تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
19
صبح امروز با دستور قوه قضاییه صورت گرفت

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی اعدام شدند

  • کد خبر : 174970
  • 17 دی 1401 - 14:30
محمدمهدی کرمی و محمد حسینی اعدام شدند
محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی صبح امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ اعدام شدند.

جمهوریت – خبرگزاری میزان صبح امروز نوشت : محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان شد، صبح امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

احکام اولیه این پرونده در تاریخ ۱۳ آذر و پس از برگزاری جلسات دادگاه و ختم رسیدگی از سوی دادگاه، صادر شده بود.

بر اساس احکامِ صادرشده اولیه، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان شد به اعدام محکوم شدند.

احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد. با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید کرد.

بر همین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی صبح امروز اجرا شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=174970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰