند

سیدعلی یزدی خواه ، نایب رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه پس از حدود ۱۰ روز از پذیرش استفعفای رستم قاسمی روز گذشته مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را وزارتخانه‌ای کلیدی دانست که می‌تواند موتور پیشران اقتصاد کشور را روشن و موجب رونق تولید و اشتغال شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با اجرای پروژه های کلان عمرانی صدها حرفه را فعال و برای صدها هزار نفر شغل ایجاد کند. بنابر این وزارت‌خانه وسیع راه وشهرسازی تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه کشور دارد.

وی افزود: با توجه به عقب ماندگی کشور در ساخت خانه، وعده رئیس جمهور برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و همچنین اجرای قانون جمعیت و تعالی خانواده که به موضوع خانه دار کردن جوانان تاکید کرده است وزارتخانه راه و شهرسازی باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شد. ضمن اینکه اداره بیشتر این وزارتخانه با سرپرستی نیز خسارت‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه موفق و سوابق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دوران نمایندگی مجلس، مدیر عاملی گروه خودروسازی سایپا و ریاست دیوان محاسبات کشور افزود: دیوان محاسبات کشور با حضور وی دچار تحول ساختاری شده و گزارش های تفریغ بودجه همواره در زمانبندی بسیار مناسبی به مجلس ارائه شده به نحوی که هم اکنون گزارش تفریغ بودجه در همان سال قانون برنامه ارائه شده و  فاصله ارائه گزارش‌ها به کمتر از ۶ ماه رسیده که کمک شایان توجهی به تصمیم‌گیری و برنامه ریزی کشور می‌کند. همچنین این اقدام مهم نمایندگان مجلس را نیز برای ایفای هرچه بهتر وظایف نظارتی خود یاری کرده و  ایرادات دستگاه‌های اجرایی در حوزه بودجه و اعتبارات زودتر برای نمایندگان روشن شده تا تصمیم گیری برای رفع معضلات در زمان کمتری اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه وزرا حتما نباید در تمامی حوزه‌های وزارتخانه‌ها کارشناس و متخصص باشند، بلکه باید توانایی به کارگیری از متخصصان در رده‌های مختلف و هدایت مجموعه خود به سوی اهداف و برنامه ها را داشته باشند، اظهار کرد: بنده معتقدم با توجه به جوانی، تجربه و سوابق آقای بذرپاش و حضور متخصصان و کارشناسان در بدنه وزارت راه و شهرسازی در صورت اعمال مدیریت شایسته می‌تواند وزارت راه را به سطح مطلوبی برساند.

این نماینده مردم در مجلسی شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار کرد: کمبود اعتبارات مالی در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی مانع نبوده و وزیر پیشنهادی راه با طرح‌های خلاقانه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با ایجاد معافیت‌های مالیاتی، ارائه مشوق به انبوه سازان، استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده و مسکن روستایی می‌تواند از تصدی گری فاصله گرفته و با تسهیل‌گری زمینه ساخت خانه را برای مردم فراهم کند، در این صورت امکان ساخت سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیز وجود دارد.

*دبیرکمیسیون اجتماعی: مدیریت عمومی بذرپاش در حوزه های مختلف مورد تایید است

حسین حاتمی در مورد معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مدیریت وی در دیوان محاسبات مورد تایید نمایندگان است، اگرچه جنس کار وی در حوزه راه و شهرسازی متفاوت با دیوان محاسبات خواهد بود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: اگر بذرپاش برنامه های راهبردی برای برون رفت از وضعیت فعلی داشته باشد می ‌واند در این حوزه موفق عمل کند.

نماینده مردم خداآفرین آذربایجان شرقی بیان داشت: گزینه پیشنهادی باید بتواند در یک بازه زمانی برنامه های خود را تدوین و مشخص کند به گونه‌ای که عملکرد وی در این حوزه قابلیت سنجش و اندازه گیری داشته باشد .

حاتمی با بیان اینکه بذرپاش در دیوان محاسبات به خوبی عمل کرده است گفت:کار در دیوان محاسبات رویه و رفتاری نظارتی می خواهد و در حوزه های اجرایی هم باید پاسخگو باشد بنابراین بذرپاش باید از فضای مطالبه گری به پاسخگویی تغییر رفتار بدهد. د باید هدف گذاری و تدوین برنامه های قابل اجرا در این حوزه به خوبی عمل کند.

وی اضافه کرد: مدیریت عمومی بذرپاش در حوزه های مختلف مورد تایید است وی با تدوین برنامه های راهبردی در حوزه راه می تواند موفق عمل کند.در این صورت نمایندگان هم از وی حمایت می کنند.

*رییس فراکسیون مستقلین مجلس: بذرپاش دارای روحیه‌ای فنی و مدیری توانمند است/ عملکرد او در دیوان محاسبات قابل قبول بود

غلامرضا نوری قزلجه ، رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره تصمیم دولت به تغییر برخی وزرا گفت: از همان ابتدای آغاز به کار دولت  آقای رییسی ، علی رغم این که این حق را به دولت می دادیم که نیروهای مورد نظر خود را با سلیقه خودش انتخاب کند، اما هشدارهایی درباره ضعف کابینه و نگرانی درباره برخی وزرا داشتیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم با تاکید بر این که همان چند ماه اول هم از دولت خواستیم که پیش از رسیدن کار به استیضاح و کش و قوس های این مسائل، خود در جهت ترمیم کابینه اقدام کند، افزود: این قدم های دولت برای ترمیم کابینه و تعویض در برخی وزارتخانه ها خوب است و البته انتظار داریم در این زمینه بیشتر و جدی تر نیز وارد عمل شوند و به دنبال افراد کارآمد باشد.

نوری قزلجه ریشه بسیاری از مشکلات فعلی کشور را در ضعف مدیریت ها در حوزه های مختلف توصیف و تصریح کرد: تغییر در وزارت راه نیز اقدامی درست و لازم بود و با اقدامی که خود دولت انجام داد ، کار کم هزینه تر شد و وقت زیادی از مجلس و دولت گرفته نشد و این که فرم کلی موضوع در چهارچوب استیضاح جلو نرفت ، هم برای روابط دولت و مجلس بهتر است و هم در شرایط فعلی کشور اقدام سنجیده تری بود.

وی با تاکید بر این که تغییر در سکانداری وزارت راه و شهرسازی ضرورت داشت گفت : دولت گزینه مناسبی را در این زمینه معرفی کرد.

نوری قزلجه در واکنش به معرفی مهرداد بذرپاش از جانب دولت برای وزارت راه و شهرسازی گفت: من از مجلس نهم با ایشان همکار بودم و از شخصیت و توانمندی های ایشان شناخت کافی دارم.

وی ادامه داد: بذرپاش فردی فنی و دارای اطلاعات کارشناسی در موضوعات کلان و راهبردی و مدیر اجرایی توانمندی است که در دیوان محاسبات نیز در طی این مدت ، عملکرد خوب و قابل قبولی داشت و با روحیه ای که دارد ، هر جایی که برود بسیار پر تلاش عمل می کند و برای برداشتن مشکلات به صورت جدی وارد عمل می شود و می تواند با روحیه تحولی در وزارتخانه مهم و اثرگذار راه و شهرسازی موفق باشد.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم با بیان این که ایشان گزینه خوبی برای وزارت راه و شهرسازی خواهد بود، خاطر نشان کرد: امیدوارم بعد از طی روند قانونی ، شاهد اتفاقات خوب در وزارت راه و حوزه مسکن برای مردم با مدیریت و انرژی آقای بذرپاش باشیم.

*رییس فراکسیون کارگری: بذرپاش جوان و باانگیزه و یک مدیر راهبردی است

علی بابایی کارنامی ، ایرنا با اشاره به معرفی مهردادبذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی فردی جوان و باانگیزه و یک مدیر راهبردی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بذرپاش فردی قاطع در تصمیم‌گیری است و گزینه مناسبی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت: بنده به وزارت آقای بذرپاش رای مثبت می‌دهم و فضای مجلس هم به گونه‌ای است که او می‌تواند از نمایندگان رای اعتماد بگیرد.

بابایی خاطرنشان کرد: کسی که تجربه ریاست دیوان محاسبات را دارد و به مسائل مختلف اشراف کامل دارد و می‌تواند به عنوان در حوزه راه و شهرسازی هم مسلط باشد.بذرپاش دارای سوابق روشن و موفقی در حوزه کاری خود است و به نظر من بهترین گزینه برای وزارت راه و شهرسازی است.

*بذرپاش مدیر لایقی است و توانایی پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده در وزارت راه را دارد

منصور آرامی ، عضو کمیسیون عمران درباره معرفی مهرداد بذرپاش از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای بذرپاش از سابقه خوب مدیریتی در بخش‌های مختلف کشور برخوردار است و اکنون در دیوان محاسبات هم عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته و امیدواریم در وزارت راه و شهرسازی نیز این رویه ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای موفقیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید دولت نیز حمایت لازم را از وی انجام دهد، گفت: برای اینکه اهداف تعریف شده در وزارت راه و شهرسازی به سرانجام برسد باید دولت حمایت‌های لازم را در تخصیص منابع لازم به این وزارتخانه انجام دهد.

نماینده مردم بندرعباس و ابوموسی بر لزوم همت و تلاش مضاعف وزارت راه و شهرسازی برای تحقق وعده‌های دولت تاکید کرد و گفت: به رغم اینکه آقای بذرپاش مدیر لایقی است و توانایی پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده را دارد، ولی باید بخش‌های دیگر دولت مانند بانک‌ها،‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان‌های ثبت اسناد و املاک و سایر وزارتخانه‌ها هم به کمک وزارت راه و شهرسازی آمده تا برنامه آیت الله رییسی برای بهبود شرایط مسکن در کشور را محقق کنند.

به گزارش ایرنا، آرامی در ادامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را خوش فکر و صاحب ایده معرفی کرد و افزود: بذرپاش می‌تواند توانایی‌های مدیریتی خود را در عمل به سرانجام برساند. البته به شرطی که به مانند زمان وزارت رستم قاسمی بر این وزارتخانه تنها نمانده و حمایت‌های لازم از وی انجام شود تا در مسیر جهش و تولید مسکن که تاکید مجلس و دولت است، موفق شود.

*عملکرد بذرپاش در دیوان محاسبات رضایت مقام معظم رهبری را به دنبال داشت

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی از سوی دولت ، عملکرد و توانمندی او را ارزیابی کرد و گفت: عملکرد بذرپاش در دیوان محاسبات قابل قبول بوده است به نحوی که مقام معظم رهبری از عملکرد دیوان محاسبات در دوره مدیریت بذرپاش ابراز رضایت کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می رود که بذرپاش در پست جدید که برای تصدی آن معرفی شده است با کمک نمایندگان موفق شود و اگر در وزارت راه و شهرسازی با مشکلی مواجه شد بداند که نمایندگان با قانون‌گذاری و نظارت به وزیر کمک می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، تاکید کرد: تامین  مسکن از چالش های اصلی این وزارتخانه محسوب می‌شود اما پس از گذشت یک سال و نیم تعهد دولت در این زمینه عملیاتی نشده است. توسعه زیرساخت ها، رسیدگی به راه و جاده و سایر وظایف وزارت راه و شهرسازی خصوصا تامین مسکن عملا بصورت مناسب اجرایی نشده و آقای بذرپاش راه سختی را در پیش دارد، اما مجلس برای رفع مشکلات یاری خواهد کرد.

*مهرداد بذرپاش از عهده اداره وزارتخانه مهمی چون وزارت راه و شهرسازی برمی آید

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس ، با اشاره به چالش‌های پیش روی وزارت راه و شهرسازی گفت: اصلی‌ترین چالش این وزارت خانه عملی کردن قول رئیس جمهور در خصوص خانه‌دار کردن قشر محروم جامعه است، علاوه بر این باید برای دسترسی راه‌های اصلی و راه اندازی خطوط ریلی مرزی گام‌های محکمی برداشته شود.

وی ادامه داد: فردی که در رأس وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد باید توانایی مدیریت بالایی داشته باشد و با داشتن برنامه‌ای زمان‌بندی شده مسائل مربوطه را در بازه زمانی که از عمر دولت باقی مانده است به نتیجه برساند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مجلس همواره در خدمت دولت است از این رو اگر وزارت راه و شهرسازی به قوانینی برای حل مشکلات نیاز داشته باشد و لایحه‌ای قوی ارائه دهد، نمایندگان به کمک وزیر خواهند رفت و با تصویب و نظارت بر نحوه اجرا به وزارتخانه کمک می کنند.

گودرزوند چگینی بیان کرد: مهرداد بذرپاش با توجه به سوابق اجرایی، مدیریتی و نظارتی که در دیوان محاسبات دارد می‌تواند از عهده اداره وزارتخانه مهمی چون وزارت راه و شهرسازی برآید.

* کارنامه بذرپاش در دیوان محاسبات ضامن رای مثبت به او است

امان الله حسین پور عضو کمیسیون کشاورزی، در مورد معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بذرپاش در دیوان محاسبات عملکرد خوبی داشته است، با ورود به دیوان محاسبات تغییرات مثبتی در دیوان ایجاد کرد و موفق بود.

نماینده مردم اسفراین بیان داشت: بذرپاش در تفریغ بودجه، ابلاغ گزارشات و جمع بندی مسائل دیوان محاسبات به خوبی عمل کرد و توانست انتظار نمایندگان را برآورده کند، امیدواریم در وزارت راه و شهرسازی هم اینگونه عمل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مهم ارزیابی کردن رسالت وزرات راه و شهرسازی در ساخت مسکن، بیان داشت: ساخت یک میلیون مسکن در سال کار مهمی است که بذرپاش باید بتواند با تدوین برنامه‌های راهبردی از عهده آن برآید.

حسین پور با اشاره به مشکلات زیر ساختی در حوزه راههای روستایی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید بتواند این مشکلات را برطرف کند و در بهبود وضعیت راههای مواصلاتی کشور و راه آهن گامهای جدی را بردارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن سوابق کاری بذرپاش بیان داشت:به بذرپاش رای مثبت می‌دهم، وی عملکرد خوبی در حوزه های مختلف دارد و می تواند با تدوین برنامه از عهده مسولیت جدید خود بر آید.

*بذرپاش رای اعتماد مجلس را دریافت می‌کند/ مشکلات حوزه راه و شهرسازی در دوره وزارت وی مرتفع شود

بهروز محبی نجم‌آبادی ، با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس گفت: رویکرد مجلس به مدیریت مهرداد بذرپاش بر وزارت راه و شهرسازی مثبت است، بذرپاش می‌تواند رای اعتماد مجلس را جلب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بذرپاش مدیری علم‌محور، پژوهش محور و مسئولیت‌پذیر است. سابقه‌کاری بذرپاش نشان داده که او زمانی که مسئولیتی را که قبول می‌کند به خوبی پیگیر اجرای وظایف و مسئولیت‌هایش است، بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی عملکرد موفقی خواهد داشت.

وزارت راه و شهرسازی حوزه بسیار گسترده‌ای است و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد،گفت: ترک فعل‌های مسئولان سال‌های قبل مشکلات این حوزه را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به احساس مسئولیتی که در بذرپاش می‌بینیم امیدواریم که بسیاری از مشکلات حوزه راه و شهرسازی در دوره وزارت وی مرتفع شود.

* توان مدیریتی بذرپاش موجب تحول در بخش مسکن می شود

حسین محمدصالح دارانی ، درباره معرفی مهرداد بذرپاش از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: با توجه به سابقه‌ای که بذرپاش در مسوولیت‌های گذشته خود داشته است، می‌تواند پس از رای اعتماد مجلس در وزارت راه و شهرسازی موفق بوده و موجب ایجاد تحول در بخش مسکن کشور شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بذرپاش را مدیری توانمند و صاحب فکر و برنامه توصیف کرد و گفت: برای اینکه وی در این حوزه به موفقیت مورد انتظار دست یابد، لزوم هماهنگی در حوزه‌های مختلف وزارت راه ضروری است. چرا که در زمان مدیریت آقای رستم قاسمی در این وزارتخانه ناهماهنگی‌هایی مشاهده شد که برطرف کردن آن سبب رفع مشکلات فعلی می‌شود.

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس اکثر نمایندگان را موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دانست و گفت: پس از رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی لازم است ساز و کارهای لازم برای تحقق اهداف تعیین شده در بخش مسکن و راه‌های کشور مشخص شده و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در دولت هم ملزم به حمایت از وزارت راه و شهرسازی برای جهش تولید مسکن شوند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی بیشتر شهرهای کشور در حوزه راه و شهرسازی است، اظهار داشت: بیشتر وعده‌هایی که رستم قاسمی در حوزه مسکن به سرانجام نرسید، باید از این تجربه استفاده کرد تا در دوران مدیریت بذرپاش بر وزارت راه و شهرسازی هم‌افزایی بین دستگاه‌ها افزایش یابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم اگر شاهد اجرای قانون جهش تولید مسکن طبق مصوبه مجلس باشند، قطعا امیدواری و دلگرمی آنها به دولت بیشتر خواهد شد.

صالحی درباره اینکه آیا وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال با حضور بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی عملیاتی خواهد شد، اظهارداشت: به نظرم با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده،‌ شاید این وعده در سال ۱۴۰۱ محقق نشود. بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی می‌تواند بیش از ۵۰ درصد وعده‌های داده شده را محقق کند که در این صورت شاهد جهش قابل توجهی در بخش مسکن در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

*وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیرویی جوان است که شرایط کشور را به خوبی درک می‌کند

رمضانعلی سنگدوینی، با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نظرم نسبت به رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مثبت است، بذرپاش امتحان خود را در دوران تصدی دیوان محاسبات پس داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در دولت نهم و دهم نیز دارای مسئولیت‌های اجرایی مختلفی بوده است، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیرویی جوان است که شرایط کشور را به خوبی درک می‌کند و می تواند در حوزه کاری خود موفق عمل کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حجم کار و مطالبات مردمی در وزراتخانه راه و شهرسازی زیاد است و ساخت مسکن هم در این حوزه حائز اهمیت است لذا وزیر پیشنهادی باید با تدوین برنامه مشخص وارد این حوزه شود.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه حل موانع و چالش های حوزه حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی در کشور باید در اولویت وزرات راه و شهرسازی قرار گیرد، اظهار داشت: نگهداری وتوسعه راههای مواصلاتی بسیارحائز اهمیت است، بذرپاش از عهده این کار برمی آید و برای پیشبرد این اهداف از ظرفیت نیروهای خوب و کارآمد بدنه وزراتخانه استفاده خواهد کرد، نیروهای که بتوانند در مواقع بحران تصمیمات سازنده اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از تجارب بنیادمسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن در کشور از موضوعاتی است که وزیر پیشنهادی باید به آن توجه کند.

نماینده مردم گرگان با بیان اینکه حضور بذرپاش در کابینه سیزدهم می‌تواند کمکی خوبی به دولت برای اجرای پروژه های بزرگ مسکن و راه باشد، تصریح کرد: مهرداد بذرپاش می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند چون سوابق مدیریتی خوبی دارد.

*بهره وری مدیریتی در دستگاه هایی که بذرپاش مدیریت آن را به عهده گرفته به شدت افزایش یافته است

حسین گودرزی ، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی، گفت: بذرپاش اجرای وعده رییس جمهور برای ساخت مسکن را برعهده گرفته است.

نماینده مردم درود و ازنا با اشاره به سوابق مدیریتی بی‌حاشیه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار داشت: بهره‌وری مدیریتی در دستگاه هایی که بذرپاش مدیریت آن را به عهده گرفته به شدت افزایش یافته است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی بذرپاش در حال حاضر معاون قوه مقننه است و پذیرش مسئولیت وزارت راه و شهرسازی برای وی تنزل جایگاه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، وی بذرپاش را مدیری توانمند و موفق خواند و گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای اعتماد نمایندگان را جلب خواهد کرد.

*بذرپاش نیروی جوان، فعال و متعهد محسوب می شود

سید سلمان ذاکر  در مورد معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی گفت: بذرپاش در دو دهه گذشته مسئولیت های مدیریتی مختلفی در دستگاههای اجرایی و نظارتی بر عهده داشته و عملکرد خوبی از خود به جای گذشته است و از این رو به نظر می رسد می تواند سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را نیز بر عهده بگیرد.

نماینده مردم ارومیه بیان داشت: بذرپاش سوابق بسیار درخشان و روشنی در حوزه‌های مختلف دارد و با ارائه برنامه‌ای مترقی و توسعه محور می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور بذرپاش در دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس و نهاد ناظر بر عملکرد دولت در زمینه‌های اقتصادی اظهار داشت: دیوان محاسبات در دوره یازدهم مجلس که ریاست آن بر عهده بذرپاش بوده است، توانسته نظارت مدیریتی خود را بر عملکرد بودجه به خوبی انجام دهد و با به روز رسانی گزارش‌ها و نظارت‌های خود، گزارش‌های متعددی به مجلس ارسال کرد.

ذاکر این نکته را نیز یادآور شد که با توجه به تاکید مسئولان عالی کشور بر میدان دادن به جوانان در عرصه های مدیریتی، می‌توان کار را به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی سپرد که یک نیروی جوان، فعال و متعهد محسوب می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس به روحیه انقلابی بذرپاش اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قادر است نیروهای وزارتخانه را برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم بسیج کند.

ذاکر برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال را یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: این مهم با همکاری تعاونی‌های مسکن در استان‌ها و سامان دادن به امور قابل تحقق است.

به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام حمایت از بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد که حضور این نیروی جوان با سوابق و عملکرد مثبت بتواند وزارتخانه کلیدی راه و شهرسازی را در عمل به برنامه ها و ماموریت ها کمک کند.

*بذرپاش مدیری جوان، با برنامه و با انگیزه است و بخوبی کارها را مدیریت می‌کند

سید جواد حسینی‌کیا با اشاره به تصمیم دولت برای معرفی مهرداد بذرپاش به مجلس برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: بذرپاش در مدیریت دیوان محاسبات موفق عمل کرده و زودتر از موعد گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه می‌کند.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: بذرپاش مدیری جوان، با برنامه و با انگیزه است و بخوبی کارها را مدیریت می‌کند.

به گزارش ایرنا، حسینی‌کیا با اشاره به سوابق موفق مدیریتی بذرپاش، گفت: اگر چه وزیر پیشنهادی سوابق مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی ندارد اما به دلیل اینکه دارای تجربیات موفق بوده و مدیری با انگیزه است، می‌تواند در حوزه وزارت راه موفق باشد.بذرپاش مدیری با برنامه و دارای تیم کارشناسی قوی است.

*بذرپاش نشان داده که مدیری توانمند است/ قطعا رای اعتماد نمایندگان را به دست خواهد آورد

جواد نیک‌بین با اشاره به تصمیم رئیس جمهور برای معرفی مهرداد بذرپاش به مجلس جهت تصدی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بذرپاش نشان داده که مدیری توانمند است و می تواند یک دستگاه اجرایی کلیدی همچون وزارت راه و شهرسازی را به خوبی مدیریت کند.

وی در این رابطه به عملکرد دیوان محاسبات کشور در دوره مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: ارایه گزارش های دوره‌ای و نظارتی دیوان محاسبات درباره عملکرد دستگاههای اجرایی در حوزه بودجه، کمک زیادی به نمایندگان کرده است.

نیک‌بین یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه کلیدی برای دولت است که از سویی در حوزه تامین مسکن با آحاد مردم سر و کار دارد و از سوی دیگر می بایست با توسعه زیرساخت های حمل و نقل به تقویت نقش ایران در کریدور شمال – جنوب به بپردازد؛ از این رو این وزارتخانه نیاز به مدیری توانمند دارد تا همه امور را با یک نگاه مدیریتی قوی، رصد و هدایت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: برای تحول در حوزه حمل و نقل و توسعه آن نیاز است نیرو و فکر نو در راس وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و از این رو به نظر می رسد حضور بذرپاش در این وزارتخانه به اینجا تحول در این وزارتخانه کمک خواهد کرد.

نیک‌بین ادامه داد: بذرپاش بهترین گزینه برای وزارت راه و شهرسازی است و قطعا رای اعتماد نمایندگان را به دست خواهد آورد.

*با توجه به حضور موفق آقای بذرپاش در دیوان محاسبات و سابقه ارزنده وی در مسوولیت‌های مختلف، از بذرپاش شناخت کافی وجود دارد

رحمت الله فیروزی پوربادی ، درباره معرفی مهرداد بذرپاش از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: اعضای کمیسیون با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای استماع برنامه‌های وی هنوز جلسه مشترکی برگزار نکردند ولی با توجه به حضور موفق آقای بذرپاش در دیوان محاسبات و سابقه ارزنده وی در مسوولیت‌های مختلف، از بذرپاش شناخت کافی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی را وزارتخانه‌ای بسیار مهم و کلیدی خواند، افزود: وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل، ساخت و تولید مسکن،‌ بهبود راه‌های کشور، کارهای بر زمین مانده‌ زیادی دارد، انتظار مردم از این وزارتخانه زیاد است با حضور بذرپاش در این وزارتخانه می‌توان به حل چالش‌های موجود خوشبین بود.

وی جوانی و برنامه محوری را دو ویژگی مهم بذرپاش و عامل موفقیت وی در وزارت راه و شهرسازی در آینده خواند و تصریح کرد: یکی از وعده‌های آیت الله رییسی در ابتدای دولت سیزدهم، ساخت یک میلیون مسکن در سال بود که به دلیل عدم تحقق منابع لازم و همکاری نکردن همه دستگاه و وزارتخانه‌های مرتبط، این وعده هنوز محقق نشده است.

نماینده مردم نطنز در مجلس ادامه داد: برای اینکه وعده رییس جمهور در حوزه مسکن محقق شود در مرحله نخست باید واگذاری زمین برای تولید مسکن تسهیل شده و قیمت دقیق مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز تعیین شود، در ادامه نیز هماهنگی بین دستگاه‌ها برای تحقق این هدف مهم است.

فیروزی تاکید کرد: دولت مکلف به اجرای قانون جهش تولید مسکن است، وزارت راه و شهرسازی به تنهایی امکان موفقیت در این حوزه را ندارد و باید سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با هم افزایی نسبت به بهبود شرایط مسکن در کشور همت کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفق نبودن قانون جهش تولید مسکن از ابتدای دولت سیزدهم، عمل نکردن بانک‌ها به تعهدات خود بود، همین امر موجب افزایش قیمت مسکن شد، امیدورایم بذرپاش به اجرای برنامه‌هاش در حوزه مسکن و شهرسازی اهتمام ورزد.

*بذرپاش مدیری عملیاتی ،اجرایی ،متخصص و متعهد است که قدرت اجرای پروژه های بزرگ راه و شهرسازی را دارد

عباس گلرو در مورد معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بذرپاش مدیری عملیاتی ،اجرایی ،متخصص و متعهد است که قدرت اجرای پروژه های بزرگ راه و شهرسازی را دارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق مدیریتی بذرپاش در دیوان محاسبات و دولت های نهم و دهم، اضافه کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به عنوان یک مدیر موفق می‌تواند انسجام خوبی در بدنه وزرات راه و شهرسازی ایجاد کند.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی بذرپاش را بهترین گزینه برای تصدی وزارت راه و شهرسازی خواند و گفت: بذرپاش با رای اعتماد بسیار بالا تصدی وزارت راه و شهرسازی را برعهده خواهد گرفت.

*بذرپاش از اراده و انگیزه لازم برای «اجرای پروژه‌های عظیم مسکن» برخوردار است

ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی فردی با تجربه و با انگیزه است و توانایی حل مشکلات مسکن در این وزارتخانه را دارد.

 

*موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با رای اعتماد به بذرپاش/ برنامه‌های وزیر پیشنهادی تایید شد

سیدکاظم موسوی درباره نشست روز(دوشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد،‌ گفت: در این نشست وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گزارشی از برنامه‌ها و اهدافی که برای این وزارتخانه دارد، ارائه داد و در ادامه برخی از اعضای کمیسیون نیز نظرات، پیشنهادات و انتقادهایی که در این حوزه وجود دارد را مطرح کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه مسکن و توسعه راه های مواصلاتی کشور را تایید کرده و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافقت کردند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: بذرپاش از معدود مدیران جوان، توانا و ارزشی نظام است که سالهای زیادی در بخش‌های مهم کشور دارای مسوولیت بوده و حتی سابقه نمایندگی مجلس را هم دارد و مشکلات و چالش‌های حوزه راه و شهرسازی را می‌شناسد و می‌تواند در ساخت و تولید مسکن موفق عمل کند.

همچنین محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای که با حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد به خبرنگاران گفت: افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء را به صورت سرسام آور شاهد هستیم و در شرایط فعلی رفع این مشکل از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره احداث یک میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون و عدم تامین تقاضای بازار عنوان کرد: بر اساس تحلیل وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در خصوص عدم تحقق اهداف در حوزه مسکن اصلی ترین مسئله تامین منابع مالی است زیرا در زمینه های زیرساخت، مصالح، امکانات و دانش فنی حوزه ساختمان کسری و کمبودی که باعث شود این میزان اختلاف بین هدف گذاری و اجرا ایجاد شود وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: گزارش تامین مالی بخش مسکن نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه کمترین همکاری در اجرای قانون جهش تولید مسکن داشته است و بانک‌ها نیز حداقل همکاری را داشته‌اند و با این شرایط ادامه ایفا تعهدات در حدناچیز امکان پذیر است.

پور ابراهیمی یادآور شد: مدل‌های که می‌توانند از طریق ابزارهای بازار سرمایه به راحتی جایگزین بازار پول شوند از جمله مدل‌های جدید برای تامین مالی در حوزه مسکن هستند که در نشست امروز بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق های زمین و ساختمان، اوراق رهنی مسکن و ابزارهای نوین بازار مالی از پیشنهادات مهم اعضای کمیسیون اقتصادی بودند. همچنین اجرای زیرساخت‌ها شامل حمل و نقل‌های زمینی، ریلی، هوایی و دریایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: امروز اگر از ترانزیت شمال‌غرب به جنوب‌شرق نام می‌بریم به این دلیل است که بر اساس بر آوردهای کارشناسی اولیه در کمیسیون اقتصادی اجرای این پروژه درآمد ارزی کشور را سالانه ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و هزینه‌های اجرای آن طی ۶ ماه باز می‌گردد و درآمدی مستمر است و به شدت کشورهای شمالی نیازمند اجرای این خط هستند.

*موافقت اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی با رای اعتماد به بذرپاش

حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در این کمیسیون تخصصی گفت: در این جلسه که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد و بذرپاش گزارشی از برنامه‌های در حوزه راه و مسکن به نمایندگان ارائه داد.

نماینده مردم جاسک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی را بسیار مهم می‌دانند، گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه نقطه نظرات خود را درباره مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی بیان کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون ناوگان فرسوده حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی را مورد انتقاد قرار داده و راهکارهایی برای حل مشکلات بخش مسکن ارائه دادند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در پایان اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون کشاورزی همراهی و موافقت خود را با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام کردند.

*موافقت اکثریت اعضای کمیسیون انرژی با رای اعتماد به بذرپاش

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه ای که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد، وزیر پیشنهادی گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه راه و شهرسازی به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه نمایندگان سوالات و نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف در حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی مطرح کردند و وزیر پیشنهادی نیز به سوالات ابهامات پاسخ داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: یکی از نمایندگان سوال کرد که آقای بذرپاش شما سوابق کاری و مدرک تحصیلی تان با حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی منطبق نیست چگونه می خواهید مشکلات این وزارتخانه را حل کنید؟ که بذرپاش در پاسخ گفت؛ که آیا مشکلات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مهندسی است که بخواهد برطرف شود؟

وی ادامه داد: بذرپاش معتقد بود، مشکلات وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساختار مدیریتی است نه مباحث مربوط به مهندسی عمران و معماری.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: پس از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی و پاسخ ‌های وی به سوالات و ابهامات نمایندگان، اکثریت اعضا در خصوص رای اعتماد به بذرپاش نظر مثبت خود را اعلام کردند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مورد تایید اکثریت نمایندگان است/ بذرپاش رای اعتماد می‌آورد

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای راه و شهرسازی مورد تایید اکثریت نمایندگان است، بذرپاش می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=172047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰