تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

سخنان صادق لاریجانی علیه مسجدمکی و مولوی عبدالحمید

  • کد خبر : 174925
  • 16 دی 1401 - 19:08
سخنان صادق لاریجانی علیه مسجدمکی و مولوی عبدالحمید
صادق لاریجانی: مسجد مکی امروز مصداق مسجد ضرار است/ عبدالحمید پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد

جمهوریت – تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل با بیان اینکه مسجد مکی امروز مصداق مسجد ضرار است، گفت: عبدالحمید پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد.

جواد لاریجانی تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات و مواضع اخیر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: در دوره اصلاحات به عبدالحمید میدان دادند و در مواردی که او امروز فکر می‌کند که توانمندی دارد فراموش کرده که این توانمندی‌ها مرتبط با کجا بوده است.

وی با بیان اینکه در مورد تحریکاتی که امروز آقای عبدالحمید انجام می‌دهد دولت های آقایان روحانی و خاتمی مسئولیت مهمی دارند، گفت: جبهه انقلاب بر اساس حق‌مداری و تحمل دیگران است. ما در مکتب اسلام دو مکتب بسیار مهم داریم یکی مکتب اهل تسنن و یکی مکتب تشیع. جمهوری اسلامی بر اساس اسلام منبعث از مکتب اهل بیت تشکیل شده، مکتب اهل بیت هم فقط برای ایران نیست.

لاریجانی یادآور شد: اساس کار ما بر این نیست که به مسائل فرقه‌ای دامن بزنیم اما ایشان (عبدالحمید) به طور کلی فاقد حیثیت علمی است و مدام به تمام تحریکات اجانب و فرقه های مختلف دامن می‌زند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: به نظر من این نیاز امروز وجود دارد که جبهه انقلاب با عبدالحمید تعارف را کنار بگذارد؛ او نمی‌تواند در داخل ایران باشد و بگوید که من ایرانی هستم ولی در کشور سیاست دشمنان ایران را پیش ببرد.

لاریجانی تصریح کرد: خدمتی که جمهوری اسلامی در منطقه سیستان و بلوچستان کرد در تاریخ این خطه بی‌نظیر است. به عنوان مثال این خدمت در حوزه زنان هم قابل توجه است، در آن منطقه که قبل از انقلاب حتی برای زنانشان شناسنامه نمی‌گرفتند و آن‌ها را فرزند حساب نمی‌کردند، جمهوری اسلامی خانم‌ها در این استان را به مدرسه فرستاد و برای آن‌ها دانشگاه درست کرد. در استان سیستان و بلوچستان بهترین دانشگاه‌های کشور تاسیس شد، بیمارستان در این استان ساخته شد و بسیاری امکانات برای مردم سیستان و بلوچستان فراهم آورده شد.

وی گفت: دشمن زنان در منطقه سیستان و بلوچستان همین آقای مولوی عبدالحمید و اطرافیانشان هستند و این‌ها برای زنان ارزش قائل نیستند. خدمات عظیمی که جمهوری اسلامی ایران برای سیستان و بلوچستان داشته باید توسط جبهه انقلاب بازتاب داده شود و البته باید با فتنه قاطعانه برخورد کرد.

لاریجانی اضافه کرد: مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است یعنی مسجد نیست و آنجا دقیقاً محل توطئه است. برای پیامبر اسلام هم تخریب مسجد ضرار خیلی سخت بود اما مسجد توسط عده‌‍ای درست شده بود برای اشاعه افکار انحرافی و پیامبر دستور داد تا آن مسجد را خراب کنند. مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است. از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می‌آید و حرف‌های اسلامی بیرون نمی‌آید و  حرف‌های کسانی از این مسجد بیرون می‌آید که در بیرون مرزها علیه اسلام توطئه می‌کنند. کار جبهه انقلاب در این باره کاملاً روشن است و باید در این زمینه محکم ایستادگی کند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از ایران جدا شدنی نیست و جمهوری اسلامی خیلی قوی است و دشمن حتی نمی‌تواند یک وجب از خاک ما را جدا کند و جرات این کار را هم ندارد، اما ما باید به داد مردم سیستان و بلوچستان برسیم و آن‌ها را از این اغوا خارج کنیم.

لاریجانی یادآور شد: در بین برادران اهل سنت افراد بسیار دانشمند و صادق وجود دارند، آن‌ها باید میدان‌دار باشند و این دبدبه و کبکبه‌ای که این آقا (عبدالحمید) برای خود به هم زده از برکت جمهوری اسلامی بوده و البته در دوره اصلاحات که یک دوره‌ای طولانی در کشور ما بود برای همنوایی با او هزینه زیادی شده است.

بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=174925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰