تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
لرزه نوسانات ارزی بر پایه های بلندترین صندلی بانکی کشور

فرزین یا آرام، گزینه نهایی کدام است

  • کد خبر : 172930
  • 25 آذر 1401 - 12:20
فرزین یا آرام، گزینه نهایی کدام است
قطار تغییرات دولت سیزدهم به زودی به ایستگاه خیابان میرداماد مقابل ساختمان بانک مرکزی خواهد رسید. اما تصمیم اینکه بعد از پیاده شدن صالح نیا از قطار دولت، چه کسی از پله های برج بلند بانک مرکزی بالا می رود هنوز در دولت نهایی نشده است.

جمهوریت – آوار نوسانات ارزی هر روز بر سر مردم سنگین تر می شود و گویا هیچکس را یارای کشیدن لجام این اسب افسارگسیخته نیست.

در حالیکه کارشناسان بازار انتظار ثبت رکورد دلار ۴۰ هزارتومان و بالاتر را در روزهای نزدیک، دور از ذهن نمی دانند، بانک مرکزی به عنوان مهمترین نهاد پولی و بانکی کاملا منفعل و فقط تماشاگر وضعیت پیش آمده است . در چنین شرایطی پیکان انتقادات، صندلی رئیس جوان این بانک را نشانه گرفته  است.

هرچند که رسانه های دولتی برای القاء ثبات در مدیریت بانک مرکزی  تلاش زیادی به کار می بندند و مدعی هستند که نرخ ارز بر زندگی مردم تاثیری ندارد اما بر هیچکس پوشیده نیست که نوسانات ارزی سفره مردم را روز به روز کوچک تر کرده است.

خبرنگار جمهوریت کسب اطلاع کرده است که جدی ترین گزینه ی جلوس بر صندلی بانک مرکزی ، محمدرضا فرزین ، اقتصاددان و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر عامل کنونی بانک ملی است . هرچند در این بین نام محمد آرام بن یار، معاون دو روزه بانک مرکزی نیز به گوش می رسد کسی که پیش از این مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران بود و به جهت نزدیکی به شخص وزیر اقتصاد دو روز است که حکم معاون ارزی بانک مرکزی را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=172930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰