تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5

فرزند حمید نوری: پدرم در زندان سوئد به روش اسرائیلی شکنجه می‌شود

  • کد خبر : 173775
  • 03 دی 1401 - 21:10
فرزند حمید نوری: پدرم در زندان سوئد به روش اسرائیلی شکنجه می‌شود
مجید نوری فرزند حمید نوری گفته پدرم در زندان سوئد به روش اسرائیلی شکنجه می‌شود؛ مثلا فردی که مشخص نیست چه کسی است را در سلول کنار پدرم قرار داده‌اند. او همچنین گفته حمید نوری تنها ۵۰ ساعت توانسته از خود دفاع کند.

جمهوریتمجید نوری فرزند حمید نوری مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا کرده و درباره وضعیت پدرش در زندان سوئد توضیح داده است. او گفته «یکی از غربت‌هایی که پدرم در شرایط فعلی داشته این است که تمام تلاش‌ها به این سمت بوده که حق ایشان به هیچ وجه دیده نشود درحالی که هر انسانی مجموعه‌ای از حق و ناحق است، اما تمام تلاش رسانه‌ها در سه سال گذشته این بوده که حق ایشان دیده نشود که من به چند مورد اشاره می‌کنم.»

حمید نوری بالای ۱۰ روز انفرادی است که این مصداق شکنجه است

مجید نوری گفته «ما می‌گوییم ایشان سختی‌های زیادی کشیده است؛ بزرگترین اتفاق بدی که درباره ایشان در حال انجام است، انفرادی است، درحالی که طبق قانون خود کشور‌های اروپایی بالای ۱۰ روز انفرادی مصداق شکنجه است، اما در حال حاضر سه سال و یک ماه است که پدرم در انفرادی به سر می‌برد آن هم یک سلول کوچک انفرادی که این کاملاً خلاف موازین حقوق بشر است، اما در جواب ما می‌گویند این کار برای حفاظت از ایشان است!»

فردی که مشخص نیست چه کسی است را در سلول کنار پدرم قرار داده‌اند

معتقدم مخاطب می‌فهمد که این توجیهات کاملاً غلط است، اگر بپذیریم که می‌خواهند از جان ایشان محافظت کنند، جالب است که بدانید جدیداً و در چند روز اخیر به ما خبر رسیده که یک فرد دیگر را که مشخص نیست چه کسی است، در سلول کنار پدرم قرار داده‌اند آن هم در شرایط غیر بند عمومی و اکنون در این سلول دو نفر شده‌اند. الان دیگر جان پدرم محفوظ است؟ بنابراین مشخص است توجیهاتی که می‌آورند برای این است که شرایط سخت آقای حمید نوری دیده نشود.

حمید نوری هشت ماه است با خانواده تماس نداشته

از سوی دیگر ایشان هشت ماه با خانواده تماس نداشته است، اما به ما می‌گویند شما شرایط ایشان را می‌دانید، در حالی که ما به آن‌ها گفتیم ما نمی‌دانستیم و از شبکه‌های خبری متوجه این موضوع شدیم، یعنی تماس اول ما بعد از هشت ماه صورت گرفته در حالی که طبق ابتدایی‌ترین اتفاقات حقوق بشری به محض اینکه فردی دستگیر می‌شود باید به خانواده آن‌ها اطلاع داده شود، اما این را به ما نگفتند و حالا می‌خواهند با حرف‌های دروغ این موضوع را لاپوشانی کنند در حالی که پدر آبان سال ۹۸ دستگیر شد، اما تازه در هفتم خرداد سال بعد آن هم پس از هماهنگی‌های بسیار سخت مادرم توانست با پدرم صحبت کند، اما دوباره بعد از این تاریخ تماس‌ها تا اسفند سال ۹۹ قطع شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=173775

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰