تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
16
مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد

۱۰۰۰ میلیارد تسهیلات، برای مکانیزاسیون کشاورزی

  • کد خبر : 175610
  • 24 دی 1401 - 17:01
۱۰۰۰ میلیارد تسهیلات، برای مکانیزاسیون کشاورزی
مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد : یکهزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده و تخصیص چهار هزار میلیارد تومان نیز به همه استانهای کشور ابلاغ شده است .

به گزارش جمهوریت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، فرشید فرخ‌نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی، از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و افزود: یکهزار میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت و مابقی به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی حدود ۲ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است و در صورتی که تقاضا باشد و مشتریان بتوانند مستندات را کامل کنند، مابقی اعتبارات به این بخش ارائه می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بیش از ده هزار میلیارد تومان رسیده و این بخشی از تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی است.

فرخ‌نژاد همچنین از افزایش ۲ برابری تسهیلات بانک کشاورزی خبر داد و گفت: تا امروز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش داشته‌ است.

به گفته وی، در سال جاری متناسب با سیاست‌های کشور، تکالیف قانونی ابلاغی به بانک، ظرفیت‌ها و منابع بانکی، تخصیص اعتبار انجام می‌گیرد.

پیش از این رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفته بود که در در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ هزار تراکتور نیاز است و طبق برآوردها، حدود ۳۵ هزار نفر کشاورز منتظر تراکتور هستند.

با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی درسال ۱۴۰۱ بیش از ۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش مکانیزاسیون در نظر گرفته شده است که بر اساس اعلام امروز بانک کشاورزی هزار میلیارد تومان از این اعتبار از طریق بانک کشاورزی پرداخت و مابقی نیز به همه استانهای کشور ابلاغ شده است .

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰